Veel meiden in mijn omgeving die zwanger zijn oden geen zwangerschapscursus.. Ze vinden dat niet nodig, gedoe, ik zie wel als de bevalling daar is.. e.d. Wat vinden jullie? Ik ben nog niet zwanger maar denk er wel over na.. Groetjes jen
Ik zit op zwangerschapsgym....maar valt me zo tegen en vind het niks aan. Ben al 3 x niet geweest. De volgende keer (als ik weer zwanger mag worden) ga ik yoga proberen daar heb ik veel positieve vehalen over gehoord.
Ik denk dat ik zelf ook meer bij yoga voel want dat doe ik nu ook. Balen voor je dat het zo tegenvalt.. Succes
ik heb samen met mijn man de cursus 'samen bevallen' gedaan, gisteren net de laatste les gehad. Wij hebben er absoluut geen spijt van, ik vraag me ook af hoe mensen dat doen die geen cursus hebben gedaan. Met een 2e of 3e zal ik het niet zo snel opnieuw doen, maar met een 1e absoluut wel. Ik moet natuurlijk nog zien of ik er echt iets aan heb tijdens de bevalling maar ik heb er echt heel veel geleerd. Daarbij vond ik het ook fijn dat we iemand hadden om van alles over de bevalling te vragen want de verloskundige is ook maar beperkt met haar info. En mijn man heeft ook van alles geleerd en heeft nu echt het gevoel dat ie straks met de bevalling me echt kan helpen, in plaats van toe te kijken.
Ik heb geen zwangerschapscursus gedaan... Wat ik moest doen tijdens de bevalling is me ter plekke uitgelegd. Ik heb dus achteraf ook niet het idee dat ik iets gemist heb ofzo.
Eigenlijk wilde ik het niet doen maar...voel me zo bijdehand om het niet te doen. Ik ben helemaal niet zweverig of wat dan ook en doe dus de aller aller kortste cursus 5x waarvan 1x met partner. Zwanger Compact heet ie geloof ik. Gewoon wat info en handige tips (spieren sparen, draaien met je bolle buik etc). NIet te veel gedoe dus, want daar hou ik niet van
Ik heb een zwangerschapscursus gedaan van Icare, maar ik had heel goed zonder die cursus kunnen bevallen. Het was wel heel gezellig, en ik heb nog steeds contact met de andere meiden.
Dat is het denk ik ook meer...het contact. Mijn vk zei dat ze in sommige gevallen liever geen cursus ziet.. Die vrouwen zijn dan zo druk met ademhalen en andere moeilijke oefeningen dat ze vergeten dat alleen door te persen dat kind komt De natuur doet zijn werk en je hebt mensen bij je die weten wat er moet gebeuren. Noodzakelijk is zo'n cursus dus vast niet
ik heb het bij de eerste wel gedaan maar nu niet. Ik heb twee hele snelle bevallingen gehad (5 uur en 2 uur) dus ik heb het ook niet zo hard nodig. Ik ga wel naar een voorlichtingsavond van de verloskundige. Over voeding, slapen etc.
Ik wilde eerst ook geen cursus doen, alle cursussen duren minstens 10 lessen van minstens 1 uur per les. Zo ingewikkeld kan bevallen toch niet zijn? Zwanger compact oid wordt hier niet gegeven. Op advies van de VK heb ik me deze week toch maar opgegeven voor een cursus zwangerschapsbegeleiding, ik zie wel of het wat is.
Ik zou denk ik wel op cursus gaan al is het maar voor de gezelligheid en de samenkomst na de bevalling met alle kleintjes en eventueel blijvend contact met andere ook net mama's..... Ik denk verder dat je er niet echt veel van zal leren.
Hi, Bij een eerste vind ik het wel belangrijk. Helemaal die ademhalingoefeningen zijn goed. Yoga is daarin tegen nog beter denk ik. Je hoort zo vaak dat vrouwen helemaal in PANIEK raken tijdens een bevalling en gaan hyperventileren... Die ademhaling is zooooooo belangrijk... good luck
Ik doe zwangerschapsyoga en ik vind het heerlijk. Alleen al het feit dat je 1 uurtje per week voor jezelf iets doet en heel bewust met je kindje bezig bent. We krijgen ademhalingsoefeningen, maar niet overdreven. Sommige meiden hebben nog nooit van een buikademhaling gehoord, is best goed even oefenen. Veder is het vooral gericht op ontspanning. Is echt heel fijn. Ook oefeningen om je binnenkant van je bovenbenen te trainen aangezien je vaak een tijdje met je benen wijd ligt straks.... Er is bij ons 1 partnerles en die is vooral gericht op de 'samenwerking'. Hoe kan je op elkaar reageren als het zover is. En hij leert wat massage technieken, altijd fijn!
Hier ook yoga. Heerlijk ontspannend is het in iedergeval. Ik verwacht dat het me bij de bevalling ook wat ontspanning zal geven ( voor zover mogelijk uiteraard ) En wat fijne oefeningen tegen dikke enkels en polsen, wat Oefeningen om je nu te ontspannen en je bekken alvast wat op te rekken. Gewoon superrelaxt. Ik vond zwangerschapsgym ook niets ( maar dat was 11 jaar geleden )
ik heb aan zwangerschapszwemmen gedaan dat is geen cursus maar dit was een goede bezigheid en deed en fijne oefeningen enzo. een cursus heb ik nooit gedaan omat ik het geen prettig idee vond om op een rijtje te liggen puffen. Achteraf gelukkig want kailynn is met een keizersnee gekomen. Mijn vk zei toen ook we loodsen je er wel door heen, sommige kunnen niks met hun cursus als de weeen komen.
Heb me ook op gegeven voor zwangerschapsyoga...moet nog beginnen. Kan achteraf pas zegggen of het voor mij gewerkt heeft. Ik denk dat je sowieso wel bevalt of je nu cursus doet of niet...die beeb komt er wel. Maar denk ook dat, per persoon afhankelijk en ook welke cursus je doet, het je misschien wel kan helpen. Kan geen kwaad lijkt me. Kijk wat je wat lijkt en probeer het....als het niks is voor je...kijk je toch voor wat anders? Groetjes, Eva.
Wij hebben bij de 1e samen bevallen gedaan. Was echt heel leuk en of ik er wat aan gehad heb, tja weet niet, mijn partner had wel het idee er mee bij betrokken te zijn. Tevens hebben we er hele leuke vrienden aan over gehouden, dus voor het contact is het zeker leuk. Bij de 2e zw.yoga gedaan, heerlijk ontspannend. En nu wilde ik ook iets doen maar was niet genoeg aanmeldingen hier in de buurt, dus is het niets. Maar wilde het doen vanwege dan uurtjes echt tijd hebben voor de kleine in mijn buik, want ja met nog 2 kleine kinderen is dat best wel eens lastig.
Ik zit ook op zwangerschapsgym, is best aardig hoor. Ik denk ook dat het per cursus heel verschillend is. Hier leer je echt niet alleen wat puffen voor tijdens de bevalling, maar ook een hoop over je houding en oefeningen voor tijdens de zwangerschap. Dat vind ik zelf wel handig, want ik heb snel last van mijn rug e.d. Toch nog wel wat dingen geleerd die ik niet wist. En die instructrice zegt zelf ook dat je niet als een gek gefocust op die geleerde ademshalingsoefiningen moet concentreren tijdens de bevalling. Het is meer dat je iets zekerder de bevalling in gaat en verder goed luisteren naar de verloskudige. Krijg het ook van de ziektekostenverzekeraar vergoed, altijd handig.
Toen ik zwanger was van Amber heb ik aan zwangerschapsyoga gedaan, maar dat is me zo tegengevallen, het was mij allemaal iets te zweverig... Bij deze zwangerschap wilde ik iets doen van gym of zwemmen, maar ik was helaas te laat met inschrijven (eigen domme schuld), dus nu doe ik niets.