Ik vroeg gewoon of ze t serieus meende omdat t een vrij bekend liedje is. Hou zelf een keer je waffel als je niks zinnigs te zeggen hebt, werkelijk..
Ik uit het Tsjernobyl-jaar; dus ik had hem ook niet hoeven kennen Maar ik ken hem wel - van een oude cd met kinderliedjes.
Uit Koog aan de Zaan wss Nee maar serieus, ik weet t niet, volgens mij is t van Annie Mg Schmidt en Jip en Janneke ed Is ook erg bekenddacht k zo
Ja erg hè, daarom lees ik alleen maar en ben ik geen lid. Er is er daar 1 die altijd alles en iedereen afkraakt als ze een dieet willen doen wat volgens haar niet klopt.
Ik neem iedereen serieus ongeacht ras/gewicht/afkomst/geloof. Mijn man helaas niet. Ik heb daar ook vaak boos op gereageerd. Hij is altijd lenig/sportief geweest en 'walgt' van dikke mensen. Hij let er ook echt op als bijv. familieleden/buren/vrienden aankomen.. Ik zeg altijd tegen hem: Praat niet over anderen, want je hebt zelf een dikke vrouw (ik ben aangekomen dit jaar i.v.m. omstandigheden & stress van 73 na 83, nu wel weer 3 kilo af) Dan is hij wel stil, het maakt mij woest.. je weet nooit wat er achter iemand schuilt. Ik zeg ook altijd; Achter ieder persoon schuilt een verhaal.
Och, zulke drammerds heb je hier ook... Bloemetje, jij wordt in het dagelijks leven wel serieus genomen?
Om alleen even op de begin post te reageren, ik probeer altijd zo open mogelijk naar mensen te kijken. Maarrrrr ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet altijd kan. (geslacht, kleur, geloof,gewicht etc maakt niet uit) Of ik denk dat dikke mensen dom zijn of lui? Nee, zeker niet. Ik ken iemand die heeft universitair gestuurd en heeft overgewicht. Maar ziet er altijd op en top uit, laatste mode, super mooie make up en geweldige kapsels!! Ik denk meer dat het tegenwoordig ook een beeld is dat (social) media nu creëert. Ik moet alleen wel zeggen, dat ik hier op het forum vaak zie dat er met 2 maten gemeten wordt. Als er iets over dikke mensen gezegd wordt is het not done, maar iemand die mager is kan wel skelet of gratenpakhuis genoemd worden, is ook niet helemaal eerlijk denk ik dan... Daarnaast word ik ook vaak niet serieus genomen, ik ben klein van stuk, redelijk normaal postuur (minus mn zwemband) en lijk veel jonger dan ik ben. Ik heb geen super opleiding genoten, maar merk gewoon dat mensen soms echt denken dat ik dom ben of dat ik nog niet veel van het leven weet. Daarnaast ben ik zooooo vaak op mn huidskleur beoordeeld etc ook niet fijn, dus ik probeer ook niet te oordelen, maar ik ben ook maar een mens. Ik spreek dingen alleen nooit uit en laat het op straat nooit merken, maar thuis met mijn vriend heb ik het er wel over.
Dit toverde een heel brede glimlach op mijn gezicht. Wat ik hier heb ondervonden op nursery voor mijn oudste, ze kwamen met dingen aanzetten, ik had er steeds antwoord op. Bij het volgende gesprek was ik al redelijk wat afgevallen en toen was het ineens van ja wat jij toen zei was echt wel raak. Ja tuurlijk wat denk je dat ik mijn kind niet ken? Die 10 kg meer toen hebben toch niets te maken met hoe goed ik mijn kind ken en kan inschatten en jullie informatie geven als jullie ook maar de moeite doen om ernaar te vragen.
dat merk ik wel.. ik ben iets meer dan 20 kilo afgevallen nu, maar nog steeds veel te dik! soms eet ik nog steeds een friet + snack, of koop ik chips of een stuk taart op een verjaardag.. of iets anders ongezonds. en dan zie ik de mensen meteen al kijken alsof ik dat altijd alleen maar eet... terwijl ze niet weten dat ondanks ik dat ook gewoon nog eet, ik zoveel afgevallen ben en nog steeds afval.. je moet mensen niet meteen beoordelen op wat ze eten.. iedereen eet wel eens ongezond (nouja het halve forum hier niet) nu ontopic: nee ik neem dikke mensen niet minder serieus.. wel onverzorgde mensen ! dik of dun dan maakt niet uit. vettige haren, hoogwater, crocs, kleding dat niet past, vieze kleding, grijze wallen onder ogen, vettige huid etc etc maar als ik zo om me heen kijk.. er lopen wel meer onverzorgde dikke mensen rond, dan dat er onverzorgde dunne mensen rondlopen
Dit lijkt me idd meer van toepassing dan dat je echt op je gewicht af beoordeeld zou worden als dom. Zelfvertrouwen doet een hoop, en bang zijn dat anderen vooroordelen hebben, doet je zelfvertrouwen iig deels teniet. Als je daarmee alvast gaat reageren op wat de ander in jouw beleving ws wel zal denken, maak je je eigen vooroordelen waar en zorg je er zelf juist voor dat er gebeurt waar je bang voor bent.