De vraag is duidelijk... Wanneer begin je hiermee? Of eerst liever slappe thee en water? Wanneer geven jullie dit bij een baby van 7 maanden? Op de tussendoormomenten? Hier gaan we het nu zo doen, ze was ruim aangekomen en wil echt de fles niet meer zo vaak. 6.00-7.00 fles 9.30 vers fruit 12.00 bord pap 15.00 rijstwafel of bambixkoekje 6+ mnd 17.00 warm eten; verse groente en aardappel Laatste fles rond 21u
Bij ons liet ons zoontje met 6,5 maand zelf de fles van 15 uur vallen. Wij geven hem op die tijdstip dus ook sindsdien andere drinken. Eerst probeerde wij water en thee maar dat wou hij niet. Daarna hebben wij diksap geprobeert maar ook dit wou hij niet. Toen maar de roosvicee en deze drinkt zo op.
Hier zijn we met zo'n 5,5mnd mee begonnen op vaste basis tijdens de 'hapjes' momenten. Anders red ze het niet qua dorst tot de volgende voeding. Ze eet nog amper hapjes dus dat vult weinig. Maar ze kwebbelt, beweegt en kwijlt wel heel veel. Ons 'schema' ziet er ongeveer zo uit: 7.00 eerste fles Ergens hiertussen fruithapje met wat diksap (zoveel ze wilt). Tijd hangt vanaf wanneer ze wakker is. 11.30/12.00 uur 2de fles, event. met korstje brood (vind ze helemaal niks) 15.30/16.00 uur: 3de fles rond 18.00 (of hoe laat we thuis zijn en uitkomt) hapje groente met diksap (zoveel ze wilt) 20.30/21.00 4de fles en helaas vaak nog in de nacht een miniflesje van 60cc Thee krijgt ze tussendoor als laatste slokje van mij uit mijn beker. Vind ze reuze interessant, maar dus niet op vaste basis. Wel een paar keer geprobeerd maar thee vind ze niet zo boeiend uit een fles en dat laat ze vaak staan.
Ik zou het dan tijdens het fruit momentje, tussendoor momentje en avondeten doen. Daarnaast dan door de dag heen wat drinken aan bieden. Zelf geef ik alleen thee en water. Bij de oudste ook pas na zijn 1e jaar roosvice gaan geven.
Ik gaf alleen water (naast mamamelk), op een gegeven moment ook bekertje met volle melk. En T wilde perse meedrinken met onze verse jus ... al vanaf best jong en hij vond en vindt dit heerlijk! Thee vond hij niet lekker, inmiddels wel redelijk, als er maar honing in zit Ik zou zelf alleen maar diksap of iets dergelijks geven als je kindje echt iets anders niet wil drinken (na flink proberen natuurlijk)
Ik had geen schema, gaf bv op verzoek. Met 7 maanden at M wel al echt een boterham, was ze gek op. T ging het wat langzamer geloof ik (maar ik weet het niet meer precies). Dat zou voor mij het moment zijn om ander drinken aan te bieden.
Ons meisje wil de fles van 15u ook niet meer, drinkt alleen geen een fles leeg van 200 cc sinds ze bijvoeding krijgt en we hopen door de vermindering dat dit wel lukt want anders is het ook te weinig. Ze liep met alles wat achter maar gaat nu als een speer! Ze heeft,trouwens nog wat nutriton nodig in de voeding hoe moet dat met ander drinken?
Hier tot 1 jaar alleen water en thee gegeven. Daarna af en toe diksap maar ze drinkt nog het liefst water en thee. Inmiddels krijgt ze 1 beker sap per dag.
Dat doen we volgende week het brood. We komen van heel ver na zh opname en het opbouwen gaat wel snel maar dit weekend logeert ze bij opa en oma en ik wil dat we zelf met brood gaan expirimenteren... Vandaag een opzetje gemaakt voor opa en oma. Mijn broer trouwt dus we kunnen het niet afzeggen. Slechte timing maar ja.
Ook wij hebben tot haar verjaardag enkel water en thee aangeboden. Ja dat ging er niet gelijk hele bekers in maar dat is logisch en was dus voor ons geen reden wat anders aan te bieden. Met een maand of 9 denk ik ging ze echt drinken.
Hier krijgt hij weleens roosvicee, van diksap kreeg hij diarree. Water moet hij echt niet. Thee vindtie wel heerlijk maar dan moet er een beetje suiker inzitten.
Hier veel kruidenthee gedaan vanaf 6 maand. Nu een paar keer per week eens een bekertje diksap of roosvice. We doen het altijd wel bij een eetmoment omdat tussnedoor heel slecht is voor haar tandjes.
Thee (rooibos, brandnetel of fruitkruiden thee) of (warm) water. Op het kdv (2 dagen in de week) krijgt hij één beker dikzap.