ik heb in maart 2007 een echo gehad om te kijken waarom danisha niet indaalde.. later in dat jaar kreeg ik een no claim terug van 237,- Nu krijg ik ineens een brief dat het onterecht was en dat het 27,- had moeten zijn Er staat een bedrag van 200.- nog wat van het martini ziekenhuis 9 maart (dat moet die echo zijn).. Ik ben verdorie helemaal verzekerd en betaal 145,- per maand en dan wordt dit niet vergoed? wie weet dit..
De No-Claimregeling hield in dat je geld terugkreeg als je geen gebruik maakte van de zorgvoorzieningen. Een ziekenhuisbezoek, en dus ook een echo, valt onder 'gebruik maken van de zorgvoorzieningen'. Je bent dus ook gewoon verzekerd. Het terugkrijgen van het no-claimbedrag is eigenlijk een soort beloning voor mensen die geen gebruik maken van dokter, ziekenhuis enz. enz.
Inderdaad, de echo is vergoed maar je krijgt minder terug omdat je gebruik hebt gemaakt van zorg. Je hebt dus niet per definitie recht op de no-claim korting. Dit is bedacht als inderdaad een soort van beloning. Mooi meegenomen dus en niet meer dan dat.
ja maar waarom zou deze echo vallen onder de no claim? en de eerste echo bijv. niet of de bevalling en kraamzorg?