Hallo dames, hier even wat verwarring. De verloskundigepraktijk raadde me aan om bij het afspraak maken voor de 12 weken echo een combinatietest te doen, dus met nekplooimeting. Nu wil ik het eigenlijk niet, want Down of niet, het kindje is welkom. Verder behoor ik nog niet tot de risicogroep (32 jaar oud.) Ik wil de nekplooimeting dus afzeggen. Moet je de nekplooimeting eigenlijk zelf betalen, als je het toch doet?
Geen idee, volgens mij wordt ie juist alleen maar vergoed als je aan de leeftijdsgrens voldoet. Maar buiten de vergoeding, waarom zou je het willen doen? Wat ga je met de uitslag doen? Ik wil je er zeker niet vanaf praten hoor. Maar ik vind persoonlijk dat je heel bewust wel of niet voor zo'n test kiest. Het is tenslotte pure kansberekening. Je weet dus nog niets zeker als je de uitslag hebt. Succes met je keuze.
Er is hier laatst een topic over geweest en toen moesten bijna alle meiden die reageerden het gewoon zelf betalen, (als je onder leeftijdsgrens zit en er geen medische reden is)
Ik zit bij Ohra, ben 33 en heb wel de nekplooi gedaan. Moet er zelf voor betalen en de rekening ligt hier naast me. 126.40 euro. Maar wij waren hier wel van op de hoogte. Na je 36ste wordt het wel vergoed bij de meeste verzekeraars. Marijn
Dank voor jullie antwoorden. Ik was zelf al zo verbaasd dat het werd aangeraden door de vk - ik wil het helemaal niet, dus ga het ook even afbellen bij het ziekenhuis. Naar mijn idee kan je er niks mee, mijn vriend en ik willen in elk geval sowieso ons kindje, met of zonder Down!
Heb 2 weken geleden nekplooimeting gehad, ben 27 jaar en heb niets hoeven te betalen. Ook zonder indicatie..
Ik dacht ook eerst dat we niet hoefden te betalen want de rekening kwam maar niet en toen opeens wel 3 weken later. Bij ons sturen ze 'm eerst naar je verzekeraar of zo en dan naar ons. Zoiets kon ik opmaken uit de factuur. Nou ja, misschien is het overal anders. Groetjes, M
Tegenwoordig zijn de vk verplicht de zwangeren te melden over de prenatale onderzoeken. Maar je moet zeker doen wat je gevoel je ingeeft.