Jammer. Of nou ja, jouw reactie bevestigd het plaatje. Van mij hoef je niet maatje 38 te hebben. Het is nl niet zo dat je 'er bij hoort' als je maar afvalt. Maar jij geeft aan dat niemand jou ziet zoals je bent. Je zegt dat mensen jou niet zien zoals je bent. Hoe ben je dan? Blijkbaar voel jij je anders dan hoe jij er uit ziet/overkomt. Dat bedoel ik met pak je zelf bijelkaar en doe daar wat aan. Want uit jouw bericht komt wel naar voren dat je wilt dat mensen zien wie je bent en dat nu iedereen jou verkeerd ziet. Ben jij dam 'gek' of is 'iedereen en alles dan gek?' Btw ik vind jou ook aardig veroordelend: hoe kom kom jij erbij dat niemand verder kijkt dan naar de buitenkant? Ik bekijk mensen holistisch: binnen en buitenkant hoort bij elkaar. Al snap ik best dat dat niet altijd even leuk voor mensen is als ze zouden willen dat ze er anders uit zouden zien dan dat ze doen... Oei, confronterend!
Daar heb je echt gelijk in, dat te veel gezond eten ook voor overgewicht kan zorgen. Fruit is ivm de suikers daar een typisch voorbeeld van, net als bijv noten ivm de vetten. Groentes vind ik persoonlijk wel iets waarvan je flink veel mag eten. Maar jij hebt voor jezelf blijkbaar wel een mooie balans gevonden als je zo goed bent afgevallen! Top!
Mensen willen graag overal hun mening aan vast hangen (vaak ook ongevraagd). Super vermoeiend. Lekker boven staan inderdaad of gewoon niet eens meer iets over zeggen. _____________________________________ Denk wel dat mensen met een maatje meer het minder makkelijk kunnen verbergen. Een collega van mij zat eens iemand af te zeiken met een flink maatje meer die bij de Mac ging eten. Stel nou dat ze een schildklier probleem heeft, kan ze er niks aan doen en dan mag ze geen Mac eten omdat ze niet 'slank' is? Mensen praten maar wat raak zonder dat ze de achtergrond weten.
Haha, serieus? Want dikke mensen doen niet aan goeie seks en mooie relaties? Waar komen hun kinderen dan vandaan, bloemkolen? Hier geen vooroordelen qua 'dik' of 'dun' .. soms wel weer als ik iemand 'anders' vind. Heel vervelende eigenschap, I know.
Vooral dat laatste stukje... Dat gevoel heb ik ook vaak. Als dikke mensen bij de mac zitten wordt snel gedacht dat die daar heel vaak komen. Alsof er geen 'dikke' mensen zijn die maar sporadisch naar de mac gaan.
Ik ben van een BMI van 45.5 naar 26.2 gegaan. Officieel nog steeds "te zwaar" dus. Maar goed, ik neem mezelf nog steeds niet serieus.. hoe moeten anderen dat dan doen
Ik denk niet dat ik op gewicht oordeel. Maar ik vraag me wel af wat er is gebeurd dat iemand morbide obees kan worden. Ik vind het erg en zou willen dat diegene eerder hulp had gekregen om erger te voorkomen. Maar als ik in mijn werk iemand moest aannemen, zou ik niet snel gaan voor een obees iemand. Ik krijg daar toch een soort traag gevoel bij. Wat betreft thuisblijfmoeders serieus nemen, ligt het er aan hoe oppervlakkig iemand in het leven staat. Dit heeft niks met hoog of minder hoogopgeleid te maken (of thuis blijven). Ik bewonder wel echt vrouwen die serieuze uitdagingen aangaan (flinke studie op latere leeftijd, bewonderenswaardig werk, moeilijke gebeurtenissen in het leven) in het leven en in mijn omgeving zijn dat niet de thuisblijfmoeders. Ik bewonder gewoon mensen die hun dromen najagen en verder kijken dan de dorpsgrens. Maar dat heeft wellicht meer met mijn eigen levenspad en ontwikkeling te maken dan met de andere in mijn ogen 'oppervlakkige' persoon die vooral voor het gemak gaat. Soort zoekt soort, dus ik omring me het liefst met mensen die een interessante baan hebben, bewust zichzelf blijven ontwikkelen en veel van het leven en de wereld zien. Daar is weinig verschil in dik/dun, maar er zit geen enkele thuisblijfmoeder tussen. Dat zal ook niet snel gebeuren, ik zou simpelweg niets interessants weten om over te praten (kinderen, kinderen, kinderen, het strijkijzer en supermarkten). Serieuze gespreksonderwerpen (waargebeurd) wanneer ik altijd naar de mannenclub vlucht op feestjes. Maar goed, dat gaat dan over de 3 thuisblijfmoeders die ik ken. Dus mijn referentiekader is niet zo groot.
Dit vind ik dan wel weer grappig... Even boven alles zal ik nooit roepen dat mensen moeten aankomen of dik moeten blijven etc, maar is is een hele, hele grote community voor dames met een maatje meer. Fora, Facebook en zelfs feesten speciaal voor de vollere medemens én de liefhebbers daarvan. Als je ziet hoeveel mannen daar komen die van een maatje meer houden en sterker nog, hoeveel mannen er stiekem op de feesten komen terwijl ze een slanke dame op de bank thuis hebben zitten... Geloof me, je wil het niet weten... (en nee, uiteraard keur ik dat af enga ik daar niet in mee)
Want thuisblijfmoeders maken geen moeilijke dingen mee in het leven? En kan jij aan iemand zien of ze thuis zijn omdat ze niet 'willen' werken, omdat ze graag hun kinderen zelf volledig opvoeden of omdat ze wellicht onzichtbare beperkingen hebben dat het vinden van een passende baan heel erg moeilijk maakt? Vind het erg veroordelend klinken hoor.
Ik neem dikke mensen niet minder serieus. Ik neem mensen (waarvan ik weet) die door eigen schuld overgewicht hebben, roken, te veel drinken, te veel zonnen, roekeloos rijden, niet sporten, ongezond eten en niks doen met teveel stress wel minder serieus. Ze nemen geen verantwoordelijkheid naar hun kinderen en ze kosten de maatschappij bakken met geld. Een gezond, fit lichaam krijg je niet zomaar, daar moet iedereen werk in steken. Sommigen hebben gunstiger genen dan een ander maar niemand is gezond door te eten wat hij wilt enniet te sporten. Ik was vroeger zelf geen heilige, heb gerookt en redelijk vele gedronken. Maar ik vind als je wat ouder wordt en zeker als je kinderen krijgt, je moet kiezen voor een gezonde levensstijl en geen risico's moet nemen.
Ik weet van de thuisblijfmoeders in mijn eigen omgeving dat ze simpelweg door ml verzorgd worden en dat wel fijn vinden. Dus dat is de 'makkelijke' doelgroep die ik bedoel. Er zijn 101 redenen om thuis te zitten.
Doe ik ook Maar dan niet achteraf vragen hoe het komt dat ik ben afgevallen. Door taart en frikadellen speciaal nou goed
Dat s zeker waar! Voor elk uiterlijk zijn er liefhebbers. Maar ik krijg er altijd grappige beelden bij, k weet niet, als een heel dik iemand over het sexleven praat
Mocht die relatie stranden, dan merken ze vanzelf of het wel of niet verstandig was. Werken is nu eenmaal niet verplicht.
Ja dat wordt hier regelmatig door meerdere mensen gezegd. Gelukkig is een van hen zo slim geweest onder voorwaarden te trouwen en kan ze hem niet kaal plukken. Ze waren in de wittebroodsweken al bijna uit elkaar (hij ging vreemd), dus heel veel vertrouwen dat dit voor levenslang is heb ik persoonlijk niet.