Combinatie-test en termijn-echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Britt1, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben 11 oktober bij de VK geweest.
    Nu zei ze dat ik toch een afspraak moest maken voor een termijn echo.
    Dit zou kunnen vanaf 8 a 9 weken. Nu had ze het later over de combinatie test(nekplooi e.d.), dat ik daar goed over na moest denken en dat deze dan bij week 11 tm 13 zou kunnen. Kan morgen pas weer bellen met haar, maar er heerst enige verwarring bij mij.

Kan ik nu twee afspraken maken voor termijn en de andere. En wordt de termijn-echo dan vergoed. Combitest moest ik zelf betalen zei ze.

Of kan ik een van de twee kiezen.

Liefs Britt

2. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Hoi Britt,

Het zijn allebei apparte echo's waar je ook apparte afspraken voor moet maken. Of je de nekplooimeting wil laten doen is natuurlijk geheel aan jou, maar de termijnecho kan je al binnenkort laten maken. Ikzelf heb die gehad bij 9 weken en de nekplooimetinh heb ik laten doen bij 13 weken. De nekplooimeting wordt niet vergoed, maar de termijnecho wel. Veel succes.
    LIEFS Angelaa

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben allebei in 1x gedaan, wij kregen alles wél vergoedt. ( Met 11 weken en 4 dagen.)

4. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ok dat dacht ik al..maar werd niet helemaal duidelijk uit haar verhaal. Mijn vriend en ik willen ook heel graag de termijn echo zo snel mogelijk.

Dan hoeven we niet zo heel lang meer te wachten.

Raar overigens dat bij de een wel alles wordt vergoed.
    Tenzij er natuurlijk een aanleiding voor was bij Patroeschka, evt risico.

Ik ga morgen even bellen.
    Bedankt meiden

Liefs Britt

5. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

Wij hebben het ook laten doen de termijn echo met 7 weken en 4 dagen en de nekplooimeting met 11 weken en 4 dagen de nekplooitmeting wordt bij ons wel vergoed alleen het bloed onderzoek daarvoor moeten we wel zelf betalen en dat is 55 euro

6. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    volgens mij ligt het aan de verzekering (welke maatschappij) volgens onze verloskundig vergoedt VGZ wel de 20 weken echo en anderen niet

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij krijgen alles vergoedt, ook al is de nekplooimeting en bloedonderzoek op eigen initiatief geweest. Maar ik ben ook hoog verzekerd hoor! (nou ja, unive mod C.) Ik neem aan dat er hier wel meerderen zijn die dit hebben toch?

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nou heb vandaag het ziekenhuis gebeld en wat denken jullie. Krijg termoijn echo en nekplooimeting op hetzelfde moment.
    Ik nog vragen van kan die termijn echo niet eerder. Maar nee dat doen ze niet.

Echt jammer, anders had ik twee keer naar mijn beebje kunnen kijken. Nu moet ik ook nog eens 4 weken wachten. Bah.

Liefs Britt

9. kristel

kristel Niet meer actief

Wel vreemd dat ze dat samen doen. Het is namelijk erg belangrijk om bij een nekplooimeting precies te weten hoe ver je bent.

Ik heb rond 9 weken een termijnecho gehad (wordt altijd vergoed). Ze dachten dat ik 9 weken was, maar konden dat niet met zekerheid zeggen. Daarom mocht ik kiezen om 2 weken later een nieuwe termijnecho te laten doen, of 3 1/2 week later een gecombineerde echo (wordt alleen vergoed als je ouder bent dan 35 jaar). Ik heb gekozen voor dit laatste. Echter ik bleek toch weer verder te zijn in mijn zwangerschap (14 weken). Dezelfde dag heb ik ook bloed geprikt voor de combitest. Dit bloed bleek anderhalve week later per ongeluk naar het verkeerde adres gestuurd te zijn, dus moest ik opnieuw bloedprikken. Een combitest was niet meer mogelijk, dus werd het een tripletest. Ik wilde eerst de uitslag hebben, voordat ik het iedereen zou vertellen, maar uiteindelijk was ik 18 weken zwanger voordat ik uitslag en had toen al een flinke buik (derde zwangerschap). Al met al: DRAMA! Ik hoop dat dit bij jou beter verloopt.

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Jeetje kristel wat een gedoe allemaal.
    Nou ik heb ook geen goede ervaringen met het ziekenhuis. Maar ja.

Heb VK gebeld en gevraagd of dit goed was en of zij niet vond dat ik de termijn echo eerder moest doen. Maar ook zij vond het goed zo.

Nou ja dan moet ik maar rustig afwachten.

Liefs Britt

Deel Deze Pagina