Wachten op eerste echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Rch, Sep 21, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18
    Goedemorgen,

Sinds 11 september weet ik dat ik zwanger ben maar moet nog tot 10 oktober (bij 8 weken) wachten op de echo. Ik vind dit megaaaa lang duren en ben er super gespannen voor.

Hebben jullie tips om deze weken door te komen zonder er al te veel aan te denken en heeft er iemand ervaring mee om de echo bijvoorbeeld te verplaatsen naar een week eerder? Hoe kijkt een VK daar naar? Er is verder geen medische reden om eerder een echo te doen namelijk.

2. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Ik heb bewust voor gekozen om echo pas te doen wnr ik 10w2d ben
    Ik heb een missed abortion gehad op 10w 4 jaar geleden
    Had toen al 4 goede echo’s gehad met een kloppend hartje (2 pret, 2 medische) en toch bleek op 10w dat hartje gestopt was op 8w5d en dat was 2 dagen na goede echo

dus nu pas echo als ik die 10w voorbij ben, dan heb ik hartje tenminste niet zien kloppen

heb na MA mijn zoontje gewoon voldragen

nu ook eigenlijk nog geen stress
    Eerder rust

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Ik moet t zelf betalen als ik eerder dan termijnecho wil komen zonder medische noodzaak bij de vk

Nu loop ik bij de gyn ook en had ik echo met 6 weken al ivm medische noodzaak,volgende echo pas ook met 8 weken en bij de vk met 10. Je ziet alleen vaak op vroege echo's weinig detail. Met 8 weken heb je vaak zo'n leuk haribo beertje :)

4. 201987

201987 Actief lid

Jul 28, 2022
    418
    355
    63
    Female
    Heej ik mag ook op 10 oktober komen maar ben dan 7e weken. Hoelaat heb jij de afspraak? ( ik wegens iui naar gynacoloog voor 1e echo)

5. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18
    Dank voor jullie reacties dames!

Wat zouden jullie in mijn geval aanraden? Wachten tot 10 oktober of vragen of het misschien een weekje eerder kan, bij 7 weken dus, zodat het wat minder lang duurt? Denk dat deze spanning ook niet echt goed is…

6. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18

Ik heb de afspraak om 09:00 uur! En jij??

Zie mijn antwoord van net, ik twijfel dus heel erg om te vragen of het een weekje eerder kan. Hoe kijk je daar tegen aan?

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Kijk er niet raar van op als het je geld gaat kosten :)

Spanning maakt niets uit voor de baby, ook in oorlogstijden worden kinderen verwekt en geboren :)

Eigenlijk zegt mijn gyn dat ze pas na een goede 8 weken echo mensen echt gaat feliciteren, dan is alles aangelegd als t ware. Ervoor is het nog kwetsbaar. Ik heb bij de eerste ook gewacht tot 8+5 en als ik niet medisch was, had ik t zo weer gedaan :) was écht een mooie echo ook. Herkenbaar kindje

Een vroege echo stelt even gerust, maar de echo erop blijft alsnog heel eng en spannend; omdat t zo kwetsbaar nog is en nog zoveel in aanleg moet gebeuren

8. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

Sep 2, 2021
    1,310
    1,112
    113
    Female
    Ik vind het wachten ook zó lang duren!! Wie heeft dit ooit bedacht :roflmao::o:
    Mocht je de spanning echt niet meer tegen kunnen… kan je altijd vragen voor een echo bij 7 weken. Doen ze het niet, dan pretecho?

Ik probeer wel mezelf in bescherming te nemen met het feit dat deze weken zó fragiel zijn… het is überhaupt een wonder dat het is ingenesteld. Laats staan het zich mooi ontwikkelt.
    Al wil ik het ook weten hoor hoe het verloopt! Spannende tijd :confused:

9. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    ja voila
    Daarom bij mij pas op 10w
    Ik ga me meer zorgen maken als ik ervoor ga, dan dat ik niet ga

ik zou enkel vroeger gaan moest ik bloedverlies krijgen ofzo

10. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18

Aah wanneer heb jij de eerste echo??

Ik heb inmiddels contact gehad met VK, als er plek was kon ik eerder maar die is er helaas niet op dit moment. Mag volgende week opnieuw contact opnemen om te kijken of er wellicht iets is uitgevallen.. en als het echt niet uit te houden is mag ik in de dienst langskomen dus het is in ieder geval fijn om te weten dat die mogelijkheid er is.

Ik probeer het toch maar uit te houden tot 8 weken voor een hopelijk mooie en goede echo

Ik had eerst juist wel krampen (geen bloedverlies) en daarna een paar dagen nergens last van waardoor ik juist onzeker werd dat ik niks meer voelde. De afgelopen dagen “gelukkig” wel weer wat krampjes gehad, wel minder dan hiervoor maar dan heb ik in ieder geval het gevoel ofzo dat er iets gebeurd. Is dat herkenbaar voor anderen?

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Rottig he? Hoort erbij helaas. Kwamen komen en kwalen gaan. Ik baal van de misselijkheid en tegelijkertijd als ik even niet misselijk ben denk ik waarom ben ik niet meer misselijk? Om weer misselijk te worden, er weer een hekel aan t3 hebben en zo gaat t door...

Ik heb donderdag de echo. 8+3. Doodeng

12. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Ik herhaal steeds de mantra: het is wat het is. Behalve goed voor mezelf zorgen moet je het echt loslaten. Je kan er niets aan doen als het mis gaat! Dit helpt mij nu heel erg door de eerste weken heen.

Soof1992 and bluedrake like this.
  13. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18

Ja zo denk ik nu ook maar, kan er niks aan veranderen als het misgaat. Dan weet je het misschien alleen een weekje eerder… maar toch blijft het ontzettend spannend

14. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18
    Ja precies! Als je wel ergens last van heb vraag ik me af of dat wel goed is en als ik nergens last van heb hetzelfde haha.. zo lastig..

Spannend zeg! Laat je even weten hoe het was? ❤️

GroeneBomen likes this.
  15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

Aug 1, 2018
    3,691
    4,051
    113
    Female
    Ik ga dit ook even volgen. Ben ook heel zenuwachtig en nog langer dan een week wachten. Hoe eerder hoe minder je te zien krijgt uiteindelijk.

Bij mij zit vooral de angst erin dat we bij de eerste 3 jaar bezig zijn geweest. En de 2e nu binnen 3 maanden raak. Ik krijg dat nog niet helemaal rond in mijn hoofd :$

16. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Spannend allemaal hé!

Ik had geen zin meer om te wachten, dus heb afspraak gemaakt voor vroege echo komende zaterdag :rolleyes:.

Hoop dat het niet te vroeg is!

WelcomeWondertje likes this.
  17. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18
    Spannend zeg!! Een pretecho of? Hoeveel weken ben je dan?

18. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18
    Gefeliciteerd! Ja echt heel spannend hè.. Aan die gedachte dat je eerder ook minder ziet hou ik me nu ook maar vast!

bluedrake likes this.
  19. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

Jan 2, 2022
    2,577
    3,077
    113
    Female
    Zijn er nog wachtenden hier? Ik mag nog twee weken wachten op mijn eerste vroege echo (na een MMM-traject). Vind het heel spannend!

Suzi98 likes this.
  20. Rch

Rch Lid

Sep 10, 2022
    63
    47
    18

Ik heb de echo maandag, ben dan als goed is 8 weken! Heel erg spannend, hoop zo dat alles goed is..

Hoeveel weken ben jij bij de echo?

Share This Page