20 weken echo vraagjes

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lemi, Jul 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai dames.

Vandaag ben ik 20 weken zwanger en donderdag ochtend hebben we de 20 weken echo in het ziekenhuis. Nou stond er in de brief die ik kreeg dat je niet mag filmen. Nou vraag ik me af of dit bij jullie ook zo was of dat jullie alsnog mochten filmen. Ik zou het heel graag op film willen hebben omdat ik anders de helft vergeten ben als ik de deur uitloop. Daar ben ik tenminste bang voor. Dan kan ik nog even alles rustig terug kijken.

Verder ben ik benieuwd hoe lang de echo bij jullie duurde. Snap dat het bij iedereen anders is en het er ook aan ligt of de kleine er goed voor licht, maar dan kan ik een beetje vergelijken:)

Waren jullie ook zenuwachtig voor de 20 weken echo en konden jullie daar wel vragen stellen? Wat kan ik vragen?

Vonden jullie dat ze begrijpelijke taal spraken?

Okee, nu hou ik op want anders moeten jullie wel heel veel vragen beantwoorden hihi;)

Bedankt alvast, liefs Lotte:D

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Wij mochten idd ook niet filmen en in de brief stond dat we 1 foto zouden krijgen, uiteindelijk werden het er een stuk of 4, ze heeft zelfs erg haar best gedaan om een mooie profielfoto en een duidelijke foto van het geslacht te krijgen.
    Ik vond dat ze goed uitlegde wat ze allemaal aan het bekijken en opmeten was en vragen konden we ook gewoon stellen. Ze heeft speciaal voor mij extra goed naar het rugje gekeken (werk in de gehandicaptezorg en spina bifida was mijn grote schrikbeeld).
    Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde, half uurtje denk ik, het is natuurlijk geen pretecho en ze moeten een bepaald lijstje afwerken, maar ik vond het allemaal prettig, rustig en vrij relaxed gaan.
    De brief met alle uitslagen voor de vk kregen we in een open envelop mee en die hebben we voor onszelf nog snel ingescand voordat we hem afgegeven hebben.

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Bij ons mocht je ook niet filmen, maar we kregen een klein stukje op film mee en een paar foto's.
    Het duurde 25 minuten. Ze praatte niet zoveel, toen ze alles bekeken had legde ze het een en ander uit.
    Ik was ook stikzenuwachtig hoor!

Bij de uitgebreide echo (AUG) die we daarna kregen (omdat er iets niet goed zou zijn) werd alles ruim een uur bekeken en werd wel elk onderdeel benoemd en uitgelegd.

Veel succes en ik hoop dat alles goed is ;)

4. MvN

MvN Niet meer actief

In het rivierenlandziekenhuis mag je idd niet filmen en duurt het een half uurtje! Ze kijkt het goed na en je krijgt 2 foto's

Je krijgt alles te zien op een groot lcd scherm boven je, dus je kan alles volgen. Ook beantwoord ze al je vragen!

Ook krijg je een brief mee met alle maten en resultaten en die hebben wij ook gekopieerd voordat we em aan de vk hebben gegeven.

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Bij ons duurde de echo ongeveer een half uur... er werd ter plekke verteld wat ze zag, of het goed was etc. Ze werkte een standaard lijstje af, is wel fijn... zo weet je tenminste dat ze niks heeft gemist. We mochten het niet filmen, helaas. Wel kregen we na afloop een aantal foto's mee.

6. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Oh ik was zooooooooo zenuwachtig! Niet normaal hahaha.
    We hebben er een half uur gezeten ongeveer.
    Ze was erg vriendelijk en nam de tijd voor ons. Legde alles heel goed uit. Ze vertelde al vrij snel dat alles er prachtig uit zag en werkte zoals het moet.
    Van te voren vroeg ze trouwens of we het geslacht wilden weten of dat ze er uit de buurt moest blijven hahaha.
    We mochten ook niet filmen idd. We kregen 4 foto's mee. Ook krijg je een uitdraai van gegevens voor de verloskundige. (bij ons iigv wel)

Veel plezier!
    Grtjs,
    Aleida

7. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Fijn om te lezen.

Jammer dat ik niet zal mogen filmen, ik neem de camera dan ook gewoon niet mee.

Hopelijk kan ik wel slapen vannacht haha, spannend allemaal! Gelukkig mogen we al om 9:00uur 's morgens, dan hoeven we niet de hele dag te wachten.

8. Superspannend!

Wil je ook weten of het een jongetje of een meisje is?
    Als je dat wilt weten is dat, naast of je kindje helemaal gezond is, ook superspannend natuurlijk!

Bij mij mocht er ook niet gefilmd worden, en stond er in de brief dat je 1 foto mee zou krijgen, en dat, als je meer foto's wilde, je die kon kopen voor €1,50 ;)
    Uiteindelijk heb ik zo'n 6 foto's (gratis) gekregen :D

Ook bij mij vroeg ze uiteraard of ik het geslacht wilde weten, en toen zei ik dat ik dat heel graag wilde weten maar dat ze, voordat ze het ging vertellen, m'n moeder even de kamer uit mocht sturen :p
    Dat heeft ze ook netjes gedaan :D

Ze gebruikte bij mij wel moeilijk termen, maar daarna legde ze meteen uit wat het allemaal inhield enzo :)

Heel veel succes morgen!

9. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai hai.

Toen ik 16 weken zwanger was hebben we een geslachtsbepaling gehad, dus we weten al wat het is hihi. De echoscopist bij wie we waren heeft het nog nooit fout gehad (schijnt) en hij wist het voor 100% zeker zei hij. Dus zal wel kloppen dan. Maar ik zeg morgen lekker niks en dan laat ik ze nog een keer kijken hihi.

Bij mij stond niks in de brief over extra foto's helaas, ik zou het anders wel doen! Ik las al dat iemand anders hier 2 foto's meekreeg van het ziekenhuis waar ik ook heen moet. Maar ik vraag het gewoon hoor, we zien wel!

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik ben niet in zkh geweest voor echo maar in echopraktijk maar bij ons mag er ook niet gefilmd worden. Het kan wel opgenomen worden op DVD. Kost 6 euro.

Het duurde ongeveer een half uur en ze heeft alles aangewezen op de echo en uitgelegd wat het is en waar ze naar kijkt op eventuele afwijkingen. Vond het erg plezierig.

11. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ben ondertussen geweest en de kleine doet het goed! Alles zag er netjes uit! De kleine was lekker druk hihi. Vond ik wel leuk eigenlijk. Lekker nee schudden terwijl die meneer wilde kijken of de kleine hersenen er goed uitzagen! Haha, lukte dus even niet. Ben blij dat het er allemaal goed uitzag. We hebben 6 foto's gekregen en inderdaad een brief met alle uitslagen en die heb ik gekopieerd.

Ze kwamen daar op 12-12-2009 uit, maar mn vk zegt 15-12-2009. Hij snapte dat niet zo. Ik ook niet meer. Moet vanavond toch bij de vk zijn dus dan vraag ik het wel. Op een of andere brief schijnt namelijk ook 12-12-09 te hebben gestaan. Scheelt toch 3 dagen eerder met verlof hihi. zien wel.

Share This Page