Ik heb 5 dagen Amoxiciline sdz 500mg moeten gebruiken. Omdat ik de pil gebruik heb ik gevraagd of deze nog wel betrouwbaar blijft bij gebruik van deze antibiotica. Zij vertelde mij dat antibiotica geen invloed heeft op de werking van de pil. Dat dit altijd werd gedacht, maar dat dit niet het geval is. Daar ben ik dus vanuit gegaan en heb ik alleen de uitleg van de apotheker (een brief) gelezen. Hier stond niets over de pil en antibiotica in. Nu heb ik de bijsluiter opgezocht en zie ik hier wel in staan de dat de werking kan verminderen. Ik heb afgelopen donderdag mijn laatste pil geslikt en heb nu wel bloedverlies/ontrekkingsbloed. Kan ik er nu vanuit gaan dat het goed zit en ik niet zwanger ben of moet ik voor de zekerheid nog wel testen? Ik hoor het graag.
hoi officieel heeft het geen invloed maar door antibiotica kun je diarree krijgen en daardoor kan de werking van de pil ook verminderd zijn. In principe hoef je niet te testen, maar als het je geruststelt kun je dat wel doen ja. Mirjam
Bedankt voor het antwoord. Dan ga ik niet testen, want dan zal het wel goed zitten. Ik vind het wel vervelend dat er niet een eenduidig antwoord is op de gebruik van de pil in combinatie met antibiotica. Blijkbaar zijn er wel mensen zwanger door geworden.. Of heeft dat dan andere redenen?