nekplooimeting en bloedtest?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door zilvervosje, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Wij hebben bij mijn vorige zwangerschap en bij deze ervoor gekozen om geen combinatietest te doen. Hoewel ik het goed kan begrijpen dat anderen het wel willen. Reden voor ons is dat vrienden van ons hun dochtertje hebben verloren n.a.v. van een vruchtwaterpunctie. De uitslag van de combinatietest was zodanig dat ze dus kozen voor een punctie. Uiteindelijk bleek hun dochtertje ook nog gezond te zijn. Dat is natuurlijk vreselijk. Ik denk altijd maar als je 1 op 2000 kans hebt, kun je nog steeds die ene zijn. Okee je hebt wel minder kans dan 1 op 200, maar dan nog moet iemand die ene zijn.

Dit zijn van die moeilijke beslissingen. Er is geen fout of goed. Iedereen maakt zijn eigen afweging.

2. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    als je het echt zeker wil weten moet je een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie doen. nekplooimeting en combinatietest zijn kansberekeningen waar je niet veel aan heb. Je heb immers altijd kans op een gezond kindje!!!!. Ik zeg dit niet voor niks nekplooi van mijn zoontje was sterk verdikt 4,5mm in combinatie met de bloedtest had ik een zeer slechte uitslag namelijk 1 op de 5!!!!!
    ik was toen 11 weken zwanger ik heb toen voor een vlokkentest gekozen uitslag was goed. mijn zoontje is nu 4 maanden oud en zo gezond als een vis.

Deel Deze Pagina