Hier net de nekplooimeting gehad! Nekplooi was 1,5mm; heel netjes dus! Totale kansberekening was 1:19879!! Normaal voor mijn leeftijd (24) is 1:994. Dus echt een super goede uitslag! Rekening is wel voor onszelf, 147,nogwat. Maar dat nemen we wel voor lief.
dit is wel even offtopic, maar wil toch even reageren. Het is niet leuk dat je zwager last heeft van depressies. Dat is best heftig! Ik werk in de gehandicapten zorg en heb ook gewerkt met mensen met Down Syndroom. Ik heb verschillende niveau's gezien, 1 had een VMBO-diploma, de ander functioneerde op het niveau van een 1-jarig kind. Maar allen kregen wel alles wat ze nodig hadden om gelukkig te zijn en daar gaat het mij om. Heel vervelend dat je zwager depressief is en zich dus niet gelukkig voelt. Op die manier wil je je kind nooit zien leven, wel of geen down syndroom. nu ik hier zie wat de prijzen zijn, denk ik dat er vanaf zie. Ik denk niet dat ik dat er voor over heb, want je weet dan alleen een kans erop en je hebt dus nog geen zekerheid.
je moet jezelf even afvragen wat je doet met de informatie die je krijgt. Weet je nu al dat je een kindje met syndroom van down veel liefde kan geven en je het niet weg laat halen waarom dan een meting doen. Het geeft je alleen maar onnodige spanningen tijdens de zwangerschap. En als je eenmaal een vergrote plooi hebt gezien ga je dan ook een vrichtwaterpunctie doen want ook dat is niet zonder risico. Als je nu al weet dat ook een down kindje welkom is dan zou ik het dus niet doen. Heel veel succes met wat je ook kiest, als je je erzelf maar prettig bij voelt