nekplooi al met 9 weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mymiracle, Sep 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoi,

ik heb een nekplooimeting aangevraagd, er stond al een termijn echo gepland met 10 weken, de verloskundige wil nu dat ik maandag al kom ivm de nekplooimeting. ik heb aangegeven dat ik dan nog geen 10 weken zwanger ben, was geen probleem, maar nu lees ik overal dat de nekplooimeting normaal vanaf week 11 pas gedaan wordt. Is mijn situatie uitzonderlijk? kan ik beter even aangeven om te wachten? of gebeurd dit wel vaker?

dit is mijn 1e zwangerschap en ik ben daardoor uiteraard nog erg onzeker, vooral over wat wel en niet normaal is.

alvast bedankt voor je tijd.
    groetjes MM

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi MM,

De nekplooimeting word inderdaad vaak gedaan tussen de 11+5 en de 12+3 weken. Dus ik vind het ook wat aan de vroege kant. Is dit niet je termijn echo? zodat daarna de afspraak voor de nekplooimeting word gedaan?

Imke

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

Hoi Imke,

Ik zal morgenochtend de verloskundige even bellen voor de zekerheid, maar er werd echt gezegd dat er dan maandag een echo plaatsvind en de dag erna bloedonderzoek. Ik betwijfel alleen of er zo vroeg al wel voldoende informatie te verkrijgen is via een echo. wie weet heb je gelijk hoor en doen ze nu de termijnecho eerder omdat het anders zo vlak achter elkaar is. bedankt, ik weet nu in ieder geval dat ik erachteraan moet en dat het erg vroeg is.

liefs MM

Share This Page