Zo... eigenlijk is mijn keuze al gemaakt.. maar toch.. wil ik jullie mening.. Wees niet te voorzichtig, kritisch zijn mag. Nelinha, afgeleid van de oma's Neline en Terezinha. Een bestaande portugese naam. Uitgesproken als: Nee-lie-nja. Wat vinden jullie er van? De complete naam zal dan waarschijnlijk Nelinha Maria *achternaam* worden. Al vind ik die á klanken achter elkaar nog niet perfect.. Dus de tweede naam moet ik nog even bedenken.. Wat vinden jullie er goed bij passen? Maakt die H die je als J uitspreekt het erg lastig voor jullie? Of is dat bij de meesten wel bekend.. Dat komt namelijk in veel braziliaanse/portugese namen voor... En als iemand het per ongeluk uitspreekt als Nelina is het ook niet zo'n ramp. Ook zal het afgekort worden als Nelien, ook niet erg, vind ik ook wel leuk klinken... Nou.. vertel wat vinden jullie?
Ik vind m helemaal leuk! Leuk ook dat die combi een bestaande naam is...dan is het tenminste niet zo bedacht!
Leuk bedacht! Ik denk wel dat ik m in eerste instantie uit zou spreken als nelina (zonder de j), gewoon omdat je vanuit de nederlandse taal denkt. Dus ik ga er vanuit dat dat vaker zal gebeuren. Maar de mensen om je heen weten als het goed is hoe het zit, en als je een foutje hier en daar niet erg vind zou ik zeggen: doen!
Aardig. Ik denk dat het ook snel "Neel" of "Neeltje" zal worden. Je zal het wel altijd moeten spellen
Toen ik hem zag sprak ik hem in mijn hoofd () wel uit als Nee-lien-ja. Dus ik denk dat dat geen probleem gaat opleveren. Erg leuk dat jullie een combi hebben kunnen maken van de namen! Ik vind een naam waar haar vriendinnen later afkortingen van kunnen maken (idd Neel ofzo) erg leuk. Zelf heb ik dat nooit gehad..
Hihi toch wel fijn om te horen dat jullie hem leuk vinden. Het gaat uiteindelijk om ons.. maar toch.. Ik wilde zelf altijd gewoon een lekkere hollandse, maar wel wat aparte naam. Nu ben ik gewoon helemaal verkocht bij deze naam. Mijn moeder heeft hem eigenlijk bedacht, maar later ging ik hem opzoeken en het is gewoon een bestaande naam en dat vind ik ook wel heel positief. En inderdaad hij zal altijd gespeld moeten worden, maar dat moet ik zelfs met Janneke en zo'n ramp is dat niet. Ons kindje zal al oerhollands worden opgevoed, dus ik denk dat het wel fijn is dat ze toch 'iets' heeft waarbij ze haar afkomst meteen een klein beetje uit kan leggen. En alleen nu nog een tweede naam, want die wil ik er wel bij... alleen wat klinkt er nou echt goed bij...? De achternaam wordt overigens een nederlandse naam.. En die 2e naam mag ook gewoon hollands zijn, zodat die overschakeling van de voornaam naar de achternaam misschien niet zo groot is? Al klinken ze wel samen maar toch. Ideeën?
Supermooi! Ik ga 'm onthouden. Onze dochter heeft ook twee namen met een a-klank op het eind. Ook onze achternaam eindigt op een a. Vind dat juist wel mooi.
Haha niet allemaal gaan onthouden, straks wordt het opeens zo'n hele populaire naam Dat was niet mijn bedoeling Nee just kidding.. maakt niet uit verder.. leuk dat jullie hem leuk vinden. En Nelinha Maria... ik weet het nog niet, mijn 2e naam is Maria en ik vind het wel een mooie 2e naam.. Ik wil misschien mijn oma er wel in zien te krijgen, alleen die heette bastiaantje, werd Sjaan genoemd.. Even puzzelen of ik daar een mooie bijpassende naam van kan maken
Ik vind em erg mooi! Ook uitgesproken als Nelina trouwens(hoe ik eerst dacht dat het moest!) Beetje apart, maar niet té,mooie combi van die 2 namen...ik ben VOOR!
Ik vind het geen mooie naam, sorry. Maar de gedachte erachter is wel erg mooi. Zou hem wel uitspreken als Nee-lien-ja.. dus met de klank/uitspraak zit je volgens mij helemaal goed!