Bijna niet drinken?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Lelie4, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    Hoi dames, ben al een hele tijd niet op dit forum geweest maar heb nu toch een vraag aan jullie. Hopelijk zijn er onder jullie die tips of ideetjes hebben! Ik heb een dochtertje, geboren met 32 weken en daarbij ook nog dysmatuur. De couveuse tijd heeft ze wonderbaarlijk goed doorstaan en inmiddels al een aantal maanden tijd. Het is een super meisje en zeer tevreden. Alleen nu het probleem...het drinken gaat steeds slechter. Ze is erg onrustig tijdens het drinken en huilerig. Ze duwt de speen er steeds uit of gaat kokhalzen. De eerste 20/30 ml gaat nog maar daarna begint de ellende. Ik heb alles al geprobeerd. Andere flessen, spenen, houdingen en ga zo maar door. Ook doe ik wat nutriton door haar fles omdat ik steeds meer neig om de denken dat ze een verborgen reflux heeft. Ze krijgt nenatal 1. Ik weet echt niet meer wat ik moet dus als iemand tips heeft zijn ze welkom. De kinderarts is natuurlijk op vakantie dus dat komt ook lekker uit!

Alvast bedankt xxxx Lelie

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Hoe oud is je dochtertje nu?
    Als ik dit lees herken ik er veel in van mijn dochter toentertijd, bij haar werd dit veroorzaakt door koemelkallergie. Vanaf 4 maanden zijn we overgestapt op andere voeding en toen ging het bij ons al heel snel veel beter.

Vanaf hier is het natuurlijk lastig te beoordelen omdat het meerdere dingen kunnen zijn dus ik zou hier toch zo snel mogelijk mee naar de kinderarts gaan. Wanneer is de kinderarts weer terug? En is er eventueel een andere kinderarts waar je terecht kan?

Sterkte ermee en ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt!

3. Chantal80

Chantal80 Actief lid

6 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch naar het ziekenhuis. Er kunnen meerdere redenen zijn. Allergie, buikvirus, spruw echt vanalles. Je kind kan door dwingen nog moeilijker gaan drinken omdat ze een hekel krijgt aan de fles.

Spruw en koemelk allergie zijn simpel op te lossen, buikvirus kan iets langer duren. Echt morgen naar het ziekenhuis gaan!!! Dan maar een andere arts. Er zijn waarschijnlijk toch meer kinderartsen die jouw kindje kennen!!

4. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens, ga echt met haar naar een kinderarts, desnoods even naar de huisarts.
    Meeste prematuren krijgen op gegeven moment last van (verborgen) reflux, en deze is meestal niet alleen met Nutriton te verhelpen, dan heb je echt medicijnen nodig om de pijn te verzachten.

Hier hebben we het eerste half jaar ook veel ellende gehad, 1 maal heftige 'gewone' reflux en spruw, 1 maal verborgen reflux, 1 maal kindje dat heel lang moeite had met tegelijk drinken, slikken en ademen, en het laatste regelmatig vergat.
    Mijn ervaring is dat je toch gewoon bij de kinderarts moet zijn, HA hielp hier voor geen meter, en over CB niet eens te spreken.
    En hopelijk gaat het stukken beter als ze straks groter en ouder is.

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Heb hier precies hetzelfde! KA en CB zeggen er niets over.. KA neemt me niet eens serieus. Mijn zoontje is ook met 32 wk geboren, en nu 4 en halve maand. Hij drinkt eerst ook 40 normaal, en dan gaat hij schoppen, zwaait met zijn handen/armen de fles eruit. Gaat huilen etc.. Ik ga donderdag weer naar KA om iets anders, maar ga toch nog even vragen of hij ergens last van heeft. hij heeft wel last nog steeds van lucht, en krampjes..

Deel Deze Pagina