nekplooimeting. ja of nee?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Emmi, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het gaat bij de combitest niet alleen om Down, dat schijnt iedereen echter wel te denken helaas... Het gaat om chromosoonafwijkingen zoals Down (trisomie 21), maar ook bv trisomie 18 en 13 en die zijn niet met het leven verenigbaar. Die kunnen idd ook opgepikt worden bij de 20-weken echo. Dus je kunt wel voor jezelf afwegen wat je zou doen in het geval van die andere afwijkingen.

2. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben ook besloten om het niet te laten doen. Omdat we ook ongeacht de uitslag de baby zouden houden.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben het wel laten doen, en wij zouden het ook weg hebben laten halen als er iets niet goed zou zijn, omdat ik op mijn 6e iets naar heb meegemaakt op seksueel gebied met een jongen met down van 20 jaar. Ik heb daardoor een grote angst ontwikkeld voor mensen met een geestelijke handicap. (na therapie is dit wel een stuk minder gelukkig!)
    Mocht het nu toch down hebben, dan hou ik er natuurlijk net zoveel van, maar toen ik net zwanger was dacht ik daar anders over.

4. Niet meer actief

Ik wou net zeggen, wat wil je dan gaan doen als de kleine dadelijk geboren wordt met Down?

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Zoals ik al typte, nu hou ik van dit kind, met of zonder handicap. Maar in het begin van mijn zwangerschap moest ik er niet aan denken.

6. Niet meer actief

Hmm oke dat klinkt vreemd, omdat je typt dat het gevoel komt door een ervaring uit het verleden (begrijpelijk daar niet van) maar zie niet in hoe dat dan veranderd is..

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Omdat het nu mijn eigen kind is, en 10 weken geleden probeerde ik mijn gevoel nog een beetje uit te schakelen zeg maar, zo van eerst maar eens zien dat ik geen mk krijg.
    Maar nu ik de baby voel bewegen, en echo's heb gehad enzo, is het gewoon niet meer te stoppen, ik ben stapelgek op die kleine :) Of er nou iets "mis" mee is of niet. Dat geldt ook echt alleen voor mijn eigen kind, als ik iemand tegenkom in de stad ofzo met down, word ik daar nog steeds zenuwachtig van.
    Tis lastig uit te leggen, ik hoop dat het een beetje te begrijpen is :)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is toch niet moeilijk te begrijpen? Als je kindje eenmaal geboren is, zal je echt wel van hem of haar houden. Het zal niet makkelijk zijn als het down heeft, maar het is nu eenmaal jouw kind en daar zul je dan ook voor gaan. Neemt niet weg dat je het van tevoren niet ziet zitten om een kindje met down op te voeden en dat als je de keuze krijgt, je ervoor kiest om het weg te laten halen.

9. Niet meer actief

MerleQ sorry hoor maar heb het sowieso niet tegen jou... en probeerde gewoon te vragen hoe en wat, omdat ik me sowieso niks bij voor kan stellen om een kindje met down weg te halen!

10. Niet meer actief

Wat niet wil zeggen dat ik haar niet begrijp ofzo, wou alleen weten hoe ze zich voelt that's it

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik begrijp dat mensen het niet helemaal begrijpen, maar gevoelens zijn soms zo raar :)
    Leuke site heb je trouwens :)

12. Niet meer actief

Inderdaad.. je gevoel kan (vooral in de zwangerschap vind ik) soms goed overhoop liggen!

En dankje :D heb je ook een site?

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, maar niet over mn baby, maar over mn cavias :D

14. Niet meer actief

Oooh haha ook leuk :D

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij ons was er niet direct een reden voor.
    En we hadden allebei zoiets van; als het niet goed is wat moet je dan doen?
    Hier wisten we geen antwoord op, dus gingen we er gewoon voor.

Deel Deze Pagina