Wij hebben het gezien mijn leeftijd wel laten doen. De uitslag was gelukkig goed, 1:2500. We hadden van te voren afgesproken dat als de uitslag niet goed was we een vruchtwaterpunctie zouden laten doen. Die wilden we eigenlijk liever niet, gezien de kans op een miskraam. Voor mijn vriend hoefde het niet zozeer, maar ik ben een beetje heel erg tobberig en we wilden op deze manier een beetje geruststelling hebben. Als de uitslag niet goed geweest was, was het kindje toch welkom geweest. Maar dan konden we ons er in ieder geval vast op voorbereiden.
We hebben het ook laten doen. Maar wij waren het er wel over eens dat als het negatief zou zijn, dat de zwangerschap afgebroken zou worden. Anders heeft het ook weinig zin om die test te gaan doen, lijkt mij.
wij hebben het ook laten doen.. omdat ik tegen de 40 aanloop en alleen al op mijn leeftijd de kans 1:85 was. Nu is het wel zo.. dat combinatietest steeds betrouwbaarder wordt naarmate je ouder wordt.. dus als ik jaren jonger was geweest, had ik het niet laten doen. Als je ouder bent kunnen ze nl 9 tot 10 van de 10 kindjes met down alleen al door combitest eruit halen. Ben je jonger, is het nog maar 6 op 10. Dus het is maar wat je wilt. onze uitslag na nekplooi en bloed was 1:2200... voor ons reden geen verder vervolgonderzoek te doen.
Wij hebben ervoor gekozen het niet te doen. Mijn vk zei als je al geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest wil doen moet je ook de nekplooimeting niet doen. Want als uit de nekplooimeting komt dat je een grote kans hebt doen ze een vruchtwaterpunctie en ik vond de kans op een miskraam te groot. Verder zit er niks in de familie en ben ik nog jong. geen reden om e gaan testen
Wij hebben het ook niet gedaan, ook niet bij de Gwendolyn toen ze nog in mijn buik zat. Maar stel dat we het wel hadden gedaan en het bleek er niet al te goed uit te hebben gezien dan was ze nog steeds van harte welkom hoor. Even misschien een hele stomme vraag, maar kunnen ze met de 20 weken echo ook niet al super veel zien. Bij Gwen kon ze toen echt zien dat alles er super netjes uit zag en dat alles mooi en gezond was. Maar goed, voor de mensen die de zwangerschap wel willen afbreken bij een slechte uitslag is dat natuurlijk wel al te laat.