Echo gehad maar.........

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mussie, Jun 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Vandaag hebben we de 1e echo gehad. We vonden het uiteraard erg spannend . Maar de angst overheersde.We hadden een "inval gyn", daar ben ik nooit zo blij mee maar het was niet anders.Ze hield een kort praatje, had het even over de 2 miskramen, en zei toen nou dan gaan we maar even kijken he want daar komen jullie tenslotte voor.Ondertussen zat ik te schudden in me stoel van de zenuwen.Maar goed om een lang verhaal iets korter te maken, op de echo was een vruchtzakje te zien en een zwangerschapsring.Op zich prima natuurlijk maar omdat we dachten dat ik 6 weken en 2 dagen zou zijn, had de gyn gedacht "kinderleden" te zien.En die zag ze dus niet.Ze zei:ik ga even overleggen met me collega of we gelijk een afspraak maken voor een curetagge of dat we het nog 2 weken afwachten.Ik dacht:HU, een curetagge?????? Afijn de tranen vonden hun weg weer en ik dacht, zie je wel, bijna geen zwangerschapskwaaltjes,dus het is toch weer mis :cry: Maar haar collega dacht er anders over. Ze vertelde dat ik korter zwanger was, 5 weken en 6 dagen en dat de grote van het vruchtzakje exact klopte met het aantal weken zwangerschap.Ze wilde het dus nog 2 weken afwachten.We hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor 4 juli en dan gelukkig bij onze eigen gyn :)
    Ik was wel weer iets gerustgesteld maar het zit me toch niet lekker. Ik vraag me dan ook weer af of dit verhaal herkenbaar is voor iemand.Ik heb gekeken op internet naar fot's van echo's en ja ik zag dat dat er hetzelfde uitzag als onze echo.Daar put ik wel weer een beetje hoop uit maar toch.
    Ik ben erg benieuwd wie mij verder gerust kan stellen. :(
    Liefs, mussie

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    hallo mussie,

zelf heb ik dit nog nooit niet meegemaakt. Maar die gyn trekt blijkbaar vlug haar conclussie's, die zou beter ook eens 2 maal nadenken vooraleer ze iets zegt. Het zou dus best mogelijk zijn dat je wat minder lang zwanger bent, dan dat je eerst dacht.
    Ik duim met je mee dat alles prima blijft verlopen.

3. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meis,
    ja liever wat minder lang zwanger dan nu al pratn over een curetagge.We gaan het afwachten,maar ik weet wel dat het 2 hele lange weken worden.En dan is het alles of niets.We gaan voor alles ;)
    Liefs, mussie

4. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeemig meid. Ik heb zelf dan wel geen ervaring met onderzoeken bij de "gyn" maar kan wel zeggen dat dit mega tactloos is!

Ga voor je duimen dat over 2 weken alles er prima uitziet meid. Heel erg veel sterke de komende tijd :)

xxx Dreamy

5. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    die gyn kan beter leren eerst d`r mond te houden voor ze advies vraagt. blijkt wel vanwege het feit dat ze het moest navragen dat ze er niet zo veel verstand van heeft, wat je toch wel verwachten mag.
    en wat betrefd die symptomen daar moet je niet te veel op letten, er zijn heel veel mensen die helemaal geen symptomen hebben, of ze beginnen ook wel vaak in de 8e week. sterkte deze 2 weken.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Getver zeg. Ikben het eens met Noura. Die gyn had beter haar mond kunnen houden. Als alleen gezegd was dat wat nu te zien was overeenkomstig was met 5 weken 6 dagen, had je er nu heel anders tegenover gestaan. Sterkte de komende twee weken en ik hoop voor je dat alles in orde is!

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja die gyneacologen soms..
    Maar ik heb bij de eerste echo ook alleen n zakje gezien en bij de tweede n hartje zien kloppen.
    Maak je niet te druk meid. Die gyn is niet goed snik om zoiets te zeggen, zeker tegen iemand die al miskramen gehad heeft!
    Maakt jou alleen bang en onzeker (soms zou je die mensen ook ****)
    Voorals nog ben je zwanger. Je hebt een test gedaan die dat zei en er is een zakje en als alles goed gaat zie je over 2 weken net als ik n kloppent hartje.
    Heb op de site van de nederlandse vereniging van obsteterie en gynealogie gelezen dat je niet meer kans hebt op miskramen als je er al gehad hebt.
    Dus het hoeft niet fout te gaan!
    Weet je, vroeger voor ze die testjes hadden wist je doorgaans zo vroeg niet eens dat je zwanger was en had je de meeste miskramen denk ik dan, niet eens in de gaten.
    Dus er hoeft helemaal niets mis te zijn met jou of je baarmoeder en dus heb jij minstens net zoveel kans op n kindje over n aantal maanden als de meesten. :)
    Borst vooruit kop omhoog en moed houden !
    (Ondanks dat ik weet dat dat moeilijk is nu...en stiekem heb ik t ook tegen mezelf ;) )

8. diana1982

diana1982 Actief lid

Oct 25, 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ja ik ken het. Ikzelf had met deze zwangerschap ook zoiets. en moest toen onder narcose omdat ze dachten dat het weer een bbz was. eenmaal uit de narcose bleek alles toch goed te zijn. alleen minder ver 5wk en 5 dgn. Met de echo van precies 6 weken 2dgn zagen we een kloppend hartje en een stipje.

9. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Pfffffff, dit zijn dingen die me hoop geven! Ik heb op internet echo's proberen te zoeken van 5 weken en 6 dagen, helaas vond ik ze alleen maar van 5 weken.Ik weet dat er in een paar dagen erg veel gebeurd dus mijn hoop was weer weg, ik had zoiets van dit is dus een echo van precis 5 weken en ik ben al verder en er is niks te zien.Ja een vruchtzakje wat wel de juiste grote heeft voor het aantal weken zwangerschap en een zwangerschapsring maar GEEN stipje :cry: En als ik an bij een echo kijk van 6 weken daar zie je wel wat meer nou ik zou vandaag dan volgens berekening van gyn 6 weken zijn en hup weg was mijn laatste beetje hoop. En dan ook nog eens bijna geen kwaaltjes, ja ik had wel enorme steken in me baarmoeder maar ik trok nu de conclusie dat alles aan het loslaten was.Ik weet het ook allemaal niet meer hoor. Ik voel me op het moment echt depri :cry:
    Liefs, mussie

10. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Is er nog een site waar je foto's van vroege echo's kunt vinden???

11. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Owww huuuuh, wat een naar verhaal Mussie!! En wat een ongelofelijke muts van een verloskundige, om je zo de stuipen op het lijf te jagen. En om überhaupt gelijk curettage voor te stellen terwijl het niets eens zeker is of dat nodig is, dat slaat helemaal nergens op. Wat een rotmens!
    Ben je weer een beetje bijgekomen van de schrik?

Heb je al in de Echogalerij gekeken?

Groetjes, Wendy

12. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Wendy,
    nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik vandaag behoorlijk van slag ben geweest :oops: Maar ik begin nu weer een beetje met beide benen op de grond te komen.Ik heb wel zoiets van hoeveel kan je nog hebben? Je hoopt dat het nu eindelijk een keer goed gaat, bent natuurlijk al bang en onzeker,en dan krijg je zoiets! Maar aan de andere kant doordat ik dus nog steeds bijna geen kwaaltjes heb, heb je toch ook wel iets in je achterhoofd, dit kon wel een weer fout aflopen.Maar goed je hoeft natuurlijk helemaal geen last van kwaaltjes te hebben,liever niet natuurlijk, maar omdat ik dat de 2 laatste keren wel heb gehad ga je daar gewoon vanuit dat dat nu ook zo is. Gebeurd dat dan niet, ja dan ben ik zo'n persoon die daar erg onzeker van word :( En helemaal als er dan zoiets tegen je gezegd wordt! Maar goed, ik ga een potje geduld open trekken en ga proberen deze 2 weken om te blazen ;)
    De site die jij door gaf heb ik idd al bekeken er stond er wel een maar die was niet zo duidelijk. Nou zijn echo's op foto's natuurlijk nooit duidelijk :rolleyes:
    Nogmaals, ik vrees dat ik gewoon niet anders kan doen dan geduld hebben.
    Lieverd, bedankt voor je berichtje.
    Liefs, mussie

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Mussie over de kwaaltjes, ik had bij al mn zwangerschappen tot 8 weken nergens last van.... toen begon het. Ben misselijk gebleven tot na de bevalling! Dus dat je nu geen kwaaltjes hebt zegt niets. En trouwens sommige vrouwen krijgen helemaal nergens last van dus mss ben jij zo'n mazzelaar ;)

Sterkte!

14. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjewel lieverd, ik voel me ook zo onzeker :oops:

15. deborah

deborah Actief lid

Dec 2, 2005
    348
    0
    0
    ik had in het begin ook geen kwaaltjes.
    Die gyn had niet zo snel een oordeel mogen geven, kan me voorstellen dat je van slag bent hoor.
    Sterkte en ik duim mee voor je.

( bij mij zeiden ze ook met 16 wkn oh dat word een mk nou ze zit er nog steeds hoor ;) )

16. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    :confused: zeiden ze dat met 16 weken??? Dan zou ik helemaal een rolberoerte krijgen.Of bedoel je 6 weken?

17. lena8

lena8 Lid

Jun 19, 2006
    49
    0
    0
    ja das echt van een koude kermis thuis komen zeg..bij de vorige zwangerschap had ik met 4 weken al een echo aangezien ikzelf geen idee had hoe lang het al kon zijn...helemaal happy de eerste echo en wat denk je niks te zien echt niets toen moest ik een week later terug komen en toen zag je idd hetzelfde als wat jij zegt , tegen ons werd toen ook meteen gezegd of het is gewoon niet goed of een bbz..en pas later zeiden ze of gewoon nog te vroeg......
    geniet maar gewoon en probeer je niet al
    te veel zorgen te maken...
    groetjes lena

18. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Oeps, ik heb al veel vragen op je andere berichtje gesteld. :oops:
    Maar ik begrijp uit dit berichtje dat het toen bij jullie wel fout is gegaan?
    Ik hoop het natuurlijk niet maar je zegt dat ze zeiden of het was gewoon nog te vroeg. Ik vraag me dus af hoe het afgelopen is.
    Liefs, mussie

19. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,
    ik wil even zeggen dat ik na een behoorlijk depri weekend, toch de stoute schoenen heb aangetrokken en een andere afspraak heb gemaakt. Ik mag nu a.s donderdag komen voor een echo.Ik zou volgens de berekening van de gyn dan precies 7 weken zijn, we weten dan voor 100% zeker dat er dan iets hoort te zitten. Zit er nog steeds niks dan weten we tenminste voor het weekend waar we aan toe zijn. :cry: Ik kan dit echt niet nog ruim een week volhouden, ik word echt gek van die onzekerheid!Gelukkig begreep de assistente me erg goed.Ik heb trouwens wel weer een inval gyn, die van ons zit gewoon propvol. :( Maar op dit moment maakt het me echt niet uit wie er kijkt, als er maar iemand kijkt!!!
    Ik laat het jullie donderdag weten of er een "wonder" is gebeurd of komt :)
    Liefs, mussie

20. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    groot gelijk meid ...ik zou hetzelfde hebben gedaan ...ik duim voor je ..

Share This Page