Zwangerschap week minder ver.. slecht teken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Mommy11, Nov 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    vandaag was op de UITwendige echo een vruchtzakje van 7,8mm te zien. 4+6 gaf de computer aan.. terwijl ik volgens mijn eigen berekening 5+6 moet zijn, en daar ben ik eigenlijk best zeker van.
    Neem aan dat dit niet zo’n goed teken is? Geeft het nog veel verschil of de echo inwendig of uitwendig is op dit termijn?

2. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Hoe zeker ben je van je eisprong?

3. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    ik Had 17 oktober een positieve ovulatietest en enorme ei-pijn... en op 26 oktober al positieve zwangerschapstesten. Dus vanaf 26 okt gerekend 9 dpo. Een week minder ver is dan vrijwel onmogelijk lijkt me..

4. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Als je op 17-10 een positieve ovulatie test hebt is 19-10 1 dpo en 26-10 7 dpo , dat scheelt al 2 dagen. Na 40 weken is 2 dagen niets maar op een vroege termijn echo wel, als je uitgaat van een positieve test op 7 dpo dan zou je nu 5 weken en 4 dagen zijn ipv vijf weken en 6 dagen.
    Die vier dagen verschil zijn misschien te verklaren door net even scheef meten.

Het kan ook zijn dat er wel iets mis is maar zolang ke geen bloedverlies en krampen hebt zou ik proberen me geen zorgen te maken. Wanneer moet je weer voor een echo

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Als je uitgaat van een eisprong 2 dagen na je positieve ovulatietest dan ben je nu 5+4, een verschil van 5 dagen. Een mm is nu al zoveel verschil, zou het even aanzien. Wat is de reden dat je al zo vroeg een echo kreeg?

6. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Het gaat niet alleen om je eisprong, maar ook het moment van bevruchting en het moment van innesteling. En die twee laatste kunnen bij jou later hebben plaatsgevonden. Daarom ben ik destijds 3 dagen vooruit gezet.

7. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Geen bloedverlies, nog optimaal kwaaltjes, en de test is vergeleken met vrijdag nog weer enorm opgelopen, ik weet dat het allemaal niks zegt en het enigste dat ik kan afwachten is. :)

8. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Meer als bevestiging van zwangerschap. Geen medische reden ofzo. De volgende is pas weer rond 8/10 week denk ik zo

9. Anna4

Anna4 Bekend lid

Jun 25, 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ik was vijf dagen terug gezet bij m'n eerste echo bij 8 weken, bij de termijn echo weer 1,5 week vooruit.... ze kunnen gewoon niet zo heel goed meten als het zo klein is!

10. NieTa

NieTa Bekend lid

Jun 26, 2017
    584
    259
    63
    Female
    Ik had met 7 weken een echo en zag een vruchtzakje met dooierzakje en het termijn kwam uit op 5 weken.
    De kans dat ik een dag of 4 minder ver was was aanzienelijk,omdat ik ook pas later positief testen, maar een verschil van 10 dagen dat kon niet aan de hand van de positieve test.

6 dagen later weer een echo en toen zagen ze een vruchtje met kloppend hartje en werd het termijn op dat moment op 7 weken gezet.
    Er is in die 6 dagen dus een gigantische groeispurt geweest.
    Uiteindelijk is mijn uitgerekende datum nu vastgesteld en komt overeen met de dag van de positieve test en niet van mijn lm, want ik had 15 dagen later een negatieve test en nog eens een aantal dagen later dus wel positief.

het kan dus wel...
    Ik hoop dat het allemaal goed af mag lopen en je bij de volgende echo een kloppend hartje ziet.

11. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Hier 11 dagen korter zwanger dan gedacht.... Nog 3 weekjes wachten en dan ben ik uitgerekend...
    De natuur is een wonderlijk iets....

Share This Page