13 december stond mijn hcg op 156 Op 18 december was mijn het gestegen naar 1390, een mooie stijging vond ik. Maar om de een of andere reden voel ik me gewoon niet zwanger en uit onzekerheid vandaag opnieuw bloed laten prikken en het staat nu op 4600 Als ik kijk naar de tabel met gemiddelde waarden past 4600 wel mooi bij 6 weken zwanger, maar het stijgt zo traag... Mijn arts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken maar dat lukt echt helemaal niet. Ik heb ook amper kwaaltjes, dat maakt mijn onzekerheid nog groter.. bij mijn eerste zwangerschap had ik ook amper last van iets dus ik hoop dat het nu ook gewoon zo zal zijn. Nog 2 weken wachten voor mijn eerste echo.. kan iemand me wat gerust stellen of zien jullie het ook somber in?
Hcg stijgt, het past goed in het gemiddelde van dit termijn en je arts zegt dat alles tot dusver ook netjes is.. Ik denk dus dat er niets is dat iemand hier kan zeggen dat je verder geruststeld, zeker omdat je van je eerste zwangerschap zelf ook wel weet dat geen kwaaltjes niets hoeft te betekenen.. de eerste weken zijn rot en onzeker, praat erover met je partner en ga van het goede uit (omdat er nu écht geen reden is om dat te wantrouwen) en bekijk het dag tot dag tot de echo. Hopelijk zie je dan een mooie knipper en ben je meer gerustgesteld!
Dankjewel. Ik probeer om positief te blijven, en er is een stijging maar geen verdubbeling om de 48 - 72 uur.. dat lijkt me toch echt het belangrijkste nu bah kan me echt aan niets optrekken nu.. ik heb echt schrik dat ik hem/haar ga verliezen
Ik ken je verhaal verder niet hoor, maar is er een reden voor de hcg testen? Ik hoop voor je dat de komende twee weken een beetje snel voorbij gaan en dat je dan meer zekerheid hebt.
Maar dan is de kans toch groot dat ze nog niets gaan horen van hartje op net 6 weken? Dan loop ik helemaal de muren op als ze niets duidelijk vinden.. maar wel goed bedacht, dankje
In België is het een standaard onderzoek na een positieve urinetest. Mijn arts vond de eerste uitslag wat laag dus ben ik erna nog eens gegaan. En nu dus een derde keer door mijn vreselijk gepieker en de resultaten helpen natuurlijk niet haha. Ik had beter even een maand of 2 oogkleppen opgezet en gewoon lekker genoten
Je hebt ook kans dat er wel wat te ZIEN is hoor, zeker als je volgende week gaat. Voor de rest heb ik geen verstand van de verhogingen van hcg, ik duim wel met je mee dat het goed mag blijven gaan!
Ik heb mijn eerste echo gehad met 6 weken precies. Prachtig klein boontje gezien inclusief hartslag. Dus het zou nu al kunnen hoor
Ja, maar ook een goede echo met 6 weken is natuurlijk geen garantie voor een goede zwangerschap.. en bovendien is het heel vroeg natuurlijk, dus als je een paar dagen minder lang zwanger bent zie je nog maar heel weinig.. ik zeg dat niet om heel gemeen of pessimistisch te zijn, maar omdat ik denk dat de kans groot is dat @Lisa890 er eerder meer onzeker van wordt dan dat het oplucht! Hoop gewoon op een plakker en dat de tijd heel snel gaat
Daar heb je inderdaad gelijk in. Misschien toch ff wachten. Ik weet precies hoe je je voelt meid dat is bij mij nooit anders geweest.