Het is een hele hap vol maar ik ga toch maar even mijn verhaal doen, hopende dat ik wat duidelijkheid kan krijgen of dat iemand iets meer weet. Ik zit sinds februari 2008 onder bewindvoering.Helaas nood gedwongen, en nog eens niet dankzij mijn eigen fouten maar dankzij mijn ex die met de noorderzon is vertrokken. Maar nu is het volgende aan de hand, ik heb afgelopen jaar te horen gekregen dat ik zwanger ben, we zijn natuurlijk super maar ook super blij, niet lang daarna werd ik ontslagen, helaas freelance werk dus dan kunnen ze het blijkbaar maken. Ik werk nu wel weer freelance maar het zet geen zoden aan de dijk, ik moet per maand natuurlijk een x bedrag afdragen aan de inboedel. Ik moet wel zeggen dat ik wat dat betreft niet laks ben en alle baantjes aanneem die er maar bestaan. Maar nu is vooral de frustratie dat ik niet weet als ik eventjes niet af kan dragen, ze het kunnen maken mij uit mijn traject te zetten? En aangezien ik zwanger ben heeft het weinig nut om werk buitenshuis te zoeken, voor mijn zwangerschap deed ik dit al en zelfs toen werd ik niet aangenomen. Het eerste jaar heb ik netjes afgedragen, alleen sinds december is het kwakkelen met afdracht. Heb mijn bewindvoerder verteld over mijn zwangerschap en het enigste wat ik als antwoord terug kreeg is had je niet beter kunnen wachten totdat je uit het traject was? Nu ben ik heel erg bang dat ik niet schuldenvrij verklaard zal worden volgend jaar februari, omdat ik het laatste jaar niet goed kan afdragen. Help weet iemand hier iets vanaf, of heeft iemand in deze situatie verkeerd? Dank je wel voor jullie begrip, het was een lang topic, maar hopelijk begrijpen jullie dat ik van mezelf af moet schrijven. Liefs van een wanhopige zwangere moeder.
Heel vervelend voor je maar kan me de reactie van het bewind wel voorstellen. Het was ook niet de meest gunstige periode om zwanger te worden.....als je het afgelopen jaar niet voldoende hebt kunnen afdragen lijkt het mij een logisch gevolg dat je niet schuldenvrij verklaard gaat worden. Sterkte!
Ik vind ook wel dat de bewindvoerder gelijk heeft hoor, je wist toch in welke situatie je zat? Als je nou eventjes gewacht had was alles goed gegaan en was je er lekker vanaf. Nu zit je te stressen tijdens de zwangerschap en ws. is het nu na het derde jaar ook niet afgelopen. Het is al zo'n mooie regeling om binnen 3 jaar schuldenvrij te komen, er zijn zoveel dingen die je niet meer hoeft te betalen. Nu wil je helemaal niks betalen en ook weer schuldenvrij zijn, dat gaat helaas niet schat! Werken terwijl je zwanger bent gaat trouwens prima, je bent 13 weken, zoveel zal er nog niet te zien zijn en je hoeft het niet te vertellen tijdens een sollicitatie. Als het wel te zien is zal je ook nog wel ergens aangenomen worden, al is het maar een contract voor 3 maanden.
Allereerst van harte met je zwangerschap, is toch iets moois in deze wat donkere tijd voor je! Officieel is het natuurlijk de bedoeling dat je maandelijks alles afdraagt wat je buiten VTLB (vrij te laten bedrag) ontvangt. Heb je het niet dan houd het op, maar...ik denk wel dat de bewindvoerder van je zal gaan eisen dat je in loondienst gaat zodat je vaste inkomsten gaat ontvangen. Mocht jij dus helemaal versuft solliciteren en je krijgt geen baan dan kunnen ze je in principe niets maken. Heel veel succes de komende tijd, voor je het weet zit het er weer op!