Hallo! Vraagje, moet je het water voor flesvoeding eerst koken? Ik dacht dat je water uit de kraan gewoon kon gebruiken en dan verwarmen met magnetron of flessenwarmer maar op de verpakking van nutrilon staat dat je het eerst moet koken... wat doen jullie?
Je kunt doen waar jij je goed bij voelt. Ik kies wel voor gekookt water maar dat is omdat wij Nutrilon Omneo gebruiken en dat die nogal klont als je het alleen met opgewarmd water uit de magnetron of flessenwarmer doet. Dus ik doe gekookt water aanvullen met koud mineraalwater voor de juiste temperatuur.
Nee hoor hoeft niet. Ik zou voor een flessenwarmer kiezen, want bij de magnetron krijg je hete plekken. Een nadeel van de flessenwarmer is wel dat het best lang duurt voordat de melk opgewarmd is. Met een hongerige krijsende baby is dat niet zo fijn Succes met de laatste loodjes
Dank jullie wel voor de reacties! Gewoon water kan dus ook☺ en als die klont is dus gekookt beter😄 super!
De WHO adviseert om kunstvoedingspoeder aan te maken met water dat boven de 70 graden is. Kunstvoedingspoeder kan namelijk sporen van ziekmakende bacterien bevatten die inactief worden met water boven de 70 graden. Poeder lost ook beter op in warmer water. Om te zorgen dat je niet eerst weer moet wachten tot de fles afgekoeld is tot drinktemperatuur kun je het poeder oplossen in de helft van het water dat net van de kook is, en als het poeder opgelost is (niet schudden, maar met een schone vork roeren of met de fles rollen) doe je de rest van het water er koud bij. Vaak zie je dat kinderen met gekookt water minder last van kramp hebben.
Als het klont (dat doet standaard voeding ook) kun je het met een vork roeren. Wij doen koud water uit de kraan en in de magnetron. Borstvoeding maken we in de flessenwarmer warm
Dat zou ik dan niet doen! Gekookt water is beter, dan zijn ook alle bacteriën er uit (verhit tot 100 graden). Je kan afgekoeld gekookt water overgieten in schone flessen. Zo hoef je het nog maar even te verwarmen.
Ik zou niet kiezen voor handwarm water uit de kraan omdat ik begrepen heb dat hier dan meer bacteriën in kunnen zitten. Gewoon koud water uit de kraan en dan in de magnetron. Wel goed schudden om de warmte te verdelen!
De waterbedrijven in Nederland raden af om lauw water te drinken. Ze kunnen niet garanderen dat het lauwe water niks meeneemt uit de leidingen. Voor mij een reden om het niet te doen.. Hier koud kraanwater, opwarmen tot lauwwarm in de magnetron en dan poeder erbij en zwenken..
Als kraamzorg en verloskundige dat aanraden dan houden ze zich niet aan de adviezen die de waterleidingbedrijven geven. Die zeggen dat je water dat warm of lauw uit de kraan komt niet moet drinken, omdat ze de kwaliteit niet kunnen garanderen, qua o.a. zware metalen. Dat geldt niet alleen voor baby's maar ook voor volwassenen.
Mijn kraamzorg adviseerde zeker geen warm kraanwater. Ik neem kokend water (uit de waterkoker), en vul het dan aan met koud water tot een drinkbare temperatuur
Ik gebruik ook warm water uit de kraan maar dat is niet goed dus? Maar als dat vanwege zware metalen is dan mag je dus ook geen warm water in de waterkoker doen? Of warm water in een pan om eten te koken?
Het advies is om koud water op te warmen. Dus koud water in de waterkoker of in de pan en dan aan. Daarbij verbruik je minder (onnodig) water en energie
Als je in een pan of waterkoker kookt komen er geen zware metalen vrij en heb je ook niet te maken met evt. bacteriegroei in langer stilstaand water.
Je kind drinkt het sop toch niet? Je krijgt de fles wel het schoonst als je eerst met koud water spoelt en daarna met warm water schoonmaakt.
Nee oke maar dat bedoelde ik niet, als die zware metalen in warm water zit dan zit het er ook in als ik warm water in de waterkoker doe, of in een pan. Want dat doe ik vaker als het water toch al warm is. En nee, ze drinkt het sop niet en ik neem aan dat het niet boordevol zware metalen zit maar als ik de fles heb schoongemaakt met warm water dan blijven die zware metalen niet aan de fles "plakken"?
je moet gewoon koud water uit de kraan in pan of waterkoker doen. Water dat warm uit de kraan komt is minder geschikt voor eten of drinken. Maar als je er mee afwast blijven de metalen niet plakken hoor!