Wat een mazzel dat de meesten hem gratis hebben gehad. Ik moest 137 euro afrekenen Kan de rekening wel opsturen naar de verzekering maar ik val niet in de risicogroep.
Wij kregen het gewoon terloops te horen dat de nekplooi niet verdikt was. Daarvoor wel aangegeven dat we de combinatietest niet hoefden, dus er werd niets in rekening gebracht. Ben onder de 35 en niet in een risicogroep! Ik denk dat het afhankelijk is van de echoscopist of ze je er voor laat betalen of niet.
nou ik denk dat het per ziekenhuis verschilt want ik kreeg het te horen bij de gyn en het kon alleen tussen de 12 en 14 weken ofzo daarna was het niet meer tezien zeiden ze
wij hebben hem bij ons meisje ook zo gehad en omdat ik nu anders hoor in de omgeving vroeg ik het me dus af. Maar zoals ik verschillende hoor is het dus heel verschillend!
Wij hebben hem ook laten en zelf moeten betalen maar heb de rekening wel opgestuurd maar nog geen reactie dus ben benieuwd. Ik zit trouwens bij de AGIS
Bij mij eerste afspraak bij de verloskundige kreeg ik te horen dat ik met 12 weken eerste echo kon laten maken hierbij kon ook nekplooimeting gedaan worden. ik moest hiervoor een formulier tekenen of ik informatie wou krijgen over de nekplooi deze echo moest wel plaats vinden voor 13e week anders was het niet goed te meten. dit onderzoek werdt gewoon vergoed en ik behoor niet tot een risico groep en ben 23 jaar. Ook werdt er een 20-weken echo aangeboden om verdere onderzoekjes te kunnen uitvoeren. Sinds paar jaar is deze echo niet alleen voor risicogroep en vrouwen boven de 36. elke zwangere krijgt deze echo-onderzoek vergoed. je krijgt dus een verwijsbrief van de verloskundige.
ik was 22 jaar zoals jij dat zegt Oemie is het bij ons ook gegaan. We zien het wel mocht het weer zover komen!
Meestal wordt de rekening rechtstreeks doorgestuurd naar je verzekering door de verloskundige. Daarom denk je dat er niks betaald is. Maar dit is dan door de verzekering al geregeld. De ene verzekeraar vergoed de combinatietest wel en de ander niet. Dit ligt ook aan je dekking.
ik heb ook agis en een vrij hoog pakket ik heb hem wel opgestuurd en zie het wel toen ik hun belde zeiden ze nee alleen als je 36 of ouder bent of risico dus ja ik zie het wel
Nog los van het wel of niet vergoeden, vind ik het niet netjes (heel mild uitgedrukt) dat ze zomaar een nekplooimeting doen. Het geeft je informatie die je misschien helemaal niet had willen krijgen...
Nekplooimeting wordt vaker gedaan en hangt af van de echoscopiste. Bij de praktijk waar ik zit is dit standaard. Mijn nichtje die ergens anders woont kreeg deze meting ook gewoon hoor. Het is in combinatie met je bloedonderzoek waar ze het risico in berekenen. Al kun je het alleen met de nekplooimeting ook al gauw zien maar heb je net weer wat minder zekerheid.(tot zoverre je die wel met de combi hebt) De combinatietest werd bij bij vergoed door de verzekering. Hangt er van af hoe je verzekerd bent. Dit kun je altijd van te voren opvragen bij je verzekering.
Wij konden er ook voor kiezen bij ons 3e kindje. Maar ik verbaas me erover dat de keus ligt bij of hij gratis is of niet en niet bij of je wilt weten of je kindje "gezond" is. Ik krijg er zo'n gevoel bij van.....het is gratis oh dan doen we het maar. Ik ben verzekerd bij DSW aanvullend en wij zouden hem helemaal vergoed krijgen maar hebben het niet gedaan.
Wij waren ( mijn zwangere dochter en ik) afgelopen dinsdag in het ziekenhuis voor het 1e consult en echo en toen werd er gezegd dat ze een nekplooimeting in combi met boedonderoek moest doen. Het bleek dat de cardioloog daar opdracht voorgegeven had en wij wisten beiden niet eens wat het betekende. Woensdag dus weer naar het ziekenhuis en bij een echo werd iets opgemeten bij beide kindjes (tweelingzwangerschap) en is er bloed afgenomen. Na het meten vroeg mijn dochter of het oke was maar daar konden ze niks op zeggen tot het bloed bekeken was (uitslag over een week). Heb wel gezien op de monitor welke getallen die metingen aangaven, een kindje had 1.58 mm en de andere ook zoiets en wat speuren hier en verder op internet lijkt mij dat oke? We moesten 2x 127 euro betalen wat wel vergoed wordt door CZ (medische indicatie) maar of je het ff wil neertellen. In dit geval dus geen keuze maar een opgedrongen onderzoek.
Niks eerst betalen, gewoon direct opsturen naar CZ en dan betalen zij maar eerst. Doe ik ook en als je snel bent en zij zijn snel dan kan het ook op die manier.
nou dames ik heb vandaag mijn declaratie terug gekregen van agis en krijg er niks van terug helaas maar jah
Een nekplooi wordt nog wel eens gemeten bij een reguliere echo en daar wordt dan geen kosten voor gerekend. Een combinatietest (nekplooimeting + bloedtesten van mama) wordt standaard vergoed voor vrouwen die op het moment van de test minimaal 18 weken zwanger zijn en ouder zijn dan 36 jaar.