Echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MariamZ, 20 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hoi iedereen,

Heb vandaag Mn echo gehad. Alles wat goed. Hartje klopte goed Hmdl. Maar nu de vraag hoeveel procent op een miskraam nog? Ben nu al zenuwachtig voor de termijnecho

2. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Niemand??

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Gefeliciteerd!!

Kans is klein, weet niet precies hoe hoog, is ook nog afhankelijk van 1001 andere factoren natuurlijk.

Hopelijk kun je een beetje gaan genieten!

4. Annoniemm

Annoniemm Lid

21 sep 2016
    84
    0
    6
    Wat ik gehoord heb zo'n 6 tot 8% maargoed.. probeer je hier zo min mogelijk op te focussen.. ik was er de laatste weken ook erg mee bezig maar na de echo met 7,5 week heb ik er toch iets wat meer vertrouwen in gekregen en hoop er op dat het goed gaat :)
    Druk maken heeft geen zin, als je bij die paar procent zit kun je er niks aan doen helaas :(

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Je moet niet denken in percentages want er is toch niets wat je kunt doen om de kans te verkleinen of het te voorkomen. Een miskraam is meestal een aanlegfout en als het gebeurt dan is er niets wat je kunt doen om dat tegen te houden. Moeder natuur bepaalt het zo 😉.
    Ga genieten van het kloppende hartje meid! Dat is al een hele mijlpaal!

6. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    idd percentages zeggen weinig. Als de aanleg niet goed is krijg je meestal een miskraam. Een kloppend hartje is in ieder geval wel heel erg positief nieuws zei mijn verloskudige toen :)

Ik ben nu 18 weken zwanger en nog heel onzeker over alles haha. Vrees dat dit onbewust beetje voorbereiding op het moederschap is ;) Leren op je baby te vertrouwen

7. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    denk dat de hele zwangerschap een spannende periode is
    spanning voor 1e echo voor de termijn echo
    dan de 20 weken echo en dan de bevalling nog
    maar dat je nu een goeie echo hebt is alweer een mijlpaal de kans is aanzienlijk kleiner

hier ook een slecht verhaal bij een vriendin van mij
    stoot haar lichaam het blijkbaar niet af
    eerst was ze zwanger van een zoontje overleden paar dagen na de bevalling ernstige hartafwijking
    daarna zwanger van een meisje overleden paar dagen na de bevalling ernstige afwijking
    en weer zwanger is het hartje gestop met 10 weken maar zette ook geen miskraam opgang zelfs met de medicijnen niet

maar dit is dan weer een heel verhaal apart
    ik denk zelf bij een eerste goeie echo is de kans erg klein

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb ooit gelezen vanaf 12 weken tot einde zwangerschap 3%

9. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Mijn echoscopiste zei bij mijn echo met sterk kloppend hartje en mooi vruchtje/dooierzakje ook dat er nu nog een hele kleine kans is dat het mis gaat. Dus zou lekker gaan genieten😊🤰🏽

10. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hahaha dankjewel meiden. Het maakt me gwn zo onzeker en ze uwachtig Hahah. Had ik helemaal niet bij Mn eerste. Maar idd het is een mijnpaal dat t hartje klopt!

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Als ik je één ding kan meegeven, dan is het wel dat je jezelf niet mag vastpinnen op kansberekeningen.

Ik heb één missed abortion gehad, waarbij ze in't ziekenhuis zeiden: "Da's pech! Volgende keer gaat het normaal wel goed, want je hebt al één gezond zoontje rondlopen..."

Right.

Zwangerschap #3 werd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Zwangerschap #4 opnieuw een miskraam.

Hoe groot is de kans dat je zoveel pech op één jaar tijd hebt? Klein.

Feit is wel dat ik nu, op dit moment, zwanger ben van een gezond babymeisje in mijn buik.

Gewoon uitgaan van het beste, kansberekening helpt je niet in zo'n geval :)

Deel Deze Pagina