Heeft hier iemand wel eens een groei echo gehad?? Ik ben wat dikker dan normaal en mijn vk had het erover dat ik eventueel een groei echo kan laten doen.. Heeft iemand hier wel eens van gehoord??
Ik heb 3 groeiecho's gehad. Ik ben nogal lang en mijn man ook dus het vermoeden bestond dat ons zoontje ook groter dan gemiddeld zou zijn. Bij een groeiecho meten ze het hoofdje, buikje en beentjes op. Aan de hand van de afmetingen kunnen ze inschatten of je kindje "te groot" of "te klein" is voor het aantal weken van de zwangerschap. Mijn ervaring is wel dat ze er met een groeiecho nog weleens naast zitten. De laatste groeiecho kreeg ik met 40 weken en toen was het geschatten gewicht op dat moment 8 pond. Een week later is mijn zoontje geboren en hij woog net geen 7 pond. Ik zou zeggen, laat een groeiecho maken, is tevens weer een mooie gelegenheid om naar je kindje te kijken
Op mn kaart staat er wel een groei-echo.. maar of ik hem ook echt krijg.. Geloof dat het hier van een aantal factoren afhangt.. Ik zie t wel..
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties... Volgens de verloskundige is het niet nodig omdat ze bij mij (ondanks mijn vet laagje) de baby wel heel goed kan voelen. Tot nu toe gaat het volgens het boekje maar mocht dat veranderen doen we alsnog een groei echo!!!
Ik heb met 30 weken een groei echo gehad, het echo bureau bood mij dit aan. Nu heb ik er vanmiddag weer 1 ! Ik heb zelf de afspraak gemaakt (vond 5 weekjes me kindje niet zien wel weer lang genoeg )