De trap op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vertelde net aan stiefmoeder dat mijn dochter de trap op klimt en dit soms mag om te oefenen, wel uiteraard met mij er achter om er zeker van te zijn dat ze niet valt.

Toen kreeg ik te horen dat dit heel gevaarlijk is voor de groei van haar heupen en botten en dat ze pas de trap op mag klimmen als ze goed kan lopen.

Maar ik dacht dat als een kindje zelf iets doet (uit haarzelf dus..) dat het lichaam er klaar voor is? Ze loopt overigens niet, het is echt klimmen/kruipen..Is dat zo raar?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Haha, volgens mij verwart je moeder kleine kindjes met kleine hondjes:p

Gewoon lekker oefenen!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ging ie ook eerder zelfstandig de trap op dan dat ie los liep en daar was vooral m'n rug erg blij mee :D ...volgens mij is er ook niks verkeerds aan.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee hoor is juist erg goede stimulatie voor optrekken/lopen.
    Ga gewoon mee door.
    Deze oevening hebben we van fysio gekregen tot stimulans bij optrekken linkete been gebruiken zodat ze beide bene goed ontwikkelt tot lopen.
    Dus gewoon laten doen.
    Hier doet ze dat vanaf maand 9.5 en nu gewoon hup hup snel glijbaan op en eraf met handen voor erg schattig! Ze doet het zelfs beter dan kinderen van 14-16 mnd die al lopen.

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kijken jullie uit dat hun heupen niet scheef groeien? ;)

Maar goed, ik dacht dat al. Ze loopt nog niet hoor, Piccolina (de trap op dan) het is nog meer klimmen/kruipen dus ze oefent haar benen nog niet echt

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maar trap lopen bedoel ik ook niet lopen is meer trap kruipen: ze zetten eerst 2 knietjes op dan 1 been op voet dan andere dan staan ze dan op volgende trede weer knietje, andere knietjes en zo door.
    Is juist goed voor heupen die staan dan vaak in kikkerpositie.

Voor heupen niet goed positie in loopstoel bijv waneer benen hangen recht

Ik weet het omdat ik heupendysplasie had en mijn man ook dus we hadden daarop uitgebreide advies. Ook omdat onze dochter daar sterke kans op had en heeft extra bilplooi

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn zoontje loopt ook nog niet, maar we mogen/moeten juist traplopen oefenen van de fysio. Dus gewoon lekker doen!

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier met 9 mnd geprobeerd of hij het kon en binnen no time zat hij boven. Ik ben niet bang dat het slecht is. Lopen doet hij nog niet. Wel een paar losse stappen sinds deze week. Zijn beentjes zijn al lekker sterk omdat hij met een maand of 6/7 al achter zijn loopwagen liep. Als ze het niet aankunnen doen ze het waarschijnlijk ook niet

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hondjes of konijnen, ze is hoe dan ook in de war. Lekker laten gaan!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat denk ik ook :D
    Kan gewoon hoor, als trapklimmen niet zou mogen, mag bankklimmen en dergelijke ook niet. Lijkt me onzin dus ;)

11. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook gewoon gedaan, ze vond het prachtig!

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje is ook soms echt een hondje :)

Maar maar maar..Ze klimt dus de trap op als een bezetene zo snel, naar beneden gaat nog nie helemaal maar dat komt wel..

En gisteren liep ze zeker wel 6 stappen los, naar mij! Zo trots ben ik nog nooooit geweest en ze kreeg dus ook een hele dikke knuffel van me :D

Deel Deze Pagina