inwendige echo bij miskraam??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door rachell, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Hai dames !

Vroeg mij af of ze een inwendige echo maken als je denkt dat je een miskraam hebt gehad.. en je nog steeds vloeit.
    Ik weet dat het geen pretje is ,maar je wilt toch graag zeker weten of je een miskraam hebt gehad ofniet :(

2. MissTinkerbell

MissTinkerbell Actief lid

4 feb 2010
    117
    1
    0
    Neverland
    hoi Rachell,

Ik heb 2 x een vmk gehad,en idd een inwendige echo gekregen om te zien of alles weg was. ikzelf vind een inwendige echo niks bijzonders meer, heb er al heel veel gehad inmiddels. gewoon ontspannen, je voelt er haast niks van.
    Ik vond het sowieso prettig dat alles daarna voor de zekerheid gecheckt werd.

3. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Jaa maar doen ze dat ook als je nog steeds vloeit ???

Jij gefeliciteerd trouwens !;)

4. MissTinkerbell

MissTinkerbell Actief lid

4 feb 2010
    117
    1
    0
    Neverland
    o ja, en ondanks dat ik toen ook vloeide, hoopte ik toch stiekem tóch iets te zien op dat beeldscherm... maar helaas was dat bij mij niet het geval... sterkte!

5. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    ja dat heb ik dus ook !
    Je weet het eigenlijk wel bijna zeker.. maar je hoopt het toch !

Mijn moeder heeft dit precies hetzelfde bij mij gehad.. maar bleek dat ik van een tweeling was ..
    Als je dat hoort.. hoop je aan de ene kant dat dit ook geval is ...
    Wat waarschijnlijk onmogelijk is !!

Hmm Zucht *

6. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Hoi,

Bij mij hebben ze ook een inwendige echo gedaan toen ik vloeide, en toen zagen ze dat het hartje niet meer klopte...

Ik herken je hoop, en zolang het niet zeker is, mag je hoop houden... Wanneer heb je een echo dan?

Sterkte!!

7. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    ja dat weet ik niet.. ik moet om kwart 1 de huisarts bellen..
    Die assistente zei al dat ik niet veel kon doen , maar ik wil echt graag een echo gewoon.
    Kun je dat eisen ???
    Ze laten je gerust nog 2 weken zo rond lopen volgens mij ..

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb ook een echo gehad terwijl ik nog vloeide. vol spanning lag ik toch nog stiekem een beetje te hopen maar helaas alles was al helemaal schoon. Natuurlijk fijn dat het al schoon was maar hoopte toch nog een kloppend hartje te zien.
    Heel veel sterkte en ik zou er zeker op aandringen bij de huisarts.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inwendige echo's worden gewoon gedaan als je vloeit. Niet alleen bij miskramen. Maar ook als er vruchtbaarheidsonderzoeken gedaan worden, doen ze dat meestal aan het begin van je cyclus. Vaak krijg je na het uitkleden een handdoek, zodat je dat tussen je benen kan houden. Anders drup je misschien een hele spreekkamer door.;) Een gyn/vk is wel wat bloed gewend, dus die kijkt nergens van op. Het is meer dat je jezelf er niet zo fijn bij voelt.

Sterkte & succes!

10. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Ja dat is waar.. moet zeggen dat het beetje op is gehouden ..
    het vloeit nog heeel iets. maar stelt niets meer voor van wat ik gister had..

Ja weetje ik ben best onzeker... als de huisarts zegt .. ik zou gewoon afwachten .. dan heb ik al zoiets van ..hmm oke..
    dus ik hoop dat ik straks effe beetje door kan drammen ..!

11. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Hoe lang was je eigenlijk zwanger ??

Want als je minder dan 5 weken zwanger was, heeft een echo niet zoveel nut, want dan zien ze echt helemaal niks.
    Pas vanaf de 5e week zal er een vruchtzakje ontstaan en dan kunnen ze kijken of die al is uitgedreven door je lichaam.

Veel sterkte met alles!

12. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Ja ik was gisteren 5 weken.

Dus het hangt er net om :s

Vind trouwens wel lief van iedereen die reacties !:)

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik was 4 dagen na het verliezen van ons vruchtje nog best flink aan het bloeden, toen heeft de gyn ook een inwendige echo gedaan om te checken, dus ondanks het vloeien tot inwendig. gelukkig was er niets achter gebleven en stopte het vloeien 3 dagen later...
    het doet geen pijn hoor, gewoon ontspannen en dan is het heel goed te doen...
    (behalve het beeld van een lege baarmoeder dan....)

heel veel sterkte!

14. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    jaa ik ben eigenlijk ook niet bang of het pijn gaan doen ..
    Het is natuurlijk wel een beetje vervelend om er zo bij te liggen.
    Ik heb de huisarts net gesproken en die zei dat we morgen eerst bloed gaan prikken, en eventueel nog een echo, maar wachten eerst de bloedtest even af.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt inderdaad aan de HCG-waarde een hele hoop aflezen. Als deze gedaald is ten opzichte van de vorige keer, weet je dat het niet goed zit. Een echo heeft nu niet zoveel nut, omdat er vrij weinig op te zien is en je kunt er ook niet op zien of een zwangerschap goed zal blijven gaan, het geeft geen garanties. Sterkte!

Deel Deze Pagina