Nekplooi 6mm!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sun123, Jul 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,

We hebben net de termijnecho gehad (10w5d zwanger) en daarop was een enorme nekplooi te zien van 6 mm! Ben me kapot geschrokken.
    Reden om meteen te worden doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. De vk zei dat het nog alle kanten op kan, maar ik kan me niet voorstellen dat de nekplooi binnen een week met meer dan de helft toeneemt.
    Ik weet dat jullie ook geen garantie kunnen geven, maar misschien hebben jullie wel ervaring, de vk zie dat ze dit zelden zien op deze termijn. Niet echt iets om je geruster van te voelen.
    Valt er iets te zeggen over kansen? Ik ben 35 dus dat zal niet mee helpen.

Alvast bedankt.

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

het liefste wat ik nu zou willen, is je gerust stellen, maar helaas kan ik dat niet helemaal. Indien de nekplooi echt 6 mm is, spreken we van een verdikte nekplooi. Indien de nekplooi meer is dan 3,5 mm wordt er uitgebreid aanvullend onderzoek aangeboden. Een verdikte nekplooi wordt vaker geassocieerd met chromosoomafwijkingen, zoals het downsyndroom, maar ook met lichamelijke aandoeningen bij het kind, zoals hartafwijkingen. Maar ook bij gezonde kinderen wordt soms een verdikte nekplooi gezien. Dus het is voor jullie echt afwachten wat de vervolgonderzoeken zeggen. Ik wil jullie heel veel sterkte en succes toewensen en ik hoop voor jullie dat de uitslag goed is.

Groetjes Monique

Share This Page