Helaas gaat mijn zwangerschap niet over rozen, vanaf 14 weken al ziek thuis ivm veel buikpijn. Nu hadden wij afgelopen maandag onze 20 weken echo, helaas lag onze man in een positie dat ze niet konden meten. Vandaag mochten we terug komen en konden ze bijna alles controleren hartje etc allemaal goed. Toen kwam het gehemelte maar deze liet hij niet zien, daarna botten meten en helaas is zijn bovenbeentje te kort en precieze meting weet ik niet maar ben 20+5 en in beeld zag ik 19+4 en daarna 19+6. Omdat dat onder gemiddelt is en ze het gehemelte niet kon zien krijg ik morgen een guo in het ziekenhuis. iemand hier ervaring mee?
Niet met een niet te zien gehemelte maar wel met korte benen. Wij hadden de echo met 20.4 en alle metingen kwamen rond de 21w uit, behalve de beentjes, die waren rond de 19w. Korte pootjes dus. Onze vk zag er niks zorgelijks in maar komt misschien ook omdat mijn vriend echt hele korte benen heeft in vergelijking met de rest?
Dank je wel voor je reactie. Het gehemelte kon ze niet zien door de houding van de kleine man en steeds handjes voor zijn gezicht. En dat beentje ja ik heb zelf ook korte benen dus misschien zit het wel in de genen. hoop dat de gyn morgen ons ook kan gerust stellen
Hier had de eerste ook korte beentjes. Heb ik ook. Is helemaal gezond geboren en nu prachtige lange benen. Ik zou me er niet direct zorgen om maken. Succes vandaag!
Heel veel succes, je miet maar zo denken vaak is het allemaal uit voorzorg wat ze doen ik ook meegemaakt, Ik hoop voor jullie dat alles oke is. Sterkte vandaag. Liefs
Mijn baby loopt ook een week achter met zijn benen, en met de 20 weken echo een week en een dag.. Hoefde verder geen onderzoeken. Zou me er niet teveel zorgen om maken.
Ik ben zwanger van de 5e en alle 5 de kinderen hebben in verhouding korte beentjes. Ze hebben allemaal een broekmaat korter dan de t-shirt maat, waar je overigens niets van ziet, alleen met pyjama's kopen is het lastig . Soms is het gewoon genetisch zo bepaald, ik zou me meer zorgen maken als het om enkel 1 been zou gaan of het hoofdje of buikje. Hopelijk krijg je goed nieuws vandaag.
Net de guo gehad. Nu hebben ze wel alles kunnen zien. en op de beentjes na is alles goed. Benen lopen 1 week en 2 dagen achter maar volgens de gyn geen enkel probleem. Dus wij zijn gerustgesteld.
Heb je de getallen erbij gekregen? Dus hoeveel mm femurlengte, AC, hc, bpd, tcd etc? Ben wel benieuwd: hier korte beentjes en klein buikje met 20 wkecho