extreem prematuur zonder aanwijsbare reden, 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Wij zijn nog niet bezig met een 2e, eerst nog bijkomen van ons wonder die 3 maanden te vroeg werd geboren.
    Maar toch zit de vraag wel in mijn hoofd..
    Zijn er mensen bij wie er GEEN aanwijsbare reden was voor de EXTREME vroeggeboorte die daarna een kindje hebben gekregen die niet extreem te vroeg werd geboren??
    En hoe heb je die zwangerschap beleefd??

Groetjes

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar! Hier ook extreme vroeggeboorte (29+4 weken) zonder aanwijsbare reden. Nog geen plannen voor een derde hoor, maar ben wel benieuwd naar ervaringen!

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier niet super extreem prematuur (33.1), maar wel zonder aanwijsbare reden.
    2e dochter geboren met 38, dus mooi op tijd gelukkig.
    vond de zwangerschap wel extreem heftig, veel angsten dat ook Fenne te vroeg zou komen, en zh opname met 33 weken ivm vroege weeën, maar hebben het toch mooi gehaald.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik lees ook mee, eerste met 29 weken geboren, geen aanwijsbare reden.
    ik weet dat Miffy en de mamavanMischa het bij de tweede lang hebben volgehouden:)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier id., ik lees mee. Mijn eerste kwam niet extreem vroeg, 33+2, door mijn HELLP. Ben wel benieuwd te horen hoe anderen een tweede zwangerschap dan hebben beleefd. Ik weet wel dat ik tijdens mijn eerste al zo bang was want ik wist dat in onze familie HELLP en extreme vroeggeboortes zitten, dus pas na 27 wk rustig ademgehaald. Ik heb wel het idee dat bij een tweede zwangerschap ze meestal iets later komen, dus probeer ik straks het maar een beetje los te laten.....je kunt er toch niets tegen doen nietwaar?

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hi meiden,

mijn eerste kwam op het randje van extreem prematuur (31 weken en 5 dagen). Geen oorzaak gevonden.
    ben nu bijna 19 weken zwanger van de tweede, dus kan het jullie niet vertellen. Volgens gyn hebb ik zo'n 20% kans op herhaling. Ik probeer te ontspannen en te genieten van deze zwangerschap, maar dat is niet eenvoudig... Ik doe wel erg rustig aan (werk al een paar weken 50%).
    Ik wil alles perfect doen; als het dan toch te vroeg komt, voel ik me dan misschien minder schuldig. Maar ja, das natuurlijk ook niet echt ontspannen ;) Allemaal erg dubbel dus.
    Wij hebben nog vaak zorgen over de ontwikkeling van onze zoon, dus met die wetenschap hoop ik echt dat de tweede niet ook een 'zorgenkindje' zal worden. Dat zou me echt mega veel energie kosten. Maar ja, we hebben het niet voor het kiezen, dus ik prbeer het 'rustig' af te wachten.

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik ben ook benieuwd....
    zoonlief was prematuur en dysmatuur, 32w5d 1000 gr 35 cm, nu zwanger van de 2e , en ons is verteld dat de kans 25% is op herhaling, maar dus ook 75% dat het goed gaat....wij gaan iig voor die 75%...haha...

8. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is geboren met 32 weken. Niet extreem prematuur dus, maar wel een erg moeilijk begin. Ik ben nu zwanger van de 2e maar ik kan die roze wolk toch nergens vinden hoor. Ik ben niet zo zenuwachtig meer als voordat ik weer zwanger werd omdat ik weet dat ik nu onder controle blijf bij de gyn. Maar toch blijft het in m'n hoofd spoken. De misselijkheid, vermoeidheid etc. helpen nou ook niet echt.

9. maxie120

maxie120 Lid

20 apr 2010
    5
    0
    0
    fitness
    haarlem
    Ben ook benieuwd hoe anderen de 2e zwangerschap ervaren. Mijn zoontje met 27 weken geboren. Geen aanwijsbare rede. En wil graag weer zwanger worden maar ook wel angstig dat dit weer kan gebeuren.

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marywoods

Gefeliciteerd!

@ fleur

Ik zou een goed gesprek aan gaan met je gyn of vk.
    Hebben wij toen ook gedaan.. volgens hun was er geen echt rede voor de vroeggeboorte.
    En de kans maar 5% dat het weer zou gebeuren.
    Ik heb toen wel spuiten gehad om de baarmoeder rustig te houden.
    Helaas is ons zoontje ook weer te vroeg geboren.
    Nu blijk ik uit mezelf veelste veel vruchtwater aan te maken en heb diabetes waardoor ik ook weer aan maak.
    En is op een gegeven moment de rek uit de baarmoeder omdat hij dan al heel snel uitkomt op 9m terwijl het kindje het nog niet is.
    Nu mag ik helaas niet meer zwanger worden omdat de kans weer zeer groot is dat het te vroeg komt.

11. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    ik ben hier ook heel benieuwd naar.
    onze dochter is niet extreem prematuur maar merk toch dat het veel indruk heeft gemaakt bij de eerste heb ik altijd aangevoelt dat ik de 40 niet ging halen dat was ook zo mijn gevoel zegt dat ik een volgende zwanerschap weer tevroeg beval maar weet niet of dit gewoon angst is of dat het echt zo is.
    bij mij hebben ze trouwens ook geen reden gevonden waarom mijn dochter te vroeg kwam

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb volgende week een gesprek met de gyneacoloog, ook omdat ik graag wil weten wat ik kan doen om een tweede vroeggeboorte te voorkomen, hebben jullie vragen? ik ben een lijstje aan het maken..

Deel Deze Pagina