hoi hoi lacey ik heb dus ook een kansbereking gehad alleen kwam ik nie verder aan bloedafname toe want bij mij bleek daar al uit van 1 op 25. ik heb dus wel een vlokkentest gehad en kreeg vandaag te horen dat alles goed is. alleen nu je vraag bij mij is de vlokkentest vaginaal gebeurt wat toch over het algemeen via de buikwand word gedaan. bij mij is het gebeurt in groningen dus ik weert niet hoe ze dat daar bij jullie doen. ik zal heel hard voor je duimen want ik vond de onderzoek niet zo fijn maaaaaaaaaaaaaaaaaar bij mij is dat dus ook anders gedaan. groetjes en sterkte sandra
hoi hoi.....sandra bedankt voor je reactie.....idd ik krijg een vlokkentest via de buik...dus het is best allemaal wel eng... en echt super dat alles goed is bij jou......ik vindt het allemaal zo spannend omdat de berekening 1 op de 5 is en dat is best wel hoog ....maar ze zeggen ook dat de nekplooimeeting nooit echt betrouwbaar is...dus ik wacht het gewoon ff allemaal af.... ik blijf wel huilen maar dat zal ook wel veel te maken hebben met mijn hormonen Bedankt dat je voor me duimt.....ik laat het allemaal wel weten als ik de test heb gehad..... groetjes laceyxxxx
Hoi Lacey, Weet je al wat jullie gaan doen als blijkt dat het kindje inderdaad Downsyndroom heeft? Veel sterkte en ik hoop voor je dat alles goed is. Natalie
hoi hoi...Natalie nee eindelijk niet ...sta er eindelijk niet bij stil...durf ik ook niet denk ik... ik heb vanochtend een telefoontje gehad van de GYN....ze zegt dat ik kans heb op een gezond kindje voor 80 procent en 20 procent de andere kant op kan gaan heb er nu weer vertrouwen in want gisteren viel mijn wereld ff uitelkaar.....ik vindt het heerlijk dat ik hier alles kwijt kan....doet me ontzettend goed bedankt groetjes lacey xxxxx
Wij hebben het zeer bewust niet gedaan. Alles is welkom! Wil ook niet weten wat het gaat worden, jongen/meisje. Buiten het syndroom van Down zijn er nog zo veel handicaps die veel later pas bekend worden. Als het maar gelukkig wordt is ons motto! Want ookal blaakt het van gezondheid, als je kind ongelukkig is........ Groetjes, Mirelle.
Lacey, Misschien is het wel goed om toch alvast na te denken over jullie beslissing als jullie baby'tje wel Down blijkt te hebben. Dat lijkt me namelijk geen beslissing die je zomaar even neemt. Ik raad je ook aan wat informatie in te winnen over het Downsyndroom, zodat je weet wat het precies inhoudt. Er is de Stichting Downsyndroom die je kan bellen (zie www.downsyndroom.nl). Ik kan me voorstellen dat je wereld even lijkt in te storten als je hoort dat je zo'n grote kans hebt op Down. Toch vergaat de wereld niet als je een kindje met het syndroom van Down krijgt. Ik heb zelf vorig jaar een meisje met het Downsyndroom gekregen, dus ik spreek uit ervaring. Je mag mij ook altijd mailen als je wilt weten hoe het is om een kindje met Down te hebben. Nogmaals: ik hoop dat volgende week blijkt dat jullie baby'tje geen Downsyndroom heeft. Maar ik denk wel dat het goed is om een beetje voorbereid te zijn. Groetjes, Natalie
hoi hoi.... Ik heb een nekplooimeeting laten doen maar nu krijg ik morgen een vlokken test ik wil graag weten of dat pijn gaat doen als iemand het heeft gehad laat het me ff weten ......ben echt bang weet niet wat ik moet verwachten...... groetjes laceyxxxx
Boven alle onderwerpen in dit hoofdstuk, staan kopjes met informatie over... Zo ook over de vlokkentest. Misschien heb je daar wat aan. Suc6 meid! Groetjes, Mirelle.
hoi hoi kari... ik heb het dan eindelijk gehad....de vlokkentest... Was heel erg bang voor wat er ging gebeuren.... de naald op zich waar ik zo bang voor was viel eindelijk wel mee het is meer de pijn in de buik net zoals weeen en menstruatiepijn...dat heb ik gisteren de hele dag gehouden....heb ook de hele dag op bed gelegen en goed gerust ik mocht ook echt niks doen... vandaag gaat het beter ga nog niks doen voor de zekerheid..... Volgende week vrijdag krijg ik de uitslag en meteen te horen of het een jongen of meisje wordt...spannend allemaal. nu is het wachten wachten wachten......ik laat het weten als ik de uitslag heb gehad.. groetjes lacey xxxx
Hoi Lacey, Fijn dat het meeviel. Nu wachten op de uitslag. Vervelend altijd dat je hier zo lang op moet wachten he? Sterkte hoor! Kari
Fijn dat het achter de rug is. Nu nog de spanning van het afwachten. Ik ben heel benieuwd en hoop op een goede uitslag.
hoi hoi... dank je wel..dat hoop ik ook....ben wel benieuwt wat het wordt jongen of meisje..maar ik laat het jullie weten ok.....thx groetjes laceyxxxxx
wij hebben wel de combitest laten doen. niet omdat we het kindje weg zouden willen laten halen als de uitslag niet goed was geweest, maar wel om ons voor te kunnen bereiden indien dat nodig zou zijn, om aan het idee te kunnen wennen. gelukkig was bij ons alles goed, maar ik kan me voorstellen dat je toch even schrikt als de uitlsag minder positief is.
hoi hoi... heb gisteren de uitslag gehad van de vlokkentest.. mijn kindje heeft het downsyndroom...en het is een meisje mijn wereld valt uitelkaar...en het doet zoveel pijn het is bijna niet op te vangen.... we moeten nu terug naar nijmegen voor een gesprek....en dan gaan ze ons precies uitleggen hoe of wat.. groetjes lacey
Laycey, wat een naar bericht..., weet neit zo goed wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte ! En heel veel wijsheid bij het beslissen wat je verder gaat doen...
Oh Lacey, Jeetje, nou weet ik ff niet wat te zeggen... wat een klap voor jullie. Ik hoop dat jullie goede steun krijgen om dit te verwerken en hoe nu verder te gaan. Lacey, ik wens je heel veel sterkte, laat af en toe nog iets van je horen? Heel veel liefs, Kari
Hoi Lacey, Dat is niet echt de uitslag waar je op had gehoopt. Uit eigen ervaring weet ik dat het een hele schrik is. Toch wil ik je nogmaals zeggen: het leven is niet ondragelijk met een kindje met het syndroom van Down. Eerlijk gezegd ben ik elke dag heel gelukkig dat mijn dochtertje er is. Ze vertedert iedereen met haar lieve glimlach. Ze is echt niet veel anders dan een 'normaal' kind. Ze ontwikkelt zich heel goed, al gaat het in bepaalde opzichten wat langzamer dan normaal. Maar wat is eigenlijk normaal? Tegenwoordig krijgen mensen met Down zoveel kansen om zich te ontwikkelen dat er voor hen een heel goed en vrij zelfstandig leven mogelijk is. Iemand met het Downsyndroom is het waard om te mogen leven net als ieder ander. Jullie moeten beslissen wat jullie verder met jullie baby'tje gaan doen. Ik wil die beslissing niet moeilijker maken dan die al is. Maar juist omdat ik zelf weet hoe het is om een kindje met Down te hebben, zou ik het echt verschrikkelijk vinden als jullie zouden besluiten jullie kindje niet langer te laten leven. Als je nog wat wilt weten of mijn dochtertje of over het Downsyndroom, mail me dan alsjeblieft.
hoi natalie... ik kan geen e-mail adress van je vinden zou je mij kunnen e-mailen want ik heb wel veel vragen over downsyndroom...kan het beter aan jou vragen want jij hebt een dochter met down.... groetjes lacey..... lacey770@hotmail.com thx xxx