Roompje, ik kan het me in jouw situatie met deze verdrietige ervaring helemaal voorstellen dat je het wilt weten.
Vanmiddag de uitslag gekregen. Al om 13:00 uur in plaats van de beloofde 17:00 en alles is goed. In ieder geval geen chromosoomafwijkingen bij beide kinderen. Geslachten had de echoscopiste inderdaad goed: een jongen en een meisje. Het genieten kan beginnen en als de 20 weken echo over een paar weken ook goed is, dan ben ik helemaal tevreden
@nikespits Fantastische uitslag , gefeliciteerd . Moeilijke discussies altijd wel/niet npm, wel/niet punctie oid . Wij zijn in 2010 ouders geworden van een jongetje mees , waarbij ik nog nooit een foute echo , nekplooimeting , of iets in die richting heb gehad . Ja een rot zwangerschap en veel vocht maar ja het was mijn eerste en wat weet je dan uiteindelijk ... Onze zoon is geboren zonder kleine hersenen en had geen overlevingskans hij is dan ook na 3 weken overleden . En bij iedere zwangerschap een herhalingskans van 25% dwz 1:4 . Een nekplooimeting is voor mij echt in risico berekening maar uiteindelijk kunnen ze er dus echt flink naast zitten . Dus ik zou zeggen , of doe niks of doe een vlokkentest of vruchtwaterpunctie , aan giswerk en kansberekeningen heb je als je het echt wil weten niets . Liefs Edith
Ik lees hier dat er veel wordt gezegd: kindje welkom = niet testen. Daar ben ik het toch niet mee eens! Mijn kindje is heel erg welkom, maar ik zou me graag zo goed mogelijk willen laten informeren/voorbereiden op de komst van een kindje het het downsyndroom. Vandaar dat wij wél de combinatietest hebben laten doen! En voor ons stond vast; bij twijfelachtige uitslag -> verder testen (Overigens uitslag gekregen waar we tevreden mee kunnen zijn, NT=1.6, kansberekening 1:21000)
Wij hebben er bewust niet voor gekozen op aanraden van onze fertiliteitsarts. Puur vanwege de stress en de zorgen die je krijgt bij een mindere uitslag + dat we volgens haar minder risico hadden i.v.m. leeftijd.
Ik heb net een topic geopend..ook over uitslag combinatietest. Zag dit topic later pas. Wij kregen vorige week uitslag combitest. 1;39. Niet de uitslag waar we op hoopte. De nekplooi is 2,1 maar uit de uitslag van het bloed kwam een lage PAPP A waarde. Deze waarde maakt dat de kans zo uit is gekomen. We werden direct doorverwezen naar het ziekenhuis. Afgelopen maandag intake gesprek gehad. Waarbij we hebben gekozen voor verder onderzoek nl vlokkentest. Dit omdat dit nu nog kon met 13 wk zwangerschap. Voor vwp moeten we wachten tot wk 16. Vandaag de vlokkentest ondergaan, dat viel me alles mee. Nu begint het lange wachten. Volgende week weten we meer. Wie nog meer ervaring met een lage PAPP A?
@mick spannend zeg ! duimen voor een goede uitslag . fijn dat vlokkentest ,meeviel , bij mijn dochter heb ik een vwp ondergaan en nu twijfel ik of ik een vwp of vt wil , het is toch fijn om vroeg de uitslag te weten , maar zie ook op tegen het hogere risico , ik ben zo,n twijfelkont maar, positieve ,zijn toch fijn te lezen liefs edith mama van mees* en juultje
Inmiddels hebben we ook de rest van de uitslag ontvangen en ook die is goed. Op naar de 20-weken echo
Goed nieuws nikespits! Waar ik wel even benieuwd naar ben...wat voor andere uitslagen waren dit? Wij kregen ook snel een goede uitslag. Geen afwijkingen op chromosoom gebied. Helemaal blij dus. Maar ben ff benieuwd wat voor andere uitslagen jij later kreeg. En of ik ook nog wat moet verwachten? Groetjes
Er wordt naar veel meer gekeken dan alleen trisomie 13, 18 en 21 en de uitslag daarvan duurt langer dan alleen de trisomie test. Vandaar de uitslag in 2 delen (trisomie kregen we telefonisch, de rest per brief). Als je niet de snelle test hebt, krijg je de uitslag gewoon in een keer.