Kan je vervroegd een echo aanvragen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Oliviastress, 12 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Hoi

de titel zegt het zelf. Weten jullie als het kan om een vervroegde echo aan te vragen en wanneer was die van jullie? Ik heb een kid behandeling gehad in Brugge.

liefs

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe vroeg wil je de echo laten doen?
    Om te kijken of het een vitale echo is, kan die vanaf de 6,5 wkn wel met behoorlijke zekerheid gedaan worden.

3. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    ja na bloedtest en positieve urine test. Een eerste echo van de baby

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Er zijn pretecho bureau's die het vanaf een week of 6 doen.
    Persoonlijk zou ik tot 6,5 week wachten met de echo :)

Oliviastress vindt dit leuk.
  5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dit ook afhankelijk is van je verleden. Volgens mij woon je in België? Geen idee hoe het daar precies gaat. Hier door vroege miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschappen altijd heel vroeg (5 weken) een echo maar dat is dan alleen om te kijken of het op de juiste plek zit. Zonder verleden is het volgens mij altijd wat later, rond 7-8 weken?

Ik zou je ook adviseren om het iets later te doen, dan zie je echt meer. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Super dankjewel!
    Ja woon in België. Ik neem het mee bedankt !

Krv vindt dit leuk.
  7. Habibati

Habibati Niet meer actief

Ik had mijn eerste echo op 5,6 weken is hier in Brussel standaard. Als het hartje al klopt wordt je doorgestuurd naar de hun anders krijg je een week later nog een echo op fertiliteit.

8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Het kan, alleen wordt het de vraag of je het goed kan zien. In het begin is het nog zo klein dat een vroege echo juist veel onduidelijkheid kan geven nog en niet veel duidelijkheid.
    Hier de vroegste echo gehad met 6.5 en vruchtje met kloppend hartje was te zien maar verder heel moeilijk goed te meten enzo.

9. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Ik heb door miskramen ook een vervroegde echo gehad rond de 5,5 week. Je word er niet veel wijzer van. Ik zou nu bij nader inzien ook later gaan rond de 7 weken.

10. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.077
    4.588
    113
    Vrouw
    Ik had de eerste echo bij 6.4 weken, hierbij was het moeilijk te meten en de echoscopiste zei dat het nog erg klein was. Ondanks dat het hartje klopte gaf zij aan dat het nog 2 kanten op kon. Een week volle bak in de stress gezeten en een week later een mooie echo. Ik zou je aanraden om niet al te vroeg te gaan;)
    Daarna duurt het wachten op de volgende echo ook gewoon weer lang hoor, dus dat wachten blijft :D

11. PerfectChaos

PerfectChaos Actief lid

14 jan 2022
    434
    314
    63
    Vrouw
    Helpende +
    Hier na miskraam met 5+5 een echo gehad, hartje was net gaan kloppen, fijn om te weten dat het op dat moment allemaal er goed uit zag. Maar uiteindelijk nam het me zorgen en angst niet weg

Deel Deze Pagina