Nekplooimetig van rond 5,0 mm, nu in de stress

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Yuul, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan..

2. Yuul

Yuul Lid

27 jul 2011
    22
    0
    0
    Manager uitzendbureau
    Nieuwegein
    Hai

We hebben vandaa 2,5 uur in het ziekenhuis gezeten. OPnieuw een echo en daarna een goed gesprek met een medisch verloskundige en overleg met gynaecoloog.
    We hebben auiteindelijk geen punctie gehad, omdat we toch nog niet ver genoeg waren. En krijgen nu maandag de vlokkentest. Waar we eigenlijk weer een beetje te laat voor zijn en wat dan weer metzich meebrengt dat we iets meer kans hebben op miskraam. ipv 3 weken wachten krijgen we gelukkig de snelle test en woensdagochtend de uitslag. Afhankelijk hiervan bekijken we wat we gaan doen, mocht de uitslag niet goed zijn, dan hopen we dat we volgende week ook ingeleid kunnen worden. Maar zover is het gelukkig nu nog niet. We blijven hopen op het positieve. Op advies van de verloskundige, nu even een paar daagjes thuis om alles voor onszelf op een rijtje te zetten en de emotionele achtbaan die nu al ruim een maand duurt te laten bezinken.

I'll keep you posted!!

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Hoi yuul .
    Jullie hebben dus weer een hoop keuzes moeten maken vandaag..
    Fijn dat je nu maandag voor de vlokkentest kan , wat ik me alleen af vraag ,waren jullie vante voren geïnformeerd over de vlokkentest want anders hadden ze toch nooit een punctie voorgesteld voor vandaag :(
    Maak ook niks uit , fijn dat de sneltest kan in jullie geval , ik duim met jullie mee dat alles goed komt .

Liefs Edith
    Mama van mees*

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gelukkig dat ze dan een sneltest doen. Wij hebben het andersom, vlokkentest was niet mogelijk,maand wachten op punctie.
    Sterkte meid!

5. Yuul

Yuul Lid

27 jul 2011
    22
    0
    0
    Manager uitzendbureau
    Nieuwegein
    Eigenlijk zijn we te laat voor de vlokkentest, we gaan week 15 in, maar het WKZ wil niet dat we nog langer moeten wachten.
    Omdat de punctie pas over 1,5 week kan anders.

6. Faelivrin

Faelivrin Lid

28 jul 2011
    9
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    nederland
    Ik steek hier ook een kaarsje aan met hoop op goede berichten voor jullie.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik hoop dat alles goed komt!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ga in ieder geval duimen.

Wel gek he dat ze het overal zo anders doen, wij moeten echt wachten tot 16,5 week......

9. Yuul

Yuul Lid

27 jul 2011
    22
    0
    0
    Manager uitzendbureau
    Nieuwegein
    inderdaad raar dat de richtlijnen overal anders zjn. Nu gaven ze ook wel aan dat de uitslag die wij haden, niet echt dagelijks voorbij komt. Misschien speelt dat een rol. Volgens de statistieken die ze on lieten zien gisteren, hebben we 50% kans op een gezond kindje en de andere 50% is niet levensvastbaar. We blijven schieten op die 50%!

x

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Brand ook een kaarsje...

11. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Jeetje heftig meid... ook hier draaien de duimpjes overuren...

12. Yuul

Yuul Lid

27 jul 2011
    22
    0
    0
    Manager uitzendbureau
    Nieuwegein
    Ha meiden,

Vandaag vlokkentest gehad. Viel me alles mee, wel even duizelig daarna. Ze hebben 2 geprikt en vlokken meegezogen.

Woensdag 10-08 einde dag hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor de uitslag. Dit willen ze niet telefonisch doen maar face to face ivm de grote kans dat het wellicht geen goede uitslag is en dan kunnen we gelijk vervolg acties inzetten.
    We hebben wel besloten de zwangerschap dan hoe moeilijk dan ook af te breken. Iets waar ik het momenteel heel lastig mee heb. Het idee om voor god te moeten spelen is het meest moeilijke wat we eventueel moeten doen.

Maar goed eerst maar op naar woensdag.

13. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    spannend meis, gelukkig nog maar 2 daagjes wachten, dan wat meer zekerheid.. dikke knuf en ga voor je duimen!

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vreselijk spannend. Deed het prikken pijn?

Wij hebben ook besloten het kindje niet te laten komen als onze uitslag niet goed is.. Moeilijk, maar voor ons de juiste beslissing.

Ik duim keihard voor jullie!

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wat heftig allemaal zeg.. heel veel sterkte en ik duim ook voor een goede uitslag!

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Heel veel sterkte, het wachten lijkt me hels...

17. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ten eerste wil ik iedereen heel veel sterkte wensen die zitten te wachten op een uitslag of een punctie.
    Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat wij ook een verhoogd risico hebben....
    De nekplooimeting heb ik 29 juli gehad en was 2,9 mm. Niet heel erg groot dus. Maar vandaag dus gehoord dat ik een verhoogde kans heb van 1;35 op trisomie 21. Op trisomie 13 en 18 had ik geen verhoogd risico.
    Vandaag ben ik 14,1 weken zwanger. Aan de late kant voor een vlokkentest dus. Dus meteen een afspraak gemaakt over 2 weken de vruchtwaterpunctie. Dus nu over 3 weken weten we 13, 18 en 21...

Helaas zijn we wachten wel gewend...
    In mijn vorige zwangerschap vanaf de 20 weken echo in een raolercaoster gezeten... Met 34 weken nog een vruchtwaterpunctie gehad omdat er verdenkingen waren op 13 en 18. Alles was prima in de chromosomen bleek een paar weken later. HIj zou dus "alleen"de afwijkingen hebben die werden gezien op de echo's. Toen hij geboren werd bleek er nog veel meer aan de hand te zijn en zijn weer alle chromosomen gecheckt. Weer kwam er niets uit. Toen een heel uitgebreid chromosomenonderzoek (van een half jaar) gedaan. En zelfs daar kwam niets uit. Metabolenonderzoek...(stofwisselingsziektes) kwam ook tot de dag van vandaag niets uit....
    Ondertussen is ons zoontje 2 jaar en ernstig meervoudig gehandicapt.....
    Dus we weten hoe het is om een gehandicapt kind te hebben. Vandaar dat we deze keer een combitest hebben laten doen.

Het dubbele is alleen dat een kindje met het syndroom van Down er 10 keer beter aan toe zal zijn als ons zoontje..en toch laten we erop testen ( en natuurlijk de andere chromosomen)
    En bij ons zoontje kwam er dus niets uit de onderzoeken. Allemaal dubbel, dubbel, dubbel...

Daarentegen zegt mijn gevoel wel dat het goed zit...maar het blijft spannend.

We hebben naast ons zoontje van 2 ook nog een kerngezond dochtertje van 4 jaar. We hebben een heerlijk gezinnetje... maar als we kunnen "voorkomen" nog een kindje met een ernstige handicap erbij te krijgen, doen we dat. Hoe moeilijk dan ook, omdat we weten dat je ook zeer intens kunt genieten van een kindje als ons zoontje...

Nogmaals...iedereen in het zelfde schuitje; veel sterkte de komen de weken en ik hoop dat we elkaar er door heen kunnen slepen en allemaal gezonde kindjes op de wereld mogen zetten over een paar maanden!

18. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    niet lullig bedoeld kanela, maar kun je dit bericht weer weghalen.. je eigen verhaal kan je in een eigen topic kwijt en denk dat je zo alleen maar meer twijfels geeft aan TS.. je zegt ook helemaal niks persoonlijks tegen TS dus snap niet helemaal waarom je dit hier neerplempt.. komt een beetje niet nagedacht over.

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Zo lekker ongevoelig, sorry hoor..

20. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    BIj deze sorry. Maar ik dacht te lezen dat er meer meiden zich bij dit topic gevoegd hadden.
    Vandaar ook een algemene sterktewens.

Maar ik snap wat je bedoeld. Hoe verwijder ik een bericht?

Deel Deze Pagina