hallo allemaal, ik ben erg benieuwd naar welk merk voeding jullie geven en uit welke fles? ik ben zelf begonnen met bv. dit gong de eerste 3 weken redelijk, wel veel krampjes doordat ik heel veel stuwing had en hij de voeding dus veel ste snel binnenkreeg. dus na 2 weken de voeding af gaan kolven en uit de fles (tomme tippee) gegeven, nog steeds heel veel last van krampjes... difrax fles geprobeerd, ook met jbpm zodat ie niet te snel zou drinken. maar nog steeds heeel veel krampjes. bleek na een bezoek aan de kinderarts dat hij een scheurtje had in zijn anusje waardoor hij niet goed durfde te poepen. hij schreeuwde haast de hele dag van de krampjes en maar strekken om de ontlasting te proberen tegen te houden.... een drama dus! nu geef ik sinds hij 11 weken is (hij is nu 3 maand) fv. van kruidvat eigen merk tegen krampjes en voor moeilijke ontlasting met een schepje nutrilon (jbpm) dit gaat op zich redelijk, maar nog steeds veel last van krampjes. heeft er iemand ervaring met krampjes en voeding? i.c.m. een bepaalde fles misschien? de tomme tippe fles bevalt niet goed, de speen gaat heel snel dubbel.
ik gebruik kruidvat voeding, een tommee tippee fles en voor de ontlasting krijgt thijs forlax want anders heeft hij hetzelfde probleem met zeer harde ontlasting. verder heeft thijs reflux en krijgt hij hiervoor nog nexium. ik doe nog steeds in elke fles die hij krijgt jbpm. Ik ben begonnen met avent flessen maar hier kreeg thijs juist enorm veel krampjes van. tommee tippee was voor ons juist de oplossing!
Hier gewoon borstvoeding en als ik werkte (fulltime baan) afgekolfde melk. Uit Aventfles, altijd newbornspeen, ook toen ze al bijna een jaar waren. Met grotere speen verslikten ze zich. Met alle andere soorten flessen knoeiden ze enorm.
Hier zijn we na de borstvoeding Kruidvat HA gaan geven. Wel met nutriton erdoor vanwege de reflux. En een difrax fles met s-speen, daarmee heeft ze geen last van krampjes o.i.d. en drinkt ze in een goed tempo.
Hier geef ik Nutrilon standaard met een schepje Nutriton (jbpm).. Verder geef ik voor elke voeding wat Infacol tegen de krampjes. Dit werkt goed, zodra ik het 1 keer vergeet merk ik het gelijk dat ze krampjes heeft. Tot een week of 5,6 gaf ik haar met de fles van Kruidvat, toen ze daar te snel uit begon te drinken ben ik overgestapt op Avent.. Nu krijgt ze er Nutriton bij en nu drinkt ze weer geweldig uit de Kruidvat fles..
Hallo, Ik geef friso extra voeding omdat ik een erg hongerig monstertje heb.. met 1 theelepeltje jbpm (ivm snel drinken) Wij zijn begonnen met friso standaard in difrax fles. Dit ging absoluut niet!! Toen overgestapt op avent flessen. Dit ging een week goed en toen weer drama!! Sindsdien dr Brown fles!! Gaat perfect op het snellere drinken na.. ze heeft gewoon TE veel zuigkracht. Omdat ze dus altijd hongerig was zijn we extra gaan geven en om nog iets aan te dikken jbpm erdoor in de dr brown fles!! Tegen de krampen geef ik nu infacol, maar ga proberen het af te bouwen. Hoe minder hoe beter.
Hier krijgt onze zoon kruidvat standaard. Hij heeft een tijdje extra care gehad voor moeizame ontlasting. Nu niet meer omdat het super goed gaat. Hij krijgt ook nutriton, omdat z'n melk anders weer omhoog komt. Kleine heeft ongeveer 2 weekjes bv gehad. Vanaf week 2 gekolfde melk gegeven. Hij drinkt vanaf week 2 ook uit de flessen van avent. Nu dus al drie maanden. Werken voor hem super goed. Geen last van krampjes ed. Groetjes