mandy , je moet los laten wat mensen ergens van vinden , mensen vinden altijd wel iets , wij hebben in de eerste zwangerschap ook een npm laten doen en dat vonden sommige goed en sommige raar , toen wij ondanks alle testen 3 weke na geboorte van mees* hen moesten begraven omdat hij toch een hele ernstige afwijking bleek te hebben vonden mensen daar weer wat van en toen ik na een risico van 25 % na 7 maanden weer zwanger waren de meningen ook niet zuinig ! maar mijn overleden zoon heeft een mooi plekje en mijn gezonde dochter ligt nu heerlijk te slapen en ik vind het goed zo !! en dat is echt het enige dat telt . Laat het los ... lief edith mama van mees* en juultje
He bah! Vanmorgen geweest en nu willen ze wachten tot ik 16 weken ben voor de vruchtwaterpunctie.. Mocht de uitslag slecht zijn en willen we de zwangerschap nog afbreken dan betekent dit dat ze het moeten gaan opwekken Ze zagen ook dat de ene baby meer vruchtwater heeft dan de ander en degene met weinig vruchtwater ook geen volle blaas had. Nog meer tekens voor tts dus, maar het was op dit moment nog geen tts.. Nu dus twee weken wachten en dan nog eens drie dagen voordat de uiteindelijke uitslag er is. Heerlijk zo met die feestdagen.
Bij de eerste (ik was nog bij mijn ex) hebben we het niet gedaan, maar bij de tweede zwangerschap bij mijn huidige partner (bijna 8 jaar geleden) hebben we het wel gedaan omdat het chromosoonafwijkingen in de familie voorkomen, na de meeting en de combistest werd verteld dat je deze afwijkingen niet kan zien met een nekplooimeting of comobitest, omdat dat alleen voor down zou zijn, nu zijn we weer zwanger en doen we het dus niet, omdat er geen down in de familie zit en ik pas 30 ben, wij hebben er nu dus bewust voor gekozen om het niet te doen, want wat doe je als ze wel wat zien?? ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, en heel ernstige afwijkingen (niet levensvatbaar bv) zijn met de 20 weken echo ook te zien, die krijgt iedereen, maar ik kan natuurlijk niet voor jullie beslissen, als je man het heel graag wil dan zou ik het wellicht wel doen, hij ervaart alles weer op zijn manier, ook wij hebben het in overleg gedaan, succes, groetjes ilona
Loontje , ik ben niet boos en heb ook geen zin in hele discussies naar niet alle afwijkingen zijn met 20 weken te zien anders had ik mijn zoon niet hoeven begraven 3 weken na geboorte ( en ik heb heel wat echos gehad)er is tegenwoordig zoveel info dat ik de gedachte dat ze ernstige afwijkingen bij de baby waardoor het kindje niet levensvatbaar is een beetje naïef . Edith