Hallo, Ik had vandaag een controle bij de gyne, waar de trippletest werd uitgevoerd. De gyne heeft een meting gemaakt van de nekplooi. Kan iemand mij zeggen welke afmeting jullie hadden? En wat is een normale afmeting? Liefs Lentel
Mijn kindje had een nekplooi van maximaal 1.1 Het mag hoger zijn, ik dacht 3.5. Dat weet ik niet zeker meer. In ieder geval was de totale uitslag 1 op 3600. Best goed voor als je 38 bent.
Mijn kindje had een nekplooi van 1.8 mm. Volgens die mevrouw is het zorgelijk vanaf 3mm. En samen met de bloedtest is mijn kans berekend op 11323. Best goed toch? Succes
Combitest bedoel je Hier een nekplooi van 1.6mm, neusbotje aanwezig ook Uitslag samen met bloed was 1:15000(trisomie 21, down) en 1:100000(trisomie 13 en 18 ).
Ik hoor wel vaker dingen over een neusbotje. Hoe weet ik of mijn baby een neusbotje heeft. Hadden ze het verteld als hij het niet had gehad?
Aaah daarom zocht ze het neusbotje, en die was ook aanwezig, in welke zin is dat extra positief? Ik neem aan de down kindjes toch ook een neusbotje hebben?
De aanwezigheid van het neusbotje op 12 weken ongeveer is een goed teken, kindjes met down en andere afwijkingen hebben dat in een aantal gevallen niet op die termijn , ook later in de zw is het neusbotje anders.