nekplooi veel te dik, advies en ervaringen gevraagd

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by dopneusje, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Heel veel sterkte goede beslissing denk ik en ik duim op goed nieuws morgen!

2. dopneusje

dopneusje Niet meer actief

Helaas hebben we niet het nieuws gekregen waarop we hoopten, de nekplooi is nog steeds 4,5 mm en er is nu ook vocht in de buikholte geconstateerd.

Er staat een vruchtwaterpunctie gepland voor over 3 weken, maar ik heb vanochtend een mail naar Antwerpen gestuurd met een verzoek voor de NIPT-test. Als hier wat uit zou komen moeten we zowiezo nog een VWP doen omdat ons ziekenhuis de NIPT nog niet als een volwaardig onderzoek beschouwd.

Maar we hopen dat dat verder allemaal niet nodig is. Als alle chromosoomonderzoeken positief zijn krijgen we een echo waarbij er specifiek naar het hartje gekeken gaat worden. Al met al zijn we nog niet zo heel veel wijzer :)

3. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Wat heftig! Heel veel sterkte... ook met wachten!

4. Renske89

Renske89 Lid

Jan 23, 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff, wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat dit een enorme domper moet zijn. Wij hebben bij onze dochter de test niet laten doen, maar ben nog aan het twijfelen of ik het nu wel laat doen, onze dochter is namelijk met Streptococcen groep b geboren en was ook doodziek.. En ik weet in mijn achterhoofd wel dat de kans klein is dat dit nu weer gebeurt, maar toch voor de zekerheid. Ik zou ook echt niet weten wat te doen als bij ons ook de uitslag verhoogde kans zou zijn. Maar als jullie vinden dat het kindje welkom is...tja zou je dan nog meer testen laten doen?

Denk er in ieder geval goed over na, en denk ook aan jezelf!
    Liefs,

5. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Wat een rotnieuws! Wel apart van jullie zkh want ik dacht dat vanaf april de NIPT ook in Nederland beschikbaar zou zijn. Ik hoop dat het toch goedkomt allemaal!

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Even een vraagje nav je post. Een verdikte nekplooi kan toch alleen een aanwijzing zijn voor een chromosomale afwijking? Daar staat gbs toch helemaal los van? Wel onwijs heftig! Ik vraag het omdat ik zelf gbs-drager ben, vandaar!

7. Anne1234

Anne1234 Actief lid

May 25, 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Oh nee dopneus, wat een stom bericht! Ik hoopte zo dat het beter zou zijn deze keer!
    En sowieso dus de vwp over drie weken. Kan je anders geen vlokkentest? Die kan je namelijk nu al doen. Echt lang om nog drie weken te wachten.
    Al kom je wel over als een nuchter person! Houd je taai. Ik hoop echt dat het allemaal meevalt!

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Sterkte meid.

Bij de nipt in Belgie, kijken ze ook tijdens een echo naar hart en doorbloeding etc. Dat zegt ook veel over afwijkingen. Naast de bloedtest zelf is het een goede extra test.

Share This Page