Hoi meiden, Ivm een eerdere miskraam, mocht ik afgelopen donderdag een echo maken. Mooi kloppend hartje gezien en ook was de termijn precies zoals ik zelf berekend had, 6+2. Nu ben ik gisteren weer voor een echo geweest, want kreeg bloedverlies dit weekend. Mocht daarom gistermorgen langskomen. Opnieuw een prachtig kloppend hartje, alleen.. de termijn was hetzelfde gebleven, terwijl ik dus 6+6 had moeten zijn volgens de berekeningen. Ik was meteen wat in paniek, maar de VK deed dit totaal niet en zei dat alleen de ligstand nu al bepalend is en het daarom anders kan zijn. Was prima zo zei ze. Toch bleef het wel door mn hoofd spoken. Zijn er meer van jullie die zoiets hebben meegemaakt? Ik vertrouw de VK zeker, maar ben gewoon even benieuwd naar eventuele ervaringen..
Bij zo'n vroege termijn is een meetfoutje snel gemaakt en het ligt idd ook aan hoe recht het baby'tje ligt. Een mm verschil is alweer een paar dagen minder.
Ik heb met 6 weken nooit een termijn gekregen, was zo klein dat termijn niet eens uit de computer kwam. Zelfs met 8 weken liep het een paar dagen achter. En met termijnecho ineens 5 dagen voor op termijn. T is niet voor niets dat die vroege echo's vitaliteitsecho's heten. Meten sucks gewoon. Er zat bij jou ook maar paar dagen tussen eerste en 2e echo en met 6 weken blijft meten echt waardeloos
Idd hier deden ze de laatste zwangerschappen ook alleen maar ongeveer meten. Het ging om het hartje. Zolang die goed klopt zou ik zeker hoop houden. Bloedverlies kan erbij horen en gewoon goed gaan. Is het veel en heb je krampen?
Zoals ik in je andere topic al zei: Er zit maar een paar dagen tussen. Een meetfout is heel logisch met jouw termijn en de mogelijke meetfout overlapt waarschijnlijk het verschil in dagen. Dus mogelijk was je de eerste meting iets groter gemeten en nu iets kleiner en alles binnen de marge van wat normaal is.
En los van dat een meting met deze termijn niet nauwkeurig is, zegt het kloppende hartje gewoon het meeste. Het risico op een miskraam wordt dan gelijk een stuk kleiner.
Ik heb bij deze zwangerschap ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik was op vrijdag 8+2 en de woensdag erop stond er nog steeds 8+2 bij. Dat zat mij ook niet helemaal lekker, helemaal omdat ik inmiddels al een week verder had horen te zijn. Tijdens de afspraak was ik zelfs nog blij, omdat ik dacht dat het 9+2 was en de termijn weer was bijgetrokken. Toen ik wegliep zag ik het pas op de foto. Daar nog wel even contact over gehad. Vk deed onverschillig en zij dat hij wel gegroeid was. Maar de termijn was wel hetzelfde. Zij letten op het aantal mm en die was blijkbaar wel wat toegenomen. Ander echo-apparaat kan al een verschil maken blijkbaar. Heb jij ook echofoto's en staat het aantal mm erbij? Die zou je dan ook even met elkaar kunnen vergelijken.
Zolang t flikkerlichtje er maar is. Volgende echo valt er al weer meer te meten. Alles valt en staat met een mm verschil, dat geeft in dit stadium gewoon heel weinig zekerheid hooguit een zeer globale indicatie met flinke ruimte voor afwijking. Zo werden wij 2 weken teruggezet de eerste zwangerschap (de 2e, 3e en 5e ook), toen gingen onze seinen ook ff op rood...ze is nu 6 en eet de oren van mn kop.