Gisteren onze termijnecho gehad en ik zag dat de nekplooi duidelijk aanwezig is. Hij was 2.7mm. Vorige zwangerschap een kindje gehad met down en overige zaken. Baby heeft het niet gered. Nu dus weer een zorg bij deze zwangerschap. Hebben jullie ervaring met een dikkere nekplooi met 10 weken die afnam? Of juist toenam?
Normaal wordt het gemeten vanaf 11 weken. En aangezien de verloskundige zei, dat het meegroeit met de baby tot 13 weken…. Maak ik mij zorgen.
Jeetje, zeker gezien je eerdere ervaring wil je eigenlijk gewoon alles zo normaal mogelijk zien, en dus ook geen 'hogere' nekplooi bij jouw termijn. Ik denk dat de kans nog steeds het grootste is dat het wel goed zit (op basis van mijn kennis; wetenschappelijke literatuur). Maar de NIPT zal je de uitslag wel geven.. Slopende weken voor je. Sterkte!
Dit is 'm: Verdikte nekplooi | Zwangerschapspagina @virgo88, misschien heb je daar iets aan. En als het lukt: Wegblijven van internet.
Vandaag even de video gekeken en hierop lijkt de ‘nekplooi’ door te lopen. Kan het zijn dat het amnion is ipv de nekplooi? Wat denken jullie? Echo gemaakt met 10w3d.
Hoi! Wat zegt de vk erover? Het groeit met de baby mee bedoelt ze waarschijnlijk mee dat de baby groeit en dit meer in verhouding komt, maar anders nog even checken? Hier indd een verdikte nekplooi gehad. Was eerst de te dik, toen weer niet en toen bij de termijnecho weer wel. Vruchtwaterpunctie gehad en dit was allemaal goed. Het is heel erg belangrijk op welke termijn de nekplooi gemeten wordt, dit moet tussen de 11 en 14 weken zijn, eerder geeft een verkeerd beeld omdat dan vaak de nekplooi sowieso vergroot is. Dit verkleint zich tot de 11e week. Is hij dan nog te groot, dan verder onderzoek, na de 14 weken kan het weer gaan verkleinen waardoor het gemist kan worden. Hier in Nederland ligt de marge op 3,5mm. In andere landen is het 3mm. In beide gevallen zit je er dus (nu al) onder. Mijn advies zou zijn om dit, zeker gezien jullie verleden, volgende week nogmaals te laten checken. Dan heb je de juiste termijn. veel succes en sterkte.
Ik snap wat je bedoelt, ik ben alleen niet echt goed bekend met het lezen van echo's op zo'n gedetailleerd niveau. De verloskundige kon neem ik aan wel onderscheid maken tussen nekplooi en amnion?
Zojuist met haar gesproken en die gaf aan dat het inderdaad de nekplooi is (op de eerste foto) Op deze lijkt het even anders.
Fijn dat je haar even kon spreken, maar helaas niet het antwoord dat je gewild had. Ga je voor de NIPT?
Hai!! het was de vruchtwaterzak. Niet de NEKPLOOI. Nipt is goed en net een prachtige 13 weken echo gehad.