Nekplooi te dik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Denmissy, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    #21 Cheiba010, 30 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
    Nou meiden zijn gister in het Erasmus geweest.
    Niet veel duidelijkheid gekregen omdat ik nog maar 10 weken zwanger ben.

Daar is nog een uitgebreid inwendige echo gedaan.
    (me partner dacht dat er 5,2 gemeten was in het vorige ziekenhuis maar de echoscopiste zei 3,6mm maar na de inwendige echo was het wel wat toegenomen alleen ze zij niet exact hoeveel)
    Ik heb nog gevraagd of de rest wel goed was gegroeid.
    Ze zei dat de rest goed was gegroeid, het vruchtwater goed was en dat het hartje ook goed klopte. (we hebben het ook voor het eerst gehoord). De baby lag eerst stil en toen ik zei volgens mij slaapt te baby, werd de baby wakker en was een echte druktemakertje! Ik durf alleen niet meer zo "blij" te zijn, echt te genieten van mij zwangerschap. Dadelijk is er toch uiteindelijk iets mis, vind dit zo jammer :(

Ze raadde ons aan omdat we 10 weken zwanger zijn, nog even te wachten tot ongeveer 12 weken.. in de hoop dat de nekplooi misschien verdwenen kan zijn. Ze zei dat ze ons jammer genoeg geen zekerheid of duidelijk verhaal kon vertellen omdat 10 weken erg vroeg is om iets te bepalen (positief of negatief)

We hebben wel gister een combinatietest laten doen.. waarvan we de bloeduitslag 4 april krijgen, die dag word ook gekeken of de nekplooi verdwenen is of toegenomen is. Dit kan beide nog het geval zijn. We hopen echt op een zegen. Mocht het niet verdwenen zijn en de kans nog steeds "groot" is kan er diezelfde dag nog een vlokkentest gedaan worden.
    Hoop alleen dat het natuurlijk niet zo ver hoeft te komen...

Duimen jullie mee :$
    Hoe gaat het trouwens bij jou @denmissy?
    Is er al bij jou wat meer duidelijk?

Dikke kuss

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Je bent niet verplicht de zwangerschap af te breken mocht het toch niet goed zijn. Dat is geheel aan jullie zelf!

Dikke knuf en veel sterkte!

3. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hello dames,

Weer een uitgebreide echo gehad in het Erasmus.
    en het is jammer genoeg toegenomen tussen de 5,1 en 5,5mm. Gezien qua cijfers hebben wij de kans 1 op 85 op een kindje met het syndroom van down of andere afwijkingen.

Verder was alles netjes en goed, goed gegroeid.
    Hartje klopte goed zoals het hoort, hersentjes netjes verdeeld in 2 hemisferen enz. De baby was ook weer heerlijk druk, jammer dat ik er nog steeds niet met volle teugen van kan genieten, bang om er uiteindelijk afscheid van te moeten nemen.

Dinsdag de vlokkentest en vrijdag horen we dan de uitslag.
    Geen meiden/vrouwen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes,
    xx

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jeetje meid heel veel sterkte! Ik dacht trouwens altijd dat een vlokkentest pas later in de zwangerschap was en dat je op deze termijn een vruchtwaterpunctie krijgt?

Er is iemand in het oktober topic die een kans van 1 op 50 heeft te horen gekregen volgens mij op Down. Is de kans op de andere afwijkingen bij jullie trouwens echt net zo groot als op Down? Meestal is die kans toch wel kleiner.

Ik ga voor jullie duimen, en denk maar zo: een kans van 1 op 85 betekent ook een kans van 84 op 85 dat het kindje gezond is. Dat is dus véél groter!!

5. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Goedemorgen allemaal ..

Gister in het Erasmus een vlokkentest gehad..
    WAT VRESELIJK! mijn pijngrens is erg hoog en vind alles best..
    maar dit, de prik voelde ik niks van maar toen ze eenmaal vlokken gingen uitzuigen/verzamelen wat een hel ..

Maar het is voor iets goeds.. vrijdag de "grote" uitslag .. later volgt de rest..
    Op de echo te zien leek de nekplooi iets te zijn afgenomen hopen dat dit een goed teken is. Het inimini vochtlaagje op het buikje is ook weer weg (binnen een week) dus hopen op iets goeds.

Duimen jullie voor ons mee?

Dikke kus x

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    O wat naar zeg!!!
    Gaat het nu al wat beter?

De duimen draaien!

7. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Njaa,
    Ik moet nog steeds s'ochtends overgeven
    maar dat gaat echt niet met m'n buik nu..
    Ze hebben ook erg nadrukkelijk gezegd dat ik de komende dagen het liefst niet mijn buikspieren mag gebruiken dus bedrust houden en rustig aan doen.
    Met overgeven lukt dat natuurlijk niet echt dus moet echt mijn best doen om niet over te geven want mennn dat doet een pijn!

Voor de rest gaat het wel, lekker plat in mn bedje dvd'tjes kijken =).
    Had niet verwacht dat (voor mij dan) de vlokkentest zo zou tegenvallen.. maarja.. zoals ik zei het is voor iets goeds.

x

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    IK duim voor je en hoop dat de uitslag goed is!!! Met een kans van 1 op 85 betekent het nog altijd dat de kans op een gezond kindje 84 keer zo groot is hè? Houdt moed en ik hoop dat vrijdag voor jullie een héle mooie dag wordt.

9. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik duim ook voor je, heb zelf ook gisteren een vlokkentest gehad. Ik vond het ook heftig die test, maar vooral eng zo'n naald in je placenta.... Bij mij is de kans dat het niet goed is 2-5%.
    Heb jij ook nog zo'n gevoelige buik? Ik heb ook nog wat buikpijn, ongesteldheid gevoel...

10. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    @max

Heyhey

Ja njaa .. zo nu en dan maar voornamelijk als ik opsta en nies dan krijg ik in 1x een scherpe steek op de plek waar de naald inging ..
    Verder moet ik opletten hoe ik opsta en rustig aan doen.
    Me buik voelt wel gevoeliger zeg maar als voorheen..

Hoeveel procent wij kans hebben is niet gezegd wel in cijfers ..
    We hebben de kans in cijfers gezien 1 op 85 op een kindje met een syndroom.

Ze zou vandaag bellen en mocht ze dat niet halen dan belt ze maandag ochtend dus nog eventjes afwachten. Er is bij mijn en mijn partner nog bloed afgenomen voor een nieuwe onderzoek..
    Zover ik had begrepen gaan ze daarmee ALLE chromosonen onderzoeken (buiten de 3 meest voorkomende) en gaan ze die van mijn partner en mij ook met elkaar vergelijken ofzo ..
    In ieder geval ze zijn een stuk verder met onderzoeken dan vroeger :)

Veel sterkte en succes!
    Duim ook voor jou!

x

11. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wat een zorgen zullen jullie hebben..Wij hebben het zelf ook meegemaakt. Wij hadden een kans van 1:100 op syndroom van Down. De nekplooi van goed, dus wij waren al erg blij. Bij de berekening bleek dat mijn bloedwaardes niet goed waren. Wij hadden trouwens gekozen voor de combi test.

Maar zoals meerdere hier al hebben gezegd, je bent niet verplicht om het verder te onderzoeken. Als jullie het niet willen weten hoeft het ook niet. Wij wilden het wel weten omdat wij het niet wilden houden als het down zou hebben. Waarom wij dit besloten hebben doet er niet toe. Gelukkig was de uitslag goed.

Als ik mijn ervaringen mag geven; ik zou de VWP laten doen (als je het wil weten) Niet pijnlijk en minder kans op een miskraam. Daarnaast zou ik kiezen voor een 3 daagse uitslag en niet de 3 weekse. In de dagen na de VWP komen de muren op je af! Werkelijk waar een hel! Ik had de 3 weken niet getrokken hoor!

Maar goed, dit is mijn ervaring. Al denk je er nu wrs anders over, het is een blijft een kans berekening. Het komt zoveel malen meer voor dat het wel gezond is!

Heel veel sterkte en succes!

12. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hello Dames,

@mahonnepon is je wondertje wel gezond geboren?
    Ik heb dus wel de vlokkentest gedaan (WAT EEN HEL).
    De gyn en echoscopiste waren beide wel ERG lief een aardig.
    We hebben een klein weekje moeten wachten.
    Eigenlijk zouden ze vrijdag bellen maar het is dus vanochtend geworden. Eerlijk gezegd "Viel het wel mee met het wachten"
    Ik en me vriend hebben beide zoiets van je kan je wel helemaal gek lopen maken maar is alleen maar slechter voor de baby. We hebben wel afsproken mochten 1 van ons er door heen zitten dat we wel met elkaar praten.

Nou hebben wij het nieuws gekregen dat het kindje GEEN chromosoomafwijkingen heeft. Een pak van ons hart!
    De gyn vroeg ons of we wouden weten wat we zouden krijgen want zij wist het namelijk al..
    Wij hebben van het begin af aan gezegd dat wij het wilde weten en we krijgen een dochtertje! Erg leuk dat we het nu al weten.

7 mei krijgen we een uitgebreide echo.
    Er is ook al bloed bij ons afgenomen (bij mij en mijn partner weekje terug) daarmee gaan ze ook nog alle chromosomen onderzoeken en ook vergelijken met elkaar. (is een nieuwe onderzoek) dus die uitslagen krijgen wij ook nog.

Maar er is al een pak van ons hart dat ons dochtertje geen chromosoomafwijkingen heeft. Hopen dat de rest ook goed zit.

Xxxx

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    @Cheiba,

Ons meisje moet nog geboren worden. Rond 19 september. Waarom was de vlokkentest een hel? Ikzelf heb de VWP gedaan. Dat viel erg mee.
    Maar wat ontzettend fijn dat jullie kindje geen chromosoom afwijkingen heeft. Nu kun je 'echt' gaan genieten van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina