Op de 20 weken echo was te zien dat de placenta geheel voor de uitgang lag Volgens de echoscopiste kan hij niet meer verdwijnen een heeeeleee kleine kans. Ik zie na drie super snelle makkelijke bevallingen zonder enige nasleep zo op tegen een keizersnede dat ik er echt van slag door ben Bij wie schoof hij nog op en dan geen randje maar een heel stuk?
Bij mij! Bij mij lag ie er met 19 weken nog helemaal voor, en met 25 weken was ie helemaal omhoog 'geschoven'. Ik moet wel zeggen dat ik een enorme buik had dus misschien heeft dat meegeholpen aan het feit dat ie bij mij toen is opgeschoven. Ik raad je wel aan rustig aan te doen, ze doen er in Nederland naar mijn idee nogal luchtig over, terwijl ze hier je meteen niet meer laten werken en je niet meer mag tillen en inspannen. Misschien zijn ze hier juist weer wat overdreven, maar toch...je hebt meer kans op bloedingen omdat de placenta voor de uitgang ligt. Ja, en als ie niet opschuift dat wordt het een keizersnede, maar dat zie je dan wel weer toch?!
Vriendin van mij zelfs met 30 weken nog placenta previa totalis, maar met 38 weken ingeleid en gewoon vaginaal bevallen! Dus zelfs in 8 weken nog genoeg opgeschoven! Schoonzus met 20 weken ook placenta previa, en verschuift nu ook duidelijk. Je weet het nooit zeker! Maar, een ding is wel zeker... Je kunt er zelf niets aan veranderen meis!
Ook bij mij bij de 20 weken echo lag ie voor de uitgang. Extra echo gehad met 32 weken en hij was keurig omhoog geschoven. Bij mij zeiden ze juist dat het bijna altijd vanzelf omhoog meekomt, dus geen reden voor zorgen.
bij mij ook met 20 weken echo ervoor en met 32 weken echo was het goed moest anders ook met keizersnee.
hier een voorliggende placenta waarbij ze bang waren dat het voor uitgang zou liggen Het is uiteindelijk alleen voor blijven zitten en gelukkig niet voor de uitgang!