nekplooimeting bij diagnostisch centrum (heerlen) , hoe betalen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ramona82, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Dames ik heb over 2 weken de nekplooimeting in Heerlen..maar ik heb geen idee hoe dat met betalen gaat :S iemand ervaring daarmee:(
    ik bedoel moet ik geld meenemen of krijg ik rekening van daar mee...graag jullie antwoord hihih
    grtz Ramona

2. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij krijg je van je verzekering naderhand de rekening..bel even anders?

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier kregen we in het ziekenhuis direct na de nekplooimeting de rekening uitgeprint, en die moet binnen een maand betaald worden. Geld gewoon overmaken naar rekeningnummer die er op staat, en dan factuurnummer en mijn naam vermelden.

Anders ff bellen naar waar je 't laat doen, dan kunnen ze je wel vertellen hoe en wat..

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij kregen de rekening opgestuurd geloof ik in het ziekenhuis. Vandaag in een ander centrum, ga ik er vanuit dat het net zo is. In elk geval niet gelijk betalen.

5. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Ik heb de rekening van het diagnostisch centrum in heerlen een paar weken later gekregen.
    Je moet hem eerst vooruit betalen en dan terug declareren bij je verzekering.
    Rekening is trouwens 147.20 euro ;)

Ik ga niet meer terug naar het diagnostisch centrum in heerlen (voor de 20 weken echo).
    Vond niet echt dat ze vriendelijk waren daar, mijn moeder was meegegaan en wilde filmen en kregen we dom commentaar van: "denk eraan ik wil niet op elk communiefeest te zien zijn" en zulke stomme uitspraken....

Omdat mijn baarmoeder erg naar achter gekanteld lag en de kleine niet goed lag, hebben ze ook nog met een inwendige echo gekeken (en daar deed ze niet echt zachtjes mee, prop erin en nog 2 keer flink stoten omdat de kleine weer niet wilde draaien)

Nee sorry, voor mij geen diagnostisch centrum in heerlen meer...

Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het bij jou ook zo zal gaan, maar dit is mijn mening!

6. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hahhaha bedankt voor je antwoord...ik ben inderdaad bi me 2de ook daar geweest voor 20 weken echo..vond er echt geen reet aan daar hihi maar omdat ik gelijk bloed moet prikken enz doe ik dat in 1 gebouw deze x...maar bedoel je met vooruit betalen nu zoals die anderen zeggen of contant?
    grtz Ramona

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nou correctie :) --> wij moesten ter plaatse pinnen :) . Ik had eerder nooit een pin apparaat gezien, maar die hadden ze dus blijkbaar wel ;) .

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    thnx athina...dan ga ik me daarop voorbereiden hihiih

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gisteren de combinatietest gedaan en ik moest ook gelijk pinnen.
    Onze uitslag was gelukkig erg goed:D

Je verzekering dekt het alleen als er een reden voor is om het te laten onderzoeken of als je ouder dan 34 bent.
    Voor de rest moet je het zelf betalen.

10. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Ligt er ook aan hoe je verzekerd bent.
    Ik ben top verzekerd en heb vtv naar het cz gebeld en die zeiden me dat het vergoed werd.
    Ik heb gewoon de rekening thuis gestuurd gekregen (heb 25 maart die nt echo gehad)
    Heb deze nu naar het cz gestuurd en van hen krijg ik dan het geld op mijn rekening.

11. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @Ramona, Ik ben net bij de gyn geweest we hebben het over de nekplooimeting gehad,hij zei dat je de factuur zelf moet betalen,niet dat je contant geld bij je moet hebben.Zoals ik begreep krijg je dus een factuur die je moet betalen en onder de 36 krijg je deze dus niet vergoed.

12. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hihih ik ga me goed voorbereiden..kwam er net achter dat CZ die factuur zowieso vergoed hahah betaal ik toch niet voor niets zoveel per maand :p is toch ergens goed voor :)......heb vanmorgen ook nog een echo gehad in ZH Brunssum....ben weer helemaal happy

13. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik had gisteren ook een echo in brunssum.Hihi.Maar de gyn zei tegen mij,dat de nekplooimeting niet vergoed word,jij bent toch net zo oud.Of is er bij jou een andere reden ter vergoeding?

14. Alita

Alita Niet meer actief

@mercedes ik ga ook altijd naar brunssum...en idd als er geen medische reden is wordt deze nekplooimeting niet vergoed, maar ze is mischien heel hoog verzekerd?

15. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    jep ik betaal niet voor niks een dure verzekering iedere maand kwam ik achter hihihi bevallen zonder indicatie in zh krijg / kreeg ik ook vergoed (had even me polis geraadpleegd voor die nekplooi)...hahah das wel grappig dat we gister op de same place maar op een andere time waren LOL !had je ook zon lekkere inwendige echo?<-- had het gevoel dat die vrouw dacht dat die staaf een schakelpook was hahahah

16. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    @Ramona, Ik heb een tijdje geleden daar ook de nekplooimeting gehad.. Kreeg vorige week de rekening thuis gestuurd.. Inderdaad 147,20.. Die schiet ik nu voor en heb de rekening gelijk opgestuurd na de cz.. Ben namelijk aanvullend verzekerd (gezinnen) en daarin wordt dit onderzoek volledig vergoed.. Dus naderhand krijg ik het geld terug van de cz..

Wij hebben maandag de 20 weken echo, maar wat ik hier lees is filmen toch toegestaan? Dan nemen we voor de zekerheid de camara maar eens mee..

Ik vond ze ook niet bepaald super vriendelijk, maar goed, zolang ze mijn kleine helemaal controleren ben ik tevree.. Voor de echte pretecho's ga ik na Babyvieuw..

17. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik ga het toch eens navragen,wij hebben ook een aanvullende verzekering,wil ik wel eens weten.

@Ramona,ik had om 9 uur de afspraak,nu mag ik 11 mei terug,ik blijf onder behandeling van de gyn,ben ik wel blij mee.(ook ivm ziekenhuisbevalling).

Hier werd ook behoorlijk ruw gedaan,ze duwde echt.

Deel Deze Pagina