20-weken echo: van te voren weer veel water drinken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Kikaatje, Aug 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikaatje

Kikaatje Lid

Apr 13, 2006
    44
    0
    0
    Wij hebben deze week onze 20-weken echo. Erg spannend allemaal, ik kijk er heel erg naar uit, maar ben ook al een beetje zenuwachtig.. Heb een vraagje: voor de termijn echo moest ik 5 glazen water vantevoren drinken en niet plassen 1,5 uur vantevoren. Is dit ook nodig bij een 20 weken echo?? groetjes

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Nee hoor. Omdat bij de termijnecho je baarmoeder zich nog voor een deel onder je schaambeen bevindt, moet dit. Door een volle blaas wordt je baarmoeder dan naar boven gedrukt. Anders zit dus het schaambot in de weg en zie je niks. Je kindje is nu al een cm of 25 en kan zich niet meer onder je schaambot verstoppen!

3. Kikaatje

Kikaatje Lid

Apr 13, 2006
    44
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Ik had zelf ook al bedacht dat het waarschijnlijk niet hoeft, maar kon het nergens terugvinden.Gelukkig dat het niet hoeft. De termijn echo vond ik geweldig maar omdat ik heel erg nodig moest plassen, lag ik daar niet relaxed en het is al zo spannend..

4. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    ik moest ook veel water drinken toen ik mn 1ste echo in de 10de week kreeg... was niet echt lekker dat hij daarna ook nog hard op mn buik ging drukken!
    maar dit was idd puur omdat het dan nog heel klein is en anders onduidelijk te zien.

5. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    Wordt dat altijd gezegd dat je veel water moet drinken voor de eerste echo? Tegen mij is namelijk niets gezegd over water drinken voor de echo.

6. mieke

mieke Bekend lid

tegen mij is ook niks gezegd
    ik heb al 2 keer een inwendige echo
    gehad omdat ze t van buiten niet konden zien :(

veel liefs mieke

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Tegen mij werd het wel gezegd. Niet dat ik veel moest drinken, maar dat ik met een redelijk volle blaas moest komen. Dat komt natuurlijk op hetzelfde neer. Wel lekker handig hoor, als het 30-45 minuten uitloopt en jij maar naar de wc moet :(

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Mij was dus niets verteld over het hebben van een volle blaas.
    Dus toen er bij de eerste echo gevraagd werd, of ik wel veel gedronken had, zei ik nee.
    "Oh, wat dom." Zei die vrouw :confused:
    Ik zei "Ja dag, mij is niets verteld hoor!"
    Dom van hun ja.

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Bij mij is het ook niet vertelt dat ik veel moest drinken en het is ook niet gevraagt of ik veel had gedronken toen we die echo gingen maken,en ze kon het heel goed zien en dat was met 10 weken en had dus geen volle blaas.

10. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    @Anabella

Konden jullie evengoed alles zien?

11. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    bij mij had de vk gezegd dat ik wel een volle blaas moest komen, had me eerste echo met 8 weken ( maar das knap vervelend als je een hele ochtend met een volle blaas loopt, en je dan vervolgens van die koude gel op je buik krijgt), en bij de echo van 12 weken was het weer niet nodig.

patricia

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Moest juist bij de eerste echo een lege blaas hebben, ik al m'n best gedaan thuis met veel drinken en niet naar de w.c. gaan.
    Kom ik daar, hoeft het helemaal niet! Wel een opluchting voor mij!

13. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Mij is bij de 20 weken echo wel verteld dat het moest, werd ook echt nagevraagd voor de echo. Volgens mij is dat dus verschillend per echoscopist ofzo. :rolleyes:

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    @Toys: ja hoor, alles was duidelijk te zien, en dat met 10 weken!

15. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Mij was ook niets verteld en alles was prima te zien vanmorgen!

Marian

16. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Ik moest met 9 weken ook een volle blaas hebben! Had ik dus niet en moest ter plekke wachten en water drinken..
    En dat was dus kraan water 1.5 liter (heel fijn :evil: ), heb een week lang diarees gehad daarna (wij wonen in het buitenland)
    Zou het bij 12 weken nodig zijn?

17. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

bij mij is ook niks verteld en alles was heel geod te zien.. :D

18. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Toen ik de afspraak maakte voor mijn 20weken echo vertelde ze me dat ik 3 dingen moest meenemen

-mijn verzekeringspas
    -de doorverwijzing van de verloskundige
    -en een volle blaas

Groetjes Lisette

19. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb toen ik de afspraak maakte voor de termijn echo heb ik gevraagd of ik een volle blaas moest hebben maar dat hoefde niet (de vk had mij ook niks verteld) maar ik had dit van mijn ma.

20. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Ik moest juist voor de termijn echo alles eruit hebben geplast, moest juist leeg zijn.
    Gelukkig, want ikwas zenuwachtig als ik weet niet wat en was in de wachtruimte al 2 keer naar de wc geweest en toen ik binnen kwam zei ze dat ik voor de zekerheid nog wel n keer mocht gaan.
    Was natuurlijk geen probleem.
    Ze zijn dat je namelijk dat ze dan een beter beeld kon krijgen. :)

Share This Page