Vandaag 8 weken echo, helaas slecht nieuws

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Vanilia, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo meiden,

    Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad en ik was super blij natuurlijk. Alleen dit sloeg snel om omdat de gyneacholoog geen hartactie kon zien. Ik dacht dat ik 8 weken was, dat kon zowizo niet volgens haar want daar was het echt te klein voor. Het vruchtje was maar 4 mm en ze dacht zelf aan 6 weken zwanger. Ze kon me niet gerust stellen en zei dat ik eigenlijk uit moet gaan van het ergste. Vooral omdat ik een hele regelmatige cyclus heb leek het haar sterk dat ik 2 weken achter loop.
    Volgende week mag ik terug komen voor een 2e echo, ik ben eigenlijk bang om hoop te hebben en bereidt me nu al voor op een miskraam dat komen gaat. Aan de andere kant hoop ik zo dat ik volgende week een kloppend hartje te zien zal krijgen...

    Liefs Vanilia
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sterkte meid, ik hoop voor je op een goeie uitslag.
     
  3. 4days

    4days Niet meer actief

    Je eigen telling hoeft zeker niet altijd iets te betekenen. Want als ik bij mij zelf terug telt klopt het helemaal niet met de daadwerkelijke grootte van het kindje, ik mis minstens 2 a 3 weken in de telling. Ik was in het begin dan ook erg gestresst dat het misschien niet goed was, maar waarschijnlijk heeft het eitje er bij mij gewoon langer over gedaan om te reizen en in te nestelen. Dus ik zou echt gewoon de volgende echo afwachten, er hoeft niet per se iets mis te zijn!
     
  4. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Heb je al een prive bericht verstuurd meid. Ik voel met je mee! Heb ongeveer een zelfde uitslag als jou woensdag gekregen. Voel me ook erg verdrietig en wanhopig...

    Durf ook niet te hopen :cry:
     
  5. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Mensi bedankt voor je lieve woorden.

    Cossy jouw verhaal geeft me toch echt wel hoop. Ik hoop zo dat het gewoon wel goed is en dat ik achterloop in de weken en dat alles gewoon goed komt.

    Aylin meid, we zitten precies in hetzelfde schuitje, wie had dat gedacht. Laten we niet opgeven maar het van dag tot dag bekijken. Wie weet krijgen we toch nog goed nieuws. Sterkte meis.

    Liefs.
     
  6. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik hoop het maar ben bang voor een teleurstelling.
     
  7. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik ben ook bang voor een teleurstelling. Maar ik heb hier vanaf het begin toch wel een beetje rekening mee gehouden maar je gaat er stiekem vanuit dat het goed is. Tja en dan dit...
    Je voelt je zo overgeleverd en er is helemaal niks wat je kan doen. Ik voel me echt leeg.
    Probeer je sterk te houden meid.

    Liefs.
     
  8. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Lieverd dikke knuffel ik denk aan je...
     
  9. sanne1234

    sanne1234 Actief lid

    14 feb 2008
    474
    0
    16
    Sterkte met wachten op duidelijkheid! Wachten duurt lang he!
    Hoop voor jullie dat het toch goed is.
     
  10. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    He, niet om valse hoop te geven, maar geen hartactie bij 6 weken hoeft nog niets te betekenen: lees je erg veel en het komt erg veel voor dat vrouwen toch minder lang zwanger zijn dan ze dachten op basis van de cyclus. Ik loop 2,5 week later dan we zelf dachten, (alhoewel wij het er nog niet helemaal mee eens zijn, omdat ik m'n eisprong echt getempt heb en 2,5 week verschil dan wel erg veel is: zolang is het eitje niet onderweg).
    Maar goed, als ik bij 6 weken een echo zou hebben gehad, had ik ook dikke kans gehad geen hartactie te hebben gezien, terwijl ik nu toch echt in m'n 3e trimester zit en zwanger ben van een oergezonde dochter...
    Geef de hoop dus niet helemaal op, het kan nog beide kanten uit. Sterkte met wachten!
     
  11. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Maar hoe zit het dan met positief testen? Kan je al positief testen voordat het eitje is ingenesteld..?
     
  12. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Sanne en Rozemarijke, bedankt voor jullie lieve woorden.

    Aylin, ik heb op de dag dat ik ongesteld had moeten worden een hele lichte test gehad. Een dag daarna weer getest en toen was hij wel duidelijker maar de controlestreep was wel steeds donkerder. Dus misschien waren we te vroeg met testen en hebben we een laat ei gehad? Tja, je gaat van alles verzinnen om jezelf gerust te stellen...
     
  13. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Hier precies hetzelfde 25 juli een licht positieve test en 28 juli een ZWANGER met de digitale test. Een paar dagen later nog een test gedaan met clearblue normaal en weer een dikkere lijn zichtbaar. Weet het ook niet meer. Hoop echt op een goede afloop maar wil niet teleurgesteld worden. dus bescherm mezelf een beetje om niet te hopen.

    Ik hoop echt voor jou dat het na 2 jaar echt raak is! Je verdiend het als geen ander meid!
     
  14. Sbabe

    Sbabe Actief lid

    22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi Vanilia

    Ik zit op dit moment in hetzelfde schuitje als jou en Aylin. Voor 2 weken terug heb ik een echo gehad dacht zelf (zeker te weten) dat ik zo rond de 7 weken zou zitten. Maar tijdens de echo bleek dat ik nog maar 5 weken was. Heel verschrikt eigenlijk. Er was een piepklien vruchtje te zien zonder hartactie. Volgens gyn kon het 2 dingen betekenen of het is gestopt met groeien na 5 weken of ik ben toch priller zwanger. Na mijn wetend kon het niet omdat ik dan anders 1 week na mijn eisprong positief getest zou moeten hebben. Maar goed wat ik dan soms hier en daar zo lees kan het dus wel. Ik moet dinsdag weerkomen voor een echo. Ook ik ga voor het ergste uit ook omdat ik wat lichtbruinverlies heb (gelukkig nog geen krampen).

    Meis ik hoop voor je dat je ook snel een kloppend hartje mag zien. En idd het hoeft nog niet met 6 weken . Tussen week 6 en 7 gaat het hartje kloppen en bij ieder vrouw is het weer anders.

    Succes meis en jij ook Aylin.

    Liefs Sbabe
     
  15. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Lieve meiden, ik hoop voor ons drietjes op een goede afloop. Bereid me wel voor op het ergste.. :cry: Maar soms lees je hier idd rare verhalen over toch kloppende hartjes...
     
  16. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Lieve Sbabe, join the club meid.... Wat een onzekerheid heh?
    Laten we niet opgeven tot de strijd echt is gestreden.

    Aylin meid je hebt gelijk wat betreft de bijzondere en misschien ook wel bizarre verhalen die je tegen komt. Het geeft me moed maar aan de andere kant denk ik zo'n bofkont ben ik toch niet.
    Ik vind het superlief dat je vindt dat het me enorm is gegund. Maar het is jou ook gegund meid. Elke zwangerschap is uniek op zich.
    Ik hoop zo erg voor ons drieen dat het allemaal toch positief uitpakt.
    Op zich is het nuchter van je dat je ook weet dat het misschien niet goed afloopt, maar er is ook kans dat het wel goed afloopt...

    Sterkte meiden!
     
  17. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik had ook een vreemd gevoel over deze zwangerschap en kon het niet verklaren. Ik dacht zwanger zelfs zonder klussen geheel onverwachts...dan moet er iets mis zijn. Een rare theorie maar tijdens de echo werd mijn rare voor gevoel bevestigd.

    Ik hoop dus ook op een wonder maar denk net als jij dat dit mij waarschijnlijk niet gegund word hoe stom het ook klinkt. Lieve meiden ik hoop voor ons alle drie dat het goed gaat komen. Nu of misschien later.
     
  18. Sbabe

    Sbabe Actief lid

    22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Ja meiden ik ga voor ons megahard duimen op 3 mooie kloppende hartjes.

    Liefs Sbabe
     
  19. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo meiden, hoe voelen jullie je? Met mij gaat het wat beter nu ik het nieuws tot me door heb kunnen laten dringen.

    Liefs.
     
  20. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik wens jullie heel veel sterkte wat eng zeg en moelijk dat wachten.

    Bij ons was de kleine ook niet goed te zien te klein en het hartje zag ze op de monitor ook niet ze zag alleen dat groene ofzo hart actie geloof ik.

    Dinsdag gaan we voor nog een echo en hopelijk kunnen we het hartje goed zien en ook nog goed horen. :(

    Het blijft eng he dit soort dingen en mar afwachten vreet ook enorm veel energie van je,

    Ik duim voor jullie sterkte

    liefs loesmari
     

Deel Deze Pagina