Ha dames, Ik zit met een dilemma. Gister heb ik mijn eerste echo van mijn eerste zwangerschap gehad. Op de echo bleek het vruchtje kleiner te zijn (7w3d) en geen hartactiviteit te hebben. De vk zei dat het twee kanten op kan: of het is een misrekening en ben ik nog priller zwanger of het kindje is gewoon niet levensvatbaar en het wordt een miskraam. Mijn cyclus was op het uur nauwkeurig, dus vermoed ik het laatste. Ik ga volgende week een week op vakantie en de vk vindt het niet relaxed, als ik daar een miskraam krijg... Ik wil en kan de vakantie eigenlijk niet annuleren hiervoor. Ik heb twee vragen: Wie heeft er iets soortgelijks meegemaakt? Hoe verliep dit toen? Wanneer kwam de miskraam op gang als dit het geval was? Alvast bedankt!
als er met 7w3d geen hartactiviteit is zou ik van het slechtste uitgaan.... je kan wachten tot het vanzelf komt dat kan enkele weken duren of je kan kiezen voor curretage... er bestaan ook pillen om de miskraam op te weken maar die bieden niet de zekerheid dat je baarmoeder helemaal schoon zal zijn, dus kan het gebeuren dat je daarna nog altijd een curretage nodig hebt... veel sterkte
Helaas 2 keer meegemaakt. Eerste keer nog 2 weken gewacht en daarna een curettage omdat het niet los kwam. 2de keer ivm 3ling meteen na de slechte echo 2 vruchtjes verloren en de 3de is de volgende dag met een spoed curettage. Wanneer heb je weer een controle bij de vk? Want heb ook nog een positieve kant. Bij me jongste zoon had ik ook altijd een regelmatige cyclus echt op de dag te voorspellen maar toch werd ik bij de eerste echo 2 weken terug gezet. Heel veel sterkte Igg de komende tijd.
De 1e keer kreeg ik met 8 weken een echo ivm bloedverlies en daar was een vruchtje te zien van 10 dagen te klein met wel een kloppend hartje, maar een dag later is het een miskraam geworden. Echoscopiste dacht ook dat ik verkeerd had gerekend, maar nee dus. De 2e keer was ik bijna 8 weken zwanger en de echo was niet goed en ook geen kloppend hartje. 5 Dagen later ben ik op vakantie gegaan, omdat de vk en gynaecoloog zeiden dat het gewoon nog weken in je kan blijven zitten. Dit is ook gebeurd, met 10,5 week heb ik het opgewekt met medicatie. Ik zou dus wel op vakantie gaan, als je natuurlijk wel naar een land gaat waar de gezondheidszorg een beetje goed is. Ik ben naar Turkije gegaan. Heb wel een beetje bloedverlies gehad, maar meer ook niet. Was ook heel bang dat het mis zou gaan in het vliegtuig of op excursie, maar ben toch blij dat ik op vakantie ben gegaan. Een beetje afleiding is wel fijn. Sterkte!
Waar ga je naar toe en hoe lang blijf je weg? Voor 1-2 weken naar een westers land zou ik de vakantie ook niet annuleren. Ga je naar een niet-westers land, dan zou ik er toch nog eens goed over nadenken. Ik heb in de praktijk meegemaakt dat de medische voorzieningen Ʃrg slecht kunnen zijn (zowel op bepaalde plekken in Aziƫ als Afrika). Wil je die ellende eventueel op de koop toe nemen? Hoe zit het met je reis- en annuleringsverzekering? Alles goed op orde? Heel veel sterkte!
He wat vervelend zeg! Als je zo'n regelmatige cyclus hebt zie het er niet zo goed uit, maar je weet nooit. Zelf heb ik ook jammergenoeg ervaring met miskramen. Bij mij zijn ze vanzelf op gang gekomen. Ik begrijp dat het je er niet op zit te wachten als je op vakantie gaat, maar bijv een curretage is ook niet prettig en heeft ook risico's. Ik had bij beide miskramen veel krampen in mijn buik waardoor ik weinig die week heb gedaan. Veel sterkte.
Wat een vervelende situatie, al die onzekerheid. Ik kreeg drie dagen voor mijn vakantie te horen dat het niet goed was. ik heb er voor gekozen om toch op wintersport te gaan. De vk vond het niet zo'n goed plan. Ik had gewoon de hele vakantie een rugtasje mee met een extra broek en zwangerschapsverband en even van te voren gekeken waar een ziekenhuis in de buurt was. Uiteindelijk kreeg ik de miskraam op de terugweg, dus heb ongeveer alle wc's gezien in Duitsland! Toch heb ik geen spijt van de vakantie, thuis zitten wachten is ook niks. Echter ik zou alleen ergens heen gaan waar de medische voorzieningen goed zijn.
Ha allemaal, Dank voor alle reacties. Ik was vergeten mezelf te abonneren om mijn bericht Ik heb vrijdag weer een echo, om te kijken of er iets veranderd is. Ondertussen heb ik ook wat gegoogled op 'diapauze'. Daar kwam mijn moeder lief bedoeld mee. Het is iets als een late innesteling, dan wel groeiachterstand van het vruchtje. Ik hoop toch een klein beetje hoop, want bij de dames op die fora scheelde het soms wel 2-3 weken met de weken die zij dachten te zijn. Ik ga een week naar Duitsland en denk dus ook dat ik daarvoor niets onderneem. Een miskraam plan je toch niet, dus lijkt het me fijner als ik gewoon op vakantie ga en ga genieten. Als het niet gaat, ben ik ook 'zo' weer thuis. Het zijn rare dagen, veel verdriet, maar toch een klein sprankje hoop. Ik ga uit van een negatieve echo, maar er zijn verhalen dat het toch goed kwam. We zien wel. Ik houd jullie zeker op de hoogte...
Ik heb een miskraam gehad op vakantie... "Gelukkig" was het op de laatste dag, ik had alleen geen MK verwacht, dus was blij dat ik terug was en naar de VK kon. Duitsland heeft hele goede voorzieningen, dus daar zou ik het niet voor laten, maar je gevoel... Het is natuurlijk niet leuk om met zo'n onzekerheid weg van je vertrouwde omgeving te zijn. Sterkte meis!
Ik heb ook zoiets gehad. Mijn eerste afspraak bij de vk zou ik 7 weken zijn. Echter bleek aan de echo te zien van 4 weken, alleen een vruchtzakje. Daarna bij 7 weken weer echo, toen nog geen hartactiviteit te zien. Ik ging van het ergste uit. Vervolgens bij 9 weken weer een echo, en daar was een prachtig hartaktiviteit te zien. Waarschijnlijk een combinatie van misrekening en late innesteling.
Jeetje, bizar. Echt een groot verschil. Het gekke is, nu ik me erin verdiep, hoor ik steeds meer dezelfde verhalen. Het geeft me stiekem wel weer een klein beetje meer hoop. Nog even ProudMama90 en je mag het wondertje in het echt bewonderen! GAAF!
Ik heb ook een zeer regelmatige cyclus (op het uur nauwkeurig zou je het kunnen noemen) maar ik was bij de eerste echo tot mijn verbazing 4 dagen terug gezet. 4 dagen in zo'n prille zwangerschap is best veel, dan gebeurt er ontzettend veel. Dat kan bij jou ook het geval zijn. Ze houden tegenwoordig ook niet je cyclus meer aan om de uitgerekende datum te bepalen, maar kijken alleen naar de ontwikkeling van de baby('s). (Heb ik begrepen van de echoscopiste) Succes vrijdag, ik hoop voor je dat je naar iets moois gaat kijken!
klopt ze vroegen nu ook niet bij intake wanneer me laatste menstruatie was gelukkig wist ik wanneer me eisprong was en dat het overeen kwam
Helaas was de echo vanmorgen niet goed. Het vruchtje was kleiner dan de vorige keer. Het is nu de komende week afwachten of het vanzelf komt en anders ga ik na mijn vakantie naar het zkh. Daarna: een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Oh nee wat vreselijk voor je meis Ik had zo gehoopt dat je goed nieuws zou krijgen Heel veel sterkte de aankomende tijd!
Jeej gup, sterkte En probeer toch ondanks alles van je vakantie te genieten meid! Hoop dat je snel weer een mooie test in handen heb!
Ha dames, Terug van vakantie. Was raar zo. Toch een beetje op m'n hoede. Helaas is er niets op gang gekomen. Morgen heb ik een afspraak bij de gynacoloog om te bespreken wat nu te doen. Tips anyone? Vind het doodeng
Heel veel succes vandaag! Bij mij hielpen de medicijnen niet en heb 3 x curettage gehad. Bij mij kwam het ook niet vanzelf en 2x toch een 5 weken overheen gegaan, was ontzettend zwaar. Derde keer heb ik gelijk laten curetteren omdat ik het afwachten gewoon niet meer aan kon.