Nekplooimeting- combinatietest in Eindhoven

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MamavanJordy, Apr 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Ik heb op 16 april een nekplooimeting-combinatietest in het Diagnostisch centrum in Eindhoven. Nu had ik een paar vraagjes die ik vergeten ben te stellen. Misschien dat iemand mij een antwoord daarop kan geven die er ook geweest is daarvoor?

* Wanneer krijg je de uitslag? Meteen of later?
    * Hoe lang duurt die nekplooimeting-combinatietest? In totaal dan.
    * Kan je het ook op laten nemen op video of dvd de echo? (ik had namelijk gehoord dat dit ergens anders wel kon).

Alvast bedankt.

Groetjes Bianca (MamavanJordy)

2. Vrouwtje81

Mar 2, 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo mensen!

Niemand die hier antwoord op heeft? Ik wil het ook weten.... Wat is jouw reden voor de combinatietest? Ik denk er ook over na om de test te doen...

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi Vrouwtje81,

Wij kiezen voor de nekplooimeting omdat ik nu wil weten of er iets niet goed zit. Hoe spijtig ook en na lange periode van nadenken hebben wij ook besloten om het dan te laten beeindigen. Niet omdat we geen leven willen geven aan een kindje met bijv down. Maar omdat we nog 2 andere kids heb rond lopen en we ook aan hun denken. Er gaat zoveel zorg en aandacht in een kindje met bijv. down zitten dat we bang zijn dat onze andere jongens heel veel aandacht te kort gaan komen. Alles staat dan vaak in het teken van je kindje met een beperking. Als het mijn 1ste geweest zou zijn zouden we er denk ik anders over denken.
    Ik ben ook geen moeder die zijn of haar kind weg zal stoppen in een tehuis en zal er toch zelf voor willen zorgen.

Deze beslissing is niet over 1 nacht ijs gegaan en zal tegen die tijd ook heel moeilijk zijn als we dit moeten besluiten. We hebben ons nu al zo aan het kindje gehecht. Maar het is ieder zijn eigen keuze en niet iedereen zal het met ons eens zijn.

4. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

May 19, 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Ik heb hem ook in Diagn. centrum EHV uit laten voeren. De echo duurde ongeveer 20 minuten, bloedprikken is zo gebeurd. De uitslag kregen wij ongeveer 2 weken later van de verloskundige. Je kunt een videoband meenemen om de echo op te nemen. Dat kan ook weer met de 20 weken echo.

Share This Page