Nekplooi van 1,3

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kranenburg, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vandaag had ik de nekplooimeting bij mijn gyn (in DE)
    De kleine was erg druk aan het bewegen, maar uit eindelijk kwam ze op een nekplooi van 1,3.
    Wij wonen hier nog niet zo heel erg lang dus het is best moeilijk om het allemaal te volgen in het duits...;)
    Nu is er ook bloed afgenomen, wat wij begrepen was er verder niks merkwaardigs te zien, er waren ook wat "dingen"dicht volgens mij oa het ruggetje...

Maar zo kon verder nog niks garanderen omdat het een paar dagen duurt met het bloed.
    Ik ben 29 en de nekplooi 1,3 dan zo het toch eigenlijk goed moeten zitten.....

Bedankt alvast voor het lezen :)

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Heb je nu ook nog een specifieke vraag? 1,3 mm is goed maar het gaat ook om jouw bloedwaardes. Die combi geeft de uitslag van de combinatietest. Een dunne nekplooi geeft dus wat dat betreft eigenlijk nog geen zekerheid.... Tuurlijk is het wel een goede score, maar het hangt van je bloeduitslag af wat de daadwerkelijke kans wordt.

3. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja oke, dus het het is geen zekerheid met een nekplooi van 1,3 dat het goed is....Het bloed speelt dus mee...
    Dat wordt dan stressen tot vlgnd week.....

4. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfs al komt er als kansberekening uit dat het 1 op 9874738 is de kans is er dan ook nog niets zeker. Je hebt nooit zekerheid met een kansberekening.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Het is op het eerste oog goed maar het is zoala ik zeg een combinatie. Waarschijnlijk is je bloed ook gewoon goed, ga daar maar gewoon van uit maar hou voor de zekerheid gewoon nog even een slag om de arm tot je duidelijkheid hebt.... Geen stress, gewoon reeel zijn. Het ziet er goed uit maar je bloed moet ook goed zijn voor een goede kans.

6. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    is zo'n test in DE niet anders als in NL?
    begreep namelijk dat BE en DE een bloedtest doen en uit het DNA vrijwel zeker(98%) kunnen zeggen of je kindje geen down heeft ect.
    maar dat kan ook een andere test zijn hoor....
    weet dat je als NL naar BE kan gaan voor zo'n test maar dan moet je wel 800 euries neerleggen.

7. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet iets meer als 100 euro betalen....weet niet wat het in NL is....denk wel gelijk

8. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    ik weet dat de combinatietest hier in NL rond de 150 euro ligt dus zal wel gewoon zo'n test zijn dan....
    dan is het wat ik begrepen heb een kans berekening idd

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    De NIPT test kan nog niet overal in Duitsland. Wat jij hebt gedaan is een Kombinationstest. Dus een combinatietest. 1,3 is een goede waarde verder. Ik heb twee kinderen in Duitsland gekregen dus als je vragen hebt, kun je me pb'en.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    dat is inderdaad de gewone Combinatietest en geen NIPT die er nu is gedaan.

Ja vervelend, maar het is nu gewoon afwachten.
    Bij onze tweede dochter heb ik alle controles in Duitsland gehad en heb bij haar de nekplooimeting gedaan. De Gyn gaf toen aan dat er een kans was van 1:700 en dat we evt een bloedtest konden doen. We gaf hij aan dat het met alleen de echo ongeveer 85% zeker was en met een bloedtest er bij kwam er nog 5% "zekerheid" bij.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb begrepen dat een nekplooi die mooi dun is ( zoals dus 1,3 mm) de kans op een kindje met het syndroom van Down zo ongeveer nihil maakt. Die hebben namelijk altijd een dikke nekplooi. Voor de andere syndromen waar op getest wordt kijken ze inderdaad ook naar het bloed.
    Onze uk heeft een nekplooi van 1 mm, dat maakt volgens de echoscopiste in het ziekenhuis de kans op afwijkingen erg klein. Dan moet je bloed wel heel erg afwijkend zijn wil je een grote kans hebben op afwijkingen.

Deel Deze Pagina