bij echo, 1 kloppend hartje, 1 "miskraam"

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sivlie, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sivlie

sivlie Lid

26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    Hoi hoi, afgelopen maandag zijn we voor een eerste echo naar het ziekenhuis geweest. Ik ben nu 7 weken zwanger en het hartje klopte al goed! Helemaal blij dus.

Toe ze verder keken zagen ze een tweede vruchtzakje met een dooier. Deze was echter niet verder ontwikkeld dus in principe was het een tweeling waar er eentje niet heeft doorgezet. Nu kan het zijn dat mijn lichaam dat andere dooierzakje weer opneemt, maar ik kan ook een bloeding krijgen waarmee het naar buiten komt.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Silvie

2. Chantal1977

27 jan 2008
    28
    0
    0
    geen
    Berkel en Rodenrijs
    Hoi Silvie,

ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap gehad. Kreeg toen ook een echo met 7 weken en daar was een vruchtje met kloppend hartje te zien en een 'leeg'vruchtzakje.
    De gyn vertelde mij toen hetzelfde. Meestal verdwijnt het vanzelf en een enkel keertje stoot het niet levende vruchtje af.
    Bij mij is het gewoon verdwenen na verloop van tijd.
    Tot een week of 10 kon je het (steeds met meer moeite) nog terugvinden op een echo en met 12 weken was het helemaal weg.
    Ik heb geen bloedverlies ofzo gehad.
    Waarschijnlijk dat het bij jou dus ook gewoon verdwijnt.

groetjes,

chantal

3. sivlie

sivlie Lid

26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    oh dank je Chantal voor je antwoord.

Ik hoop ook heel erg dat het vanzelf verdwijnt. Lijkt me best eng om een bloeding te krijgen. Zeker omdat ik me afvraag of de ander dan wel goed zou blijven zitten.

Groetjes Silvie

4. Bij een collega van mij hebben ze het pas gezien tijdens de geboorte van haar dochter. Ze zagen aan haar nageboorte dat er in het hele begin nog een vruchtje heeft gezeten. Het verdwijnt inderdaad zonder dat je er iets van merkt.
    Ik lees dit ook in de tweelingboeken die ik nu aan het lezen ben. Als je wat later je 1ste echo had gehad had je waarschijnlijk niet eens geweten dat er nog een tweede heeft gezeten. Schijnt vaker voor te komen dan mensen denken.
    Toch kan ik het me voorstellen dat je je nu én blij voelt omdat je een goede echo hebt gehad én een beetje verdrietig omdat je nu weet dat er 2 kindjes in ontwikkeling waren. Misschien heel kort maar dan nog.

5. brittt

brittt Nieuw lid

18 apr 2008
    2
    0
    0
    Hoi Sylvie, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb hetzelfde gehad, en kwam daar ook achter met 7 weken. Was in het begin ook best bang om een bloeding te krijgen en dat het gezonde kindje 'mee zou komen', maar volgens mijn echoscopist (schrijf je dat zo), was die kans verwaarloosbaar. Ik ben nu 19 weken zwanger en net als bij Chantal1977 was het vruchtzakje bij de 12 weken echo ook helemaal niet meer te zien. Succes met je zwangerschap. Britt

6. sivlie

sivlie Lid

26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    Oh deze berichten geven me hoop!
    Mooi. Gelukkig is er tot nu toe ook nog niets wat wijst op een bloeding. Over een paar weekjes krijgen we waarschijnlijk nog een echo om te zien hoe dan de stand van zaken is.
    We zijn benieuwd.

Groetjes Silvie

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ik was zelf ook een tweeling, mijn moeder verloor de mk 2 dagen na mijn geboorte, was met 6 weken gestopt met leven.

8. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

23 okt 2007
    104
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik wil niet degene zijn die slecht nieuws brengt, maar bij mij is bij de 7 weken wel door een bloeding het tweede vruchtje afgekomen. Heb ook echt in angst gezeten. Hoop voor je dat het bij jou niet het geval is. De bloedingen waren niet fijn en ik ben ook echt bang geweest dat ik het gezonde vruchtje ook zou verliezen, maar ben nu niet meer bang, de kleine groeit goed, en ben nu 26 weken zwanger.

Liefs
    Sil

Deel Deze Pagina