Nekplooi meting

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lima 84, May 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Dat lijkt mij niet, het is 1 controle, maar zeker weten doe ik het niet! De kosten zijn idd ca. 150,--, kan een beetje verschillen per ziekenhuis hoor.

2. jammetje

jammetje Actief lid

May 5, 2010
    216
    0
    0
    niemand kan voor je beslissen het is ook de vraag wat je ermee gaat doen?. Bij mij werd ongevraagd bij de tweede echo verteld dat de baby een sterk verdikte nekplooi had van 4,5mm. Tja toen konden wij het niet negeren hebben een bloedtest gedaan kansberekening van 1 op 5 !!!! vlokkentest gehad twee weken wachten op de uitslag in die tijd spookt alles door je heen en ook de vraag wat doen we als het niet goed is? persoonlijk zou ik nooit meer voor dat dilemma willen staan ik weet nu zeker dat ik geen keuze zal kunnen maken, dus denk er alsjeblieft niet te luchtig over!. Maar goed bij ons was alles goed ons kindje is nu 4 maanden en zo gezond als een visje dus zo'n meting en een test zegt niet altijd wat.

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

precies ook al zou ik om het geld nooit een test laten (ik bedoel die 130 euro overleef je dan ook wel met alle andere kosten ;) ) ik heb het nooit hoeven betalen omdat ik goed verzekerd ben dus dat scheelt..

Het is niet alleen dat het kindje niet welkom zou zijn maar je kan je ook beter voorbereiden eventueel stel dat je in de gaten moet worden gehouden in een academisch ziekenhuis ipv VK of je gewone gyn dan geeft dat juist de beste kans voor jullie kindje (in jouw geval kindjes)

Het gaat trouwens niet alleen om down syndroom het gaat om andere genetische afwijkingen, open ruggetje, hersens word naar gekeken dus het is veel meer.. en een extra controle, sommige dingen kan je op de 20 weken echo niet meer zien en met 12 weken wel (ja als het erg genoeg is zie je het met 20 weken ook natuurlijk)

Dus het gaat niet alleen om of een kindje niet welkom zou zijn met afwijking maar ook (of alleen) om het geven van de beste kans...

Share This Page